Menneke
%Europe/Berlin %488 %2006, 11:43
Boven alle layers en movieclips heb ik een invisible button gemaakt die het oppervlak van het hele document omvat. De knop moet bij onRollOver en onRollout zorgen dat de alpha van een movieclip gewijzigd wordt zodat deze MC onzichtbaar/zichtbaar is. Hierdoor komen de eronder gelegen knopjes in het zicht zodat ze gebruikt kunnen worden. Welnu, het (on)zichtbaar maken van de MC werkt perfect. Wat niet fijn is, is dat alles onder de invisible button niet meer te gebruiken is. Alleen de invisible button is nog te gebruiken. Hieronder een overzichtje van de laagstructuur met de onderdelen die het bevat en waarbij de eerstgenoemde ook de bovenste laag is.
action - alle actionscript
invisible - de invisible button
overlay3 - MC om de knopjes (on)zichtbaar te maken
overlay2 - MC om een semi transparante box voor tekst te maken
overlay - MC om een semi transparante box voor tekst te maken
buttons - alle knoppen
movieclip - Hier worden afbeeldingen in geladen
preloader - preloader
background - background
Ik heb geprobeerd om de layer 'invisible' met de invisible button te verplaatsen tussen de layers 'buttons' en 'movieclip'. Dan lijkt het te werken, maar wanneer ik met de muisaanwijzer over een knop op de 'button' layer ga, dan verlaat ik blijkbaar de layer 'invisible' en dan treedt de onRollOut in werking; de knoppen worden verborgen achter de MC op 'overlay3'.
Heeft iemand een idee hoe ik gebruik kan blijven maken van de invisible button zonder dat de functionaliteit van de layer met buttons geblokkeerd wordt?
Of is het mogelijk om aan een ander element de gewenste acties te plakken. Bijvoorbeeld aan het totale document?
action - alle actionscript
invisible - de invisible button
overlay3 - MC om de knopjes (on)zichtbaar te maken
overlay2 - MC om een semi transparante box voor tekst te maken
overlay - MC om een semi transparante box voor tekst te maken
buttons - alle knoppen
movieclip - Hier worden afbeeldingen in geladen
preloader - preloader
background - background
Ik heb geprobeerd om de layer 'invisible' met de invisible button te verplaatsen tussen de layers 'buttons' en 'movieclip'. Dan lijkt het te werken, maar wanneer ik met de muisaanwijzer over een knop op de 'button' layer ga, dan verlaat ik blijkbaar de layer 'invisible' en dan treedt de onRollOut in werking; de knoppen worden verborgen achter de MC op 'overlay3'.
Heeft iemand een idee hoe ik gebruik kan blijven maken van de invisible button zonder dat de functionaliteit van de layer met buttons geblokkeerd wordt?
Of is het mogelijk om aan een ander element de gewenste acties te plakken. Bijvoorbeeld aan het totale document?