PDA

Volledige versie bekijken : Movieclip verwijderen na 7 rondes

josko
%Europe/Berlin %441 %2005, 11:35
ik ben bezig een spel te maken waarbij er 7 rondes zijn, edit:
het spel bestaat uti zeven rondesen is afgeleid uit een kaarspel. er zijn vier vrouwen:
harten schoppen ruiten klavers. deze geef je de naam van een meisje die je kent.
daarna stel je een vraag. door middel van randomize kijktie of het met de persoon is.
bij vraag zeven moet er een van de vrouwen weg, en dit wil ik doen door te zeggen dat ie
op een vrouw moet klikken en dan doorgaat naar ronde zeven. [waar ie ook weg is]

vraag.... =
een script waarbij als ik op de knop druk een mc met de naam metvlak erover heen komt

dus x en y daarvan geijk zetten aan de button ofzo denk ik

Roenes
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:38
Ik kan er eerlijk gezegd vrij weinig van maken. Heb je al een stukje code of een fla? Dat zou misschien al een hoop duidelijk maken :)

mknol
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:43
if (level==7) {
_root.ding.visible=false;
}

josko
%Europe/Berlin %449 %2005, 11:47
if (level==7) {
}
dat plaatsen op de plek waar je meot klikken ofzo?

zou

on(click){
} werken?

peres
%Europe/Berlin %449 %2005, 11:47
deze AS heb ik gebruikt om een spelletje mee te maken. hij stop na dat de animatie 3x afgespeeld heeft.

max = 1
if(hoeveelstekeer == undefined){
hoeveelstekeer = 0
}else{
hoeveelstekeer++
}
if(hoeveelstekeer > max) stop()

hij staat op de laatste keyframe van de animatie. die stop() kun je veranderen

misschien kan je er wat mee....

josko
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:56
nee dat is niks...ik moet echt hebben dat er bijvoorbeeld als je daar klikt ervanaf dat moment een mc met een wit vlak erin overheen komt ofzo...

Dauntless
%Europe/Berlin %459 %2005, 12:01
on(release){
if(_root.ronde == 7){
var mc = _root.attachMovie("mcMetWitVlak", "mcMetWitVlak", _root.getNextHighestDepth());
mc._x = this._x;
mc._y = this._y;
}

?

josko
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:14
on(release){
if(_root.ronde == 7){
var mc = _root.attachMovie("mcMetWitVlak", "mcMetWitVlak", _root.getNextHighestDepth());
mc._x = this._x;
mc._y = this._y;
}

ipv mcMetWitVlak de naam van me mc?

Dauntless
%Europe/Berlin %468 %2005, 12:14
De linkage naam van een mc uit je library (RMB in library op item -> linkage -> linkage identifier invullen)

josko
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
oke, bedankt gasten, hiermee gaat het lukken...thanks

josko
%Europe/Berlin %728 %2005, 18:29
en hij doet ut niet...

josko
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:33
er was toch een fla/tut met iets van plaats van mc manipulatie

josko
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
nee dat was het ook niet.....die maakt ze andere vorm en plaats, deelt de x en y door 10 of zo.... ik meot echt een script hebben waarbij je gewoon een mc er overheen krijgt....ik heb er neit echt veel scces met proberen... heb de maker van die fla wel een email gestuurd voor hulp..

Dauntless
%Europe/Berlin %945 %2005, 23:41
Josko, je kan je post ook gewoon wijzigen! Altijd opnieuw posten na elkaar brengt je topic misschien omhoog (wat ook niet toegestaan is), maar is dus spam!

Overigens zoek je een .fla van Raween Kalicharan

josko
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
ik moet gewoon een script hebben waarbij als ik op de button klik er een mc identifier witvlak over die button heenkomt!!!

Dauntless
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:18
on(release){
if(_root.ronde == 7){
mc._x = this._x;
mc._y = this._y;
}

?
........

josko
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:59
........
die deed het neit..

Dauntless
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:23
die deed het neit..
Zoals ik al in de PM's zei: Die if(_root.ronde == 7) kan ik niet voor je bepalen aangezien je de structuur van je game niet laat zien!...

Ik geef het op... Als iemand anders wilt proberen...?

josko
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
Zoals ik al in de PM's zei: Die if(_root.ronde == 7) kan ik niet voor je bepalen aangezien je de structuur van je game niet laat zien!...

Ik geef het op... Als iemand anders wilt proberen...?
en daar was ik zelf al achter... maah hij doet ut neit, hoe ik hem ook stel..

Dauntless
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:03
Nog 1 laatste poging:

Je hebt de attachMovie toch aangepast zodat je als identifier 'witvlak' hebt ipv 'mcMetWitVlak' ?

josko
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:21
yup, en ook een keer heb ik de id veranderd in wat jij in de post heb staan, ik heb de if statement well veranderd zodat ie klopt [was vergeten te zeggen, hij is bij rond6, als ie doorgaat nij 7]

de variable voor de rondes heettt al ronde...ik weet het neit meer....

josko
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:28
ik heb de oplossing gevonden! aangezien het een een keer loop spe is hoef ik niet moeilijk te doen met als ronde zoveel is...ik heb gewoon de keyframes met stop(); aangemaakt waarin er een niet meedoet...

>>> nieuwe vraag: kan een ik heb een mv. nu wil ik dat als het bijv symbool1 is dat er dan aan de variable eerste symbool in de gewonen vaste scene word verstuurt dat er 1 bij op komt..
hoe doe ik dit? gewoon in de mc eerste symbool = eerste symbool +1 werkt niet

Dauntless
%Europe/Berlin %853 %2005, 21:29
Open even een nieuw topic :)