PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met import swf movie in Dreamweaver

timme9876
%Europe/Berlin %624 %2005, 15:58
Ik heb in flash een eenvoudige photo gallery gemaakt waarin je kan browsen met de left en right cursor van je toetsenbord (dus: code ON (KEYPRESS "<LEFT>".......) . Dit werkt perfect in Flash, maar wanneer ik deze swf importeer in Dreamweaver en dan mijn volledige site test in Internet Explorer, werkt het browsen van de foto's met de links en rechts cursor enkel wanneer ik eerst een muisklik heb gegeven in het frame waar de swf in geplaatst is. Dit zou echter direct moeten werken vanaf het ogenblik dat mijn site geopend is.
Het is iets heel dom, maar wel vervelend.
Waarschijnlijk zijn er onder jullie wel enkelen die hier een oplossing voor hebben.
Alvast bedankt

Dauntless
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:17
Dit heeft eigenlijk niets met DreamWeaver te maken hoor :)

Kijk hier (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=2233) eens. Je kan ook eens superjoep (hier op het forum) een PM sturen want ik denk dat hij zo eens iets gemaakt heeft... (Auto focus)

mknol
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:17
Ja het is inderdaad een vervelend iets. Je kan het denk ik op 2 manieren oplossen.
1. Een flash-startbutton maken, die je aan moet klikken. Dan heeft de gebruiker al geklikt.
2. Mischien kun je een javascript focus() toevoegen. Heb dit nooit gebruikt (of gezien).

josko
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:28
het probleem is gewoon dat je in principe niet met de swf bezig bent, dus meot je hem eerst activeren, zover ik weet is er niet een ffocus() ofzo, maar ik denk dat ene start knop het beste uitkomt

Dauntless
%Europe/Berlin %505 %2005, 13:07
het probleem is gewoon dat je in principe niet met de swf bezig bent, dus meot je hem eerst activeren, zover ik weet is er niet een ffocus() ofzo, maar ik denk dat ene start knop het beste uitkomt
Die is er wel hoor... Het IS mogelijk om direct een focus te geven aan een swf... Maar 'k weet niet meer hoe :(

Superjoep
%Europe/Berlin %514 %2005, 13:20
Ik heb zoiets ooit wel eens gedaan ja...vraag me alleen niet precies waar (A)
Ik denk dat je zoiets moet doen:
De <object></object> tag waar je swf in staat, geef je een id-name dus
<object id="idname"></object>

En dan zet je in de <body>
<body onLoad="idname.focus()">

Ik zal nog eens even voor je verder zoeken

*Edit
Ik heb het al gevonden :)

Zo moet de body eruit zien:
<body OnLoad="document.game.focus();">

Je object tag moet er zo uitzien:
<object id="game">
<embed name="game">
</object>

De object tag is voor IE en embed tag voor Netscape browsers (of andersom, ik weet het niet uit mijn hoofd)

Verder moet je natuurlijk gewoon de rest van je object tag behouden, ik geef alleen aan dat er een id in moet.

Zo ziet mijn code eruit:
<body bgcolor="#ffffff" OnLoad="document.game.focus();">
<!--url's used in the movie-->
<!--text used in the movie-->
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="380" height="224" id="game" align="middle" onfocus="focusin()" onblur="focusout()">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="game.swf" />

<param name="menu" value="false" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<embed src="game.swf" menu="false" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="380" height="224" name="game" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" swLiveConnect="true" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>

Succes ermee :)