Volledige versie bekijken : Button overlap probleempje
Buppie
%Europe/Berlin %567 %2005, 14:36
Hoi,
Helemaal thuis in flash ben ik nog niet maar gelukkig aldoende leer ik een hoop.
Nu breek ik mijn hoofd over het volgende, ik wil een aantal vlakken in een serie zetten en op het moment dat ik er met de muis op een specifiek vlak ga staan deze wordt vergroot.
Dit is me allemaal gelukt in flash :) .
Maar het storende is dat 'button' 2 te zien is in button 1 als deze vergroot is.
Hoe kan ik dit oplossen zodat ik uitsluitend de vergrote button te zien krijg zonder de opvolgende button te zien door de vergrote button heen?
Hier kun je zien wat ik bedoel.
voorbeeld (http://www.hanfo.nl/flash/vlakken.html)
Bedankt voor je/jullie moeite alvast.
Dauntless
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:39
Je hebt dus waarschijnlijk ergens een rollOver. Pas die zo aan:
myMc.onRollOver = function(){
this.swapDepths(this.getNextHighestDepth());
}
Hierdoor gaat je mc altijd naar de bovenste plaats :)
Buppie
%Europe/Berlin %875 %2005, 22:00
Bedankt, maar nu merk ik dat ik nog het een en ander moet leren over het toepassen van actionscript op dit flash toneel. Ik ga even met wat tutorialletjes stoeien en kijken of ik er wat moois van kan bakken.
xtr0
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:13
als je ze op deze manier vergroot kan je ook nog wel de linkerknop op de hoogste layer zetten, de middelste op 1 layer lager zetten en de rechterknop op de laagste layer zetten...
maar as is natuurlijk handiger!
o1-jasper
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:33
Kan je niet ook gewoon met je rechtermuisknop op de bruine knop klikken en bring forwrd doen.. En de meest rechtse send to back..
Als ze tenminste in dezelfde layer staan
Stuf
%Europe/Berlin %012 %2005, 01:18
voor het vergroten raad ik je mn scaling tutorial aan... (staat in mn signature)
mss heb je er wat aan..
was niet geheel je vraag.. maar toch.. :)
Buppie
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:29
voor het vergroten raad ik je mn scaling tutorial aan... (staat in mn signature)
mss heb je er wat aan..
was niet geheel je vraag.. maar toch.. :)
He bedankt, ik ga het dit weekend nog uitproberen. Ik laat het wel even weten of het voor mij werkt.
De oplossing van Jasper werkt niet bij mij, misschien wel als ik elke button op een andere layer zet maar dat moet ik nog eens uitproberen. ;)
Stuf
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:46
De oplossing van Jasper werkt niet bij mij, misschien wel als ik elke button op een andere layer zet maar dat moet ik nog eens uitproberen. ;)
ik gebruik altijd dit..
this.swapDepths(1);
}
bijna hetzelfde wat dauntless liet zien.
...En zet je framerate iets omhoog. Dan gaat je animatie wat smoother
Dauntless
%Europe/Berlin %534 %2005, 13:49
ik gebruik altijd dit..
this.swapDepths(1);
}
bijna hetzelfde wat dauntless liet zien.
Dat gaat dan waarschijnlijk wel alleen werken als je de mc's zelf op de stage zet (aangezien ze dan een negatieve depth hebben). Als je ze met bv attachMovie() op de stage zet zullen ze waarschijnlijk een depth hebben van groter dan 0 en dan zal '1' niet de hoogste depth zijn...
Stuf
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
gebruik je buttons ipv movieclips dan doe je het op deze manier..
on (rollOver) {
this.swapDepths(this.getNextHighestDepth());
}
of je gebruikt mijn variant.. maar zo te zien is die wat dauntless aangaf beter.. (duh;))
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.