PDA

Volledige versie bekijken : variabele meesturen bij duplicateMovieClip?

houtwurm
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:18
Is het mogelijk om bij een duplicateMovieclip een variabele mee te geven aan de nieuwe instance?
Dit wil ik om 2 verschillende movieclips tegelijk te dupliceren en vervolgens met de ene de eigenschappen van de ander aan te passen en dat dus meerere keren.

Dauntless
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:21
var mc:MovieClip = myMovieClip.duplicateMovieClip("nieuweMc", 1);
mc.iets = "Haai";

En dan heeft de nieuwe mc een property : 'iets'

houtwurm
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:54
Geweldig!
Is het nu ook mogelijk om met inhoud van de variabele een instance op te roepen?
zo iets als:
iets.onRelease....
zou dan Haai.onRelease op moeten roepen...
???

Dauntless
%Europe/Berlin %622 %2005, 15:55
this[myDuplicatedMc.eenVar].onRelease = function(){
//...
}

Waar heb je het voor nodig? Omdat je het precies nogal moeilijk doet...

houtwurm
%Europe/Berlin %625 %2005, 16:00
Ik wil een movieclip (raam) en een movieclip (besturing van het raam) dupliceren.
Je kunt een aantal ramen maken (zoveel je nodig hebt).
Omdat je vervolgens niet meer weet welk raam er bij welke besturing hoort, moet er op de besturing een knopje komen waarmee je het raam kunt highlighten.

Nu was mijn bedoeling om aan de besturing een variabele mee te geven met de instancenaam van het raam zodat de besturing weet dat hij bij dat raam hoort en deze dus moet highlighten.

Dauntless
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:04
Ok, dan is dit idd 'the way to go' . :)

Roenes
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:42
Is het mogelijk om bij een duplicateMovieclip een variabele mee te geven aan de nieuwe instance?Even hierop terugkomen. Je kunt een init object meegeven aan duplicateMovieClip:
myMC.duplicateMovieClip("nieuweMC", 1, {_x:100, _y:50, nogwa:"Waarde", enz:"enz"});Al dit soort dingen zijn trouwens ook gewoon terug te vinden in de help van flash. Zie MovieClip.duplicateMovieClip in de AS reference voor meer uitleg :)