Volledige versie bekijken : .swf linken naar andere html pagina?
Zelda
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
Nou, nadat ik al heel veel reacties op dit forum heb doorgelezen over dit onderwerp, maar er telkens net niet in stond wat ik zoek, leg ik mijn vraag aan jullie voor:
Ik heb echt helemaal GEEN verstand van Flash (wel van Dreamweaver overigens) maar ik moet voor mijn werk een soort banner maken. Normaal doet mijn collega dat, maar die is op vakantie. Ik ben al helemaal trots op mezelf dat het mij is gelukt om die banner te maken in Flash, maar toen ik er in dreamweaver een link aan wilde koppelen zag ik dat dat niet kan bij .swf... Nu heb ik in verschillende reacties gelezen dat je er een action aan moet koppelen, maar dan staat het in zo'n "computertaal" beschreven dat ik er niks meer van snap!
Kan iemand mij (in begrijpelijke taal) uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg dat als ik op de banner klik ik naar een al bestaande html-pagina ga...
Alvast bedankt!
Zelda
behived
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
volgens mij de eenvoudigste manier:
maak een nieuwe layer in flash, die plaats je bovenaan.
Teken een rechthoek even groot als de banner is.
selecteer deze rechthoek (als je lijnen hebt meegetekend dubbelklik dan op de rechthoek, dan is de volledige figuur geselecteerd).
druk op f8 op je toetsenbord - nu krijg je een venster met als titel convert to symbol.
kies hier voor button.
dubbelklik op de button om in de button te gaan.
In de tijdlijn zie je nu vier opties: up, over, down, hit.
Sleep de eerste frame naar frame 4.
Keer terug naar de scene door op scene 1 te klikken rechts boven op je scherm.
Als alles correct verlopen is, is de rechthoek nu transparant blauw geworden.
Je hebt zonet een "onzichtbare" button gemaakt.
Nu moeten we hier nog enkel de link opleggen naar je html pagina.
selecteer de button (1 x klikken) en open het action window als dit nog toe is (f9 op je toetsenbord)
links bovenaan moet er actions - button staan en niet actions - frame, anders is de button niet goed geselecteerd.
Nu moet je volgende code invoegen:
on(press){
getURL("jouwpagina.html","_blank");
}
succes!
Zelda
%Europe/Berlin %464 %2005, 12:08
Het is me gelukt! Dank je voor je uitleg :)
Mijn baas zal heel blij met me zijn ;)
josko
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:12
kon ook...selecteer alles, [ctrl + a ] en dag groeperen [ctrl + g] dan [f8] button, en het actionscript toevoegen van
on{release) {
geturl("jouwhtml')
}
behived
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:12
de moment om opslag te vragen!
Dauntless
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:21
var movieWidth:Number = 550;
var movieHeight:Number = 400;
this.onMouseDown = function(){
if(_xmouse < movieWidth && _xmouse >0 && _ymouse < movieHeight && _ymouse > 0){
getURL("....");
}
}
behived
%Europe/Berlin %536 %2005, 13:52
@ Dauntless
dat is natuurlijk de mooie manier... :)
Dauntless
%Europe/Berlin %553 %2005, 14:16
Niet persé... Jouw oplossing is ook heel goed... Ik weet eigenlijk niet welke ik gebruik :D
Zelda
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:29
Oké........... wat jullie erna allemaal hebben geschreven snap ik dus weer niet, maar dat geeft niet! Ik heb het nu ook op internet staan, want mijn baas heeft het goedgekeurd! Voor wie intresse heeft: http://www.groepen.nl en dan zijn het de 2 blokjes met "nieuw!" erop. Soms gaan ze tegelijk, maar soms ook niet... ligt waarschijnlijk aan het laden, want ze zijn echt alletwee hetzelfde.
Zelda
Dauntless
%Europe/Berlin %562 %2005, 14:29
Oké........... wat jullie erna allemaal hebben geschreven snap ik dus weer niet, maar dat geeft niet!
Eigenlijk is het wel beter dat je snapt wat je doet hé ;)
Zelda
%Europe/Berlin %566 %2005, 14:36
Hahaha, ja dat is waar, maar de eerste uitleg heb ik zelf gedaan... Die daarna kwamen lees ik net, maar dat snap ik niet, omdat ik die niet zelf heb gedaan! Dit was echt de allereerste keer dat ik met Flash werk, dus dan mag het nog hè :I
Ik vind het overigens wel heel leuk, dus misschien dat ik in de toekomst nog wel een cursus ga doen!
chantalleke888
%Europe/Berlin %509 %2006, 13:13
ik heb een swfje met paar buttons erin die in een html is geimporteerd
alleen als ik scripts hierboven gebruik opend het een nieuwe browser en laat nix zien
komt er een foutmelding.
ik wil dat het in het zelfde browser opent
welke script kan ik gebruiken
behived
%Europe/Berlin %515 %2006, 13:22
@ chantalleke
het is beter om voor dit soort vragen een nieuw topic te openen in plaats van een oud terug naar voor te halen.
Je zal iets moeten doen als
getURL("jouwpagina.html",_self);
FredHeusschen
%Europe/Berlin %533 %2006, 13:47
if(_xmouse < movieWidth && _xmouse >0 && _ymouse < movieHeight && _ymouse > 0){
}
Dit hoeft toch helemaal niet?? Eerst geef je de hoogte en breedte van het filmpje op, daarna zeg je dat de functie alleen uitgevoerd mag worden zodra binnen de opgegeven maten wordt geklikt. Maar de functie wordt sowieso alleen uitgevoerd wanneer je in het filmpje klikt (en dus binnen de opgegeven maten), beetje dubbel op lijkt me...
Of mis ik iets?
FredHeusschen
%Europe/Berlin %535 %2006, 13:51
@chantalleke
denk er wel aan dat de url die je opgeeft gemeten moet worden vanaf de locatie van de html-pagina waar het flash-filmpje op staat... niet vanaf de locatie van het flash-filmpje zelf....
om dit probleem te omzeilen zou je gebruik kunnen maken van absoulte url's:
getURL("http://www.desite.nl/depagina.html", "_self");
p.s. dat "_self" is (normaal gesproken) de default instelling en die kun je dus ook weglaten:
getURL("http://www.desite.nl/depagina.html");
behived
%Europe/Berlin %539 %2006, 13:56
@ Fred
dat scriptje van Dauntless was om een invisble button te maken...
Daarom dat ik ook aanraadde om een nieuw topic te starten om verwarring te voorkomen
FredHeusschen
%Europe/Berlin %562 %2006, 14:30
@behived
Dat had ik door... maar zijn "invisible button" strekt zich uit over de hele movie (dat was tenminste voor chantalleke de bedoeling).
In principe doet Dauntless het volgende: een knop zich 'onPress' af laten vragen of de muis over de knop is... Uiteraard is de muis over de knop, ander kan hij niet ingedrukt worden.
Het was de bedoeling de url te openen zodra er ergens in de banner geklikt werd, waarom dan nog af vragen of de muis binnen de movie is? als de muis buiten de movie is werkt onMouseDown niet...
(god wat is het vandaag moeilijk om mezelf duidelijk te maken)
nouja, als het nu niet duidelijk is wat ik bedoel, laat dan maar.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.