PDA

Volledige versie bekijken : Motion guide of frame by frame

lsavazzi
%Europe/Berlin %900 %2006, 21:36
Hi allemaal, ik wil jullie vragen wie mij kan helpen met het volgende. Ik wil het effect bereiken dat het lijkt alsof een 'lindtje' op een sierlijke manier van een pakje afkomt/vliegt. Ik weet niet of het duidelijk is, maar het idee is dus dat het scherm waar je naar kijkt verpakt is, en dat lindtje wat eromheen zit moet vanzelf loskomen en misschien wel volgens een motion guide/path loskomen en weg vliegen.

Als het kan dan hoor ik graag hoe. Anders moet ik frame per frame tekenen en dat ik een enorme klus!

Tnx!
LC

Laiverd
%Europe/Berlin %417 %2006, 10:00
Als ik me probeer voor te stellen hoe zoiets er echt mooi uit zou zien, dan red je het volgens mij niet met de standaard shape- en motiontween functionaliteit van Flash en zul je het echt frame by frame moeten doen en daarbij de framerate zeker niet te laag moeten zetten.
Wellicht heeft Flashgirl nog tips?

John

lsavazzi
%Europe/Berlin %431 %2006, 10:21
Hmz... ik hoopte namelijk dat ik een motion guide kon uitzetten en daar een flexibele shape (die dus in de bochten meebuigt) overheen kon laten gaan ofzo. Bedankt voor je reactie in ieder geval! Hopelijk komen er nog wat reacties...

Laiverd
%Europe/Berlin %437 %2006, 10:29
Je kunt natuurlijk altijd een motionguide gebruiken en da's in principe voor zoets als dit ook wel geschikt; ik denk alleen dat iets dergelijks (wil het echt mooi zijn) 3d moet zijn; tenslotte zal een dergelijk lint ook draaien.

John

keuken
%Europe/Berlin %443 %2006, 10:38
3D is the way to go idd.
Het zou ook kunnen met wat AS-wiskunde waarschijnlijk. Of alles manueel frame by frame.

Btw: geef je topic in het vervolg een duidelijkere naam. Doorgaans skip ik topics als:
'vraagje', 'probleem', 'help', ...
En ik ben daarbij niet de enige, vermoed ik :)

lsavazzi
%Europe/Berlin %444 %2006, 10:40
Ja, 3D is inderdaad veel mooier, maar ik zou al blij zijn als ik een mooie vloeiende beweging kan maken met een motion guide, dan kan ik hem daarna wel mooier maken met effecten. Heb je een voorbeeld van hoe ik een flexibele shape langs een motion guide kan laten bewegen dan? Tnx!