PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met een PHP mailformulier

grashopper
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:32
Hallo,

Ik heb een PHP-mailformuliertje gemaakt en na een aantal keer testen werkte deze prima,
maar na upload bij een andere profider werkt het niet meer?? Volgens deze profider zit het probleem dat dit formulier wel werkt bij een UNIX gestuurd systeem, zij werken echter met een Windows 2000 systeem?? Dus iets moet in het script worden aangepast, zelf ben ik geen script-nurd. Kan iemand mij helpen en vertellen wat er aan verandert moet worden??

Grashopper

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>PHP Mailform</TITLE>
<BODY>

<!-- XXX by XXX -->

<?php

$TextVariable = '&results=';
$response = 'Bedankt voor uw reactie...';

echo $TextVariable;
echo $response;

mail ("info@XXX", "Mailform - by XXX", "

Flash Form Response:

Naam: $name
Bedrijfsnaam: $company
Adres: $address
Telefoon: $phone
Email: $email
Url: $url

Omschrijving:
$comments

Sent From : $REMOTE_ADDR

");

?>

</body>
</html>

Gerrit55
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:28
Normaal werkt een Windows 2000 server met ASP en niet met PHP

Rembrandt
%Europe/Berlin %367 %2005, 09:48
Normaal werkt een Windows 2000 server met ASP en niet met PHPDat is onzin, php is ook op veel windows servers te vinden.

Wat je moet doen is van beide omgevingen (test en server) de phpinfo opvragen en dan met name eventjes letten op verschillen in de waardes voor "register_globals" en "safe_mode". Met name "register_globals" wil met formulieren/scripts nog wel eens voor problemen zorgen: als deze op "On" staat gaat het vaak (nog) wel, op "Off" niet meer. Met "register_globals" op "Off" werk je namelijk (veel) veiliger, maar zorgt er wel voor dat je variabelen in een script goed zult moeten definïeren en doorgeven.

Daarover kun je op php.net (http://www.php.net) meer informatie vinden.