Volledige versie bekijken : .swf linken naar andere html pagina?
Zelda
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
Nou, nadat ik al heel veel reacties op dit forum heb doorgelezen over dit onderwerp, maar er telkens net niet in stond wat ik zoek, leg ik mijn vraag aan jullie voor:
Ik heb echt helemaal GEEN verstand van Flash (wel van Dreamweaver overigens) maar ik moet voor mijn werk een soort banner maken. Normaal doet mijn collega dat, maar die is op vakantie. Ik ben al helemaal trots op mezelf dat het mij is gelukt om die banner te maken in Flash, maar toen ik er in dreamweaver een link aan wilde koppelen zag ik dat dat niet kan bij .swf... Nu heb ik in verschillende reacties gelezen dat je er een action aan moet koppelen, maar dan staat het in zo'n "computertaal" beschreven dat ik er niks meer van snap!
Kan iemand mij (in begrijpelijke taal) uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg dat als ik op de banner klik ik naar een al bestaande html-pagina ga...
Alvast bedankt!
Zelda
behived
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
volgens mij de eenvoudigste manier:
maak een nieuwe layer in flash, die plaats je bovenaan.
Teken een rechthoek even groot als de banner is.
selecteer deze rechthoek (als je lijnen hebt meegetekend dubbelklik dan op de rechthoek, dan is de volledige figuur geselecteerd).
druk op f8 op je toetsenbord - nu krijg je een venster met als titel convert to symbol.
kies hier voor button.
dubbelklik op de button om in de button te gaan.
In de tijdlijn zie je nu vier opties: up, over, down, hit.
Sleep de eerste frame naar frame 4.
Keer terug naar de scene door op scene 1 te klikken rechts boven op je scherm.
Als alles correct verlopen is, is de rechthoek nu transparant blauw geworden.
Je hebt zonet een "onzichtbare" button gemaakt.
Nu moeten we hier nog enkel de link opleggen naar je html pagina.
selecteer de button (1 x klikken) en open het action window als dit nog toe is (f9 op je toetsenbord)