Volledige versie bekijken : Vreemde tekens importeren
tbyte
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
Bij het importeren van een tekst uit bijvoorbeeld een mysql database via php wordt de tekst als variabele doorgestuurd, bv. index.php?tekst=hello.
Het probleem is echter dat vreemde tekens eigenlijk niet doorgestuurd worden en tekens zoals de &, % etc. verstoren het importeren ook aanzienelijk.
Is er hiervoor niet een oplossing zoals we in php de functie stripslashes() gebruiken?
Groet Stefan
Ea.Z
%Europe/Berlin %077 %2005, 02:51
over php weet ik niet zoveel...
wat ik zie is dat je gegevens inlaad met (ik gok) loadVariables of loadVariablesNum...?
dat is niet zo heel erg handig, zorgt idd voor verlies, of vertaling van zeldzame tekens...
beter is inladen via een object als loadVars of XML (ik verkies XML omdat je daarmee makkelijk naar alle kanten kunt)
voor meer help over LoadVars en XML moet je maar eens rondneuzen op de site, er worden genoeg vragen betreffende dit thema gesteld...
succes verder
Laiverd
%Europe/Berlin %318 %2005, 08:38
Die zoekfunctie is er echt niet voor niks > http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1497&highlight=Vreemde+tekens
De Kale
%Europe/Berlin %394 %2005, 10:28
zoals jij het nu stelt (met alleeen & en % ) moet je urlencode gebruiken over de _waarden_ van je output (niet over je variable namen).
dus
echo '&var1='.urlencode($output);
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.