Volledige versie bekijken : Apollo Discussie
oh,when?
%Europe/Berlin %836 %2006, 20:04
Apollo is geen Flash Player 10, maar je kan er de klok op gelijk zetten dat sommige technische ontwikkelingen in Apollo de weg naar de FP10 codebase zullen vinden. :)
Waldo
%Europe/Berlin %943 %2006, 22:38
Apollo is geen Flash Player 10, maar je kan er de klok op gelijk zetten dat sommige technische ontwikkelingen in Apollo de weg naar de FP10 codebase zullen vinden. :)
Oh? Waar haal je die wijsheid vandaan? Tuurlijk, wellicht dat enkele dingen in FP10 terug zullen komen maar "de klok er op gelijk zetten"??? Zou ik niet doen, je kon wel eens te laat zijn ;-) Apollo wordt based op FP9 en het engineering team is nu al bezig met Player 10 (oftewel, het is een ander team dat Apollo maakt). Veel van de zaken die in Apollo komen zullen helemaal geen toegevoegde waarde hebben in een browser omgeving, dus ik zou Apollo niet als een interim player richting FP10 zien!
oh,when?
%Europe/Berlin %204 %2006, 04:54
Sommige dus ;)
mech7
%Europe/Berlin %761 %2006, 18:15
http://labs.adobe.com/wiki/index.php/Apollo:developerfaq#What_is_Apollo.3F
Nou ik wordt er niet echt wijs uit wat Apollo nou is? er staat wel dat html in flash gebruikt kan worden dat zou wel tijd worden dan :p
septunas
%Europe/Berlin %772 %2006, 18:32
http://labs.adobe.com/wiki/index.php/Apollo:developerfaq#What_is_Apollo.3F
Nou ik wordt er niet echt wijs uit wat Apollo nou is? er staat wel dat html in flash gebruikt kan worden dat zou wel tijd worden dan :p
WYSIWYG in Flash? Dat zou wel mooi zijn! :)
mech7
%Europe/Berlin %780 %2006, 18:44
WYSIWYG in Flash? Dat zou wel mooi zijn! :)
Dat zit al in flex.. alleen werkt codeview toch vaak wat beter.
TheDutch
%Europe/Berlin %841 %2006, 20:12
Apollo presentatie op MAX 2006 (http://video.google.com/videoplay?docid=1551903488172905143) (37 min.) :).
sterretje
%Europe/Berlin %868 %2006, 20:51
Ik had de naam wel eens gehoord, maar wist niet precies wat 't was... Nam nooit echt de moeite om te lezen :P Thx TheDutch :) erg interessante presentatie. edit: Voordeel van Apollo is me nog niet helemaal helder, want zulke dingen zijn te bereiken zonder Apollo lijkt me.
TheDutch
%Europe/Berlin %882 %2006, 21:10
Voordeel van Apollo is me nog niet helemaal helder, want zulke dingen zijn te bereiken zonder Apollo lijkt me.
Zeer zeker niet! Lees er nog maar eens meer over en bekijk vooral nog meer presentaties. Apollo *is* mind blowing! :)
mech7
%Europe/Berlin %943 %2006, 22:38
Hmm ik weet het niet hoor maar dat Apollo ding lijkt een beetje het omgekeerde te doen van wat iedereen mee bezig is :s
AJAX / FLEX -> Desktop mogelijkheden naar het web..
Apollo -> Web mogelijkheden naar de desktop..
heb nog niet echt iets mindblowing gezien :s
TheDutch
%Europe/Berlin %008 %2006, 00:12
Mech7, ik ga niet een groot artikel schrijven waarin ik uitleg wat Apollo zo te gek maakt, daar is Adobe namelijk veel beter in ;).
Wat ik je wel kan vertellen is dat wanneer je alle artikelen goed leest en de presentaties goed bekijkt en begrijpt wat ze je proberen te vertellen, dat je dan de grote potentie van het product wel zal moeten zien.
Hier een paar kernpunten die ik heb opgepikt uit presentaties en artikelen:
[] Apollo kan Flash/Flex, Ajax, PDF, en HTML code met elkaar integreren in één applicatie via de HTMLControl class. Het kan allemaal met elkaar communiceren alsof het één geheel is. Je gebruikt het gewoon zoals je gewend bent.
[] HTML in Flash! Hoe? Zo:
var html:HTMLControl = new flash.html.HTMLControl();
html.width = 100;
html.height = 100;
addChild(html);
html.loadFromURLRequest(new flash.net.URLRequest("http://www.flashfocus.nl"));
[] Aangezien de HTMLControl Class rendered naar het Flash Display List Object is er ook de mogelijkheid tot het toepassen van filters, transforms, en opacity.
[] Apollo kan als desktop applicatie online data offline bewaren en synchoniseren wanneer er weer verbinding is.
[] Met JavaScript kan je elke Flash of Apollo API aanspreken. Zo kan je bijvoorbeeld de Flash Display List Object manipuleren met JavaScript.
[] De object modellen van JavaScript en ActionScript zijn gebrugt.
[] JavaScript kan referenties hebben naar ActionScript objecten en visa versa.
[] JavaScript kan ActionScript methods synchroon uitvoeren en visa versa.
[] Apollo kan systeem resources van het OS aanspreken. Je hebt dus de mogelijkheid om complete desktop applicaties te maken met Flash, Flex, Ajax, en HTML. De verschillende API's die besproken zijn:
* File I/O
* Online / Offline
* Windowing
* Clipboard
* System Drag and Drop
* Full Network API support
* Local Storage / Settings
* Meer...
[] Apollo is cross-platform. Windows, OS X of Linux, het maakt niet uit.
[] Je kunt de HTMLControl subclassen. Hierdoor kan jij bepalen wat er gebeurd wanneer...:
* Een link wordt geklikt.
* Window.open() wordt aangeroepen.
* Een form wordt gesubmit.
* Meer...
Je kunt dus totaal controle hebben over wat de gebruiker ervaart!
[] Zo is er nog veel meer...
Ik hoop dat deze paar punten je meer een beeld geven van wat Apollo werkelijk inhoudt. Bedenk daar ook bij dat Apollo nog lang niet klaar is. Wat je leest en ziet in presentaties is het begin stadium. Adobe heeft nog een flinke weg te gaan en nog veel mooie dingen toe te voegen aan Apollo. Hou het in de gaten ... je wilt de trein zeker niet missen :).
mech7
%Europe/Berlin %049 %2006, 01:11
Mjah in de gaten houden doe ik wel maar van wat ik zo zie is het alleen echt interessant voor mensen die nu webdeveloper zijn en geen andere talen erbij willen leren. HTML en Flash als desktop applicaties ik zie het nog niet zo snel gebeuren :) Op de mobiele apparaatjes zal het meer kans hebben denk ik.
oh,when?
%Europe/Berlin %284 %2006, 06:49
huh? kan me niet herinneren dat ik dit topic ben gestart?
TheDutch
%Europe/Berlin %493 %2006, 11:50
@mech7, wist je al dat veel van de applicaties die Mozilla, Microsoft en Adobe maken voor een groot deel op HTML en JavaScript draaien? Wist je al dat webtalen veel meer cross-platform zijn dan talen als C++ en Java, zelfs buiten een browser? Ik heb het gevoel dat je de potentie nog niet helemaal kunt bevatten. Dat is helemaal niet erg, misschien zelfs logisch wanneer je nog niet zoveel jaren (commerciele) werkervaring hebt in het maken van applicaties met Ajax of Flash/Flex. We spreken elkaar nog wel over ruim een half jaartje, wanneer de evolutie losbarst ;).
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %496 %2006, 11:54
afgesplitst Owen ;)
En ja ik denk toch dat TheDutch daar al een heel artikel heeft geschreven :P
Maaruh mech je zal het nog zien, weet je hoe handig Apollo zal zijn voor Offline/Online Management Systemen (CMS, webmail, officepakketten, online-storage, sharing applicaties, etc), kijk natuurlijk niet voor de content websites, daar is het 'vind ik' ook niet voor bedoeld.
mech7
%Europe/Berlin %521 %2006, 12:30
@mech7, wist je al dat veel van de applicaties die Mozilla, Microsoft en Adobe maken voor een groot deel op HTML en JavaScript draaien? Wist je al dat webtalen veel meer cross-platform zijn dan talen als C++ en Java, zelfs buiten een browser?
Kan kloppen maar html is ook een openarchitectuur.. iedereen die het wil kan een browser gaan bouwen daar is het ook voor gemaakt zodat het op elk platform kan draaien... Flash is natuurlijk een ander verhaal ik geloof dat swf specificatie eerst open was en later gesloten ? Het is in ieder geval een feit dat bij Adobe behalve windows en mac andere OS niet echt op hun prioriteiten staan.
Ook snap ik niet echt wat er nou mindblowing is wat kan er nu gedaan worden wat eerst niet kon met desktop applicaties? volgens mij blijven de mogelijkheden toch wel beetje hetzelfde alleen dat het wat minder tijd gaat kosten omdat je het kan hergebruiken?
TheDutch
%Europe/Berlin %529 %2006, 12:42
SWF is een open format hoor, altijd al geweest ;).
SWF is open format. Open-format means SWF files are not exclusively produced by Flash. Other companies can create SWF that can be played on SWF player. Open-format means what informations get stored in what position are known for public. The meaning of each byte is known for public.
Adobe geeft de volgende prioriteiten aan de OSen:
1. Windows
2. OS X
3. Linux
Apollo wordt op dit momentel ontwikkeld voor Windows en OS X, maar Adobe gaat het ook beschikbaar maken voor Linux. Eigenlijk net zoals de Flash Player :).
mech7
%Europe/Berlin %588 %2006, 14:06
Ja en we weten allemaal hoe lang het heeft geduurd voordat ze linux ondersteunen.. er is nu een beta uit voor FP 9.. en dat maanden en maanden nadat deze uit was op windows, FP 8 is er nooit geweest.. Je kan er gewoon niet op vertoruwen dat een bedrijf de macht in handen krijgt.
Anyway's :p wat is er mindblowing het is toch helemaal niet revolutionair? Wat kunnen we ermee dat er nu niet mee kan? Ik zie een After effects / Photoshop / Maya niet zo snel gebouwd worden met javascript en html :)
http://en.wikipedia.org/wiki/SWF
Although a full specification of SWF is available, it is not an open format, as implementing software that plays the format is disallowed by the specification's license. Reverse engineering is therefore the only legal way to compete with the official SWF player, although competing formats like SVG could be used. Also Microsoft plans to make Metro, an equivalent format, a new standard.
Implementing software which creates SWF files is permitted, on the condition that the resulting files render error free in the latest publicly available version of Adobe Flash Player."
TheDutch
%Europe/Berlin %611 %2006, 14:40
Sorry mech7, ik heb geen tijd en zin om jou hier nu te gaan overtuigen. Uit jouw antwoorden maak ik op dat - zelfs na het lezen van de artikelen en het bekijken van seminars over Apollo - je totaal geen idee hebt wat Apollo werkelijk doet en wat het kan bieden. Misschien komt dit door te weinig ervaring op het gebied van RIA's of is deze ontwikkeling niet bedoeld voor jou.
Adobe heeft pas sinds kort de keuze gemaakt dat Linux een belangrijke prioriteit moet krijgen naast Windows en OS X. Waarschijnlijk was je daar nog niet van op de hoogte net zoals het feit dat een applicatie ontwikkels voor de Flash Player zonder porting cross-platform kan draaien. Daar is de Flash Player uniek in en dat maakt het zo krachtig!
De Flash Player zelf is niet open inderdaad. Gelukkig maar want ik zou niet willen dat er verschillende SWF Players rond zwerven en dat ik maar moet hopen dat mijn SWF daarop draait :).
oh,when?
%Europe/Berlin %514 %2006, 12:20
Hey Waldo misschien moet je TheDutch inhuren als Apollo evangelist ;)
Naar mijn mening hebben jullie allebei gelijk alleen jullie kijken met een andere achtergrond naar dezelfde ontwikkelingen :) mech7 vat mooi samen dat Apollo eigenlijk desktop applicatie ontwikkeling voor de web/flashdevelopers onder ons bereikbaar maakt en TheDutch doet een beetje arrogant door zijn aantal jaren RIA ontwikkeling als tegenargument te gebruiken :p
Het feit dat Apollo juist EN flash EN flex EN pdf (development) omvat, is het meest voor de hand liggende en tegelijkertijd meest onbegrepen feature denk ik. Das juist het hele krachtige eraan, dat je je huidige skills die je in al die jaren met veel bloed, zweet en tranen hebt opgedaan nu kan aanwenden om die brug te slaan naar de desktop van je gebruikers. Zodra jij dat doorhebt, jouw team, jouw manager of baas en de klanten van jouw bedrijf en de klanten van de klanten van jouw bedrijf zullen we een mooie evolutie zien van wat er de afgelopen jaren op internet heeft afgespeeld.
Terugkomend op het feit dat achtergrond en context belangrijk is, denk je eens een team van software engineers in die vanuit een Win MFC/Coca/Java achtergrond applicaties ontwikkelingen en de samenvattingen over Apollo zien ( misschien zelfs een screencast of videoverslag over Apollo ). Logischerwijs zullen zij geen (r)evolutionaire mogelijkheden in Apollo zien, want de platformspecifieke frameworks bieden diepe integratie aan met hun target platforms.
Vanuit het standpunt van een internetbedrijf, met voornamelijk webdevelopers, flashdevelopers en de nodige backendprogrammeurs (java/.net/php/u-noemt-het-maar) biedt juist Apollo de enige manier om hun kennis snel te gebruiken voor desktop ontwikkeling en dat zelfs helemaal crossplatform.
Dus of je Apollo nu wel of niet (r)evolutionair vindt heeft zeker te maken met wat voor context en wat voor achtergrond je er naar kijkt :)
Goh...wordt het toch nog een echte discussie :P
TheDutch
%Europe/Berlin %521 %2006, 12:31
En jou als een waarzegger voor Apollo en de Flash Player roadmap ;).
TheDutch
%Europe/Berlin %552 %2006, 13:15
En jou als een waarzegger voor Apollo en de Flash Player roadmap ;).
TheDutch doet een beetje arrogant door zijn aantal jaren RIA ontwikkeling als tegenargument te gebruiken :p
Je kunt het arrogant noemen wanneer ik aangeef dat de nodige ervaring met RIA's belangrijk is om goed te begrijpen wat de kracht achter Apollo is. Echter probeer ik hier niet te pronken met mijn werkervaring maar meer aan te geven dat het heel goed kan zijn dat iemand de ontwikkeling niet helemaal kan bevatten door een te kort aan kennis van RIA's.
Wanneer je de nodige ervaring hebt met RIA's weet je wat voor problematiek daar bij kan komen kijken. Wanneer je enterprise RIA's maakt heb je regelmatig het probleem dat er geen HTML in Flex kan net zoals PDF en Ajax. Wij werken momenteel aan een Flex 2 RIA waar we met Smart Connection Enterprise van Woodwing (Workflow voor Adobe InDesign/InCopy) samen moeten laten werken. Door het ontbreken van HTML en PDF in Flex 2 moeten we ons in soms hele rare en moeilijke bochten wringen om iets "voor elkaar" te krijgen. Apollo zou hier dé uitkomst voor zijn en voor veel meer RIA projecten waar we tegen dit soort problemen aanlopen.
Tuurlijk kan je met Apollo desktop applicaties maken, maar ik zou het zeker niet gaan vergelijken met de desktop applicaties zoals je die gewend bent met (C#, Java, C++). Apollo brengt de kracht van RIA's naar de desktop en brengt meer mogelijkheden voor RIA ontwikkelaars om hun applicatie uit de browser te halen en betere integratie met andere omgevingen.
mech7
%Europe/Berlin %608 %2006, 14:36
HTML in Flex kan net zoals PDF en Ajax. Wij werken momenteel aan een Flex 2 RIA waar we met Smart Connection Enterprise van Woodwing (Workflow voor Adobe InDesign/InCopy) samen moeten laten werken. Door het ontbreken van HTML en PDF in Flex 2 moeten we ons in soms hele rare en moeilijke bochten wringen om iets "voor elkaar" te krijgen. Apollo zou hier dé uitkomst voor zijn en voor veel meer RIA projecten waar we tegen dit soort problemen aanlopen.
Volgens mij is dit niet waar Apollo zich op richt? Anders hadden ze toch niet zo goed html en pdf support in de flashplayer kunnen inbouwen in plaats van een of ander stand alone ding :S
TheDutch
%Europe/Berlin %616 %2006, 14:47
Mech7, Dat is maar een voorbeeld uit eigenervaring waar Apollo erg handig voor kan zijn ;).
Apollo richt zich op het naar de desktop halen van RIA's met de technieken die we al ons eigen hebben gemaakt. We kunnen dus ook bestaande tools die we voor de browser omgeving hebben gemaakt hergebruiken en laten samenwerken in desktop applicaties via Apollo. Maar het richt zich zeker niet op de standaard desktop applicaties zoals we die gewend zijn. Je zult niet een Maya of Adobe Acrobat zien gemaakt met Apollo. Die twee zijn niet te vergelijken.
Trouwens de runtime van Apollo zal tussen de 5 en 9MB zijn niet echt geschikt als Flash Player :P.
mech7
%Europe/Berlin %633 %2006, 15:11
Juist nu begrijp je mischien waar ik heen wil:
We kunnen dus ook bestaande tools die we voor de browser omgeving hebben gemaakt hergebruiken en laten samenwerken in desktop applicaties via Apollo
Kan dat nog niet dan? wat is er mindblowing aan behalve de pdf en html support in flash is het toch niet meer als een uitgklede browser? Handig maar allesbehalve revolutionair of mindblowing in mijn ogen. HTML en AJAX kunnen al in Flex html pagina's inladen als google zoals in het voorbeeld ook niet echt vernieuwend imho.
http://coenraets.com/apps/iframe/index.htm
Maar goed we zullen we zien wat het wordt, nu nog te weinig bekend om er goed oordeel over te kunnen vellen :)
TheDutch
%Europe/Berlin %644 %2006, 15:27
Het is niet zomaar HTML, Ajax, en PDF support. Met Apollo zorg je ervoor dat HTML, Flex, Flash, Ajax, en PDF de beste maatjes worden van elkaar. Alles is "gebridged" wat betekend dat ze met elkaar kunnen praten alsof ze één zijn en je ze ook kunt integreren als één applicatie.
Dat IFRAME voorbeeld van Christophe Coenraets bestaat al een tijdje. Probleem met deze IFRAME "oplossing" is dat het totaal los staat van de Flex/Flash app. Het is geen geintegreerd onderdeel. Wij hebben deze IFRAME toegepast in het voorbeeld wat ik je net gaf. Probleem daarbij is dat het bovenop je Flash layer ligt. Daardoor scrolled het IFRAME niet mee wanneer je in Flex wel scrolled of wanneer je states met transities gebruikt. De achtergrond van het HTML in dat IFRAME kan je niet op transparent zetten waardoor het niet makkelijk één geheel kan vormen voor de klant. Dat zijn maar twee voorbeeld problemen die we zijn tegengekomen bij het gebruik van dat IFRAME in Flex.
Wat zo mind-blowing aan Apollo is, is vooral dat al die webtechnieken een soort van samengesmelt kunnen worden. De krachten van 6 in 1 (Apollo, Flash, Flex, JavaScript/Ajax, HTML, en PDF)! Die combinatie als desktop applicatie en cross-platform (Windows, OSX, en Linux) maakt het revolutionair. We zullen er een hoop hele mooie dingen van gaan zien :).
theFlashWizard
%Europe/Berlin %672 %2006, 16:08
Even een misschien stomme vraag tussendoor, betekent dit dat er binnenkort misschien ook een html engine in de flash player komt?
Emveedee
%Europe/Berlin %673 %2006, 16:10
Lijkt me dus van wel..?
Tha Narie
%Europe/Berlin %675 %2006, 16:12
Kan dat nog niet dan? wat is er mindblowing aan behalve de pdf en html support in flash is het toch niet meer als een uitgklede browser? Handig maar allesbehalve revolutionair of mindblowing in mijn ogen. HTML en AJAX kunnen al in Flex html pagina's inladen als google zoals in het voorbeeld ook niet echt vernieuwend imho.
Dit kan allemaal niet op de desktop :)
Kan jij al een mp3 file in een flex-app slepen om deze meteen te uploaden?
Eindelijk OS-support zonder externe buggy tools zoals Screenweaver.
Bovendien maakt Apollo gebruikt van 1 browser-engine, dus waar je het ook draait, de JS/CSS/enz zullen altijd hetzelfde werken.
Heb je Central al eens bekeken? Dat was een soort concept/prototype.
Ik snap niet hoe je al deze dingen niet kunt snappen :P
TheDutch
%Europe/Berlin %675 %2006, 16:12
Even een misschien stomme vraag tussendoor, betekent dit dat er binnenkort misschien ook een html engine in de flash player komt?
Zou kunnen maar de eerst komende nieuwe Flash Player versies denk ik van niet. Waarom? Nou omdat de Apollo runtime tussen de 5 en 9 MB zal zijn. Dit zal grotendeels komen door de Safari engine die voor het HTML zorgt. Wanneer je dat in de Flash Player stopt wordt die ook snel een heel stuk groter. Om de Flash Player dan snel te kunnen installeren heb je een flinke ADSL lijn nodig en laat nu net de grote van de Flash Player (1,2MB) een groot deel van het succes bepaald hebben :).
TheDutch
%Europe/Berlin %677 %2006, 16:15
Lijkt me dus van wel..?
http://flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=185950&postcount=25
Tha Narie
%Europe/Berlin %677 %2006, 16:15
Wie weet :)
Maar zal nog wel een tijdje duren dan denk ik.
Emveedee
%Europe/Berlin %677 %2006, 16:16
Oh, had k t toch niet helemaal goed begrepen.
Excuus :P
theFlashWizard
%Europe/Berlin %680 %2006, 16:19
Emveedee, dat is gewoon een iframe over flash heen ;) niet echt html in flash.
theDutch, hmm ja daar was ik al bang voor. Daar hebben we het wellis vaker over gehad en dat nadeel snapte ik wel.
Tzou vet zijn als de flash player de html engine van de browser kon gebruiken om html in zichzelf te renderen.
En anders.. moeten we wachten tot een tijd dat de comps en de internet verbindingen snel genoeg zijn voor een zwaardere flash player.
brossiekoppie
%Europe/Berlin %833 %2006, 19:59
Wanneer je dat in de Flash Player stopt wordt die ook snel een heel stuk groter.
Hadden ze ook niet zo'n policy waarbij de FP maar enkele kb's groter mocht worden per nieuwe versie? Ik dacht dat het hierdoor kwam dat het zo lang duurde tegen dat zaken als regular expressions werden ondersteund.
mech7
%Europe/Berlin %836 %2006, 20:04
Dit kan allemaal niet op de desktop :)
Kan jij al een mp3 file in een flex-app slepen om deze meteen te uploaden?
Eindelijk OS-support zonder externe buggy tools zoals Screenweaver.
Bovendien maakt Apollo gebruikt van 1 browser-engine, dus waar je het ook draait, de JS/CSS/enz zullen altijd hetzelfde werken.
Heb je Central al eens bekeken? Dat was een soort concept/prototype.
Ik snap niet hoe je al deze dingen niet kunt snappen :P
Wat is central ik kan daar niks over vinden :s
Btw: Ik snap wel dat je wat leuke dingen ermee kan en dat het wat tijd gaat schelen, maar zoals jij nu noemt bv drag & drop uploaden zijn allang al sites die desktoptools daarvoor hebben alleen geschreven in een andere taal ;) flickr bv.. daarom is het niet echt iets revolutionairs meer een timesaver.
matzo
%Europe/Berlin %839 %2006, 20:09
@ Mech7:
zie hier:
http://www.adobe.com/products/central/.;)
TheDutch
%Europe/Berlin %840 %2006, 20:10
Hadden ze ook niet zo'n policy waarbij de FP maar enkele kb's groter mocht worden per nieuwe versie? Ik dacht dat het hierdoor kwam dat het zo lang duurde tegen dat zaken als regular expressions werden ondersteund.
Als dat zo is dan heb ik iets gemist. Ik denk dat Waldo daar meer over weet :).
TheDutch
%Europe/Berlin %843 %2006, 20:14
Als dat zo is dan heb ik iets gemist. Ik denk dat Waldo daar meer over weet :).
daarom is het niet echt iets revolutionairs.
Iets kan ook revolutionair zijn binnen een bepaalde omgeving of platform ;).
Emveedee
%Europe/Berlin %853 %2006, 20:28
@ Mech7:
zie hier:
http://www.adobe.com/products/central/.;)
Je bedoelt natuurlijk
http://www.adobe.com/products/central/
:P
Waldo
%Europe/Berlin %379 %2006, 09:06
Als dat zo is dan heb ik iets gemist. Ik denk dat Waldo daar meer over weet :)
Er is inderdaad een soort van ongeschreven regel dat de Flash Player size niet te veel mag groeien. Er schijnen wat testen gedaan te zijn die aangetoond hebben dat steeds minder mensen een nieuwe Player downloaden als die meer dan een paar % groter wordt. Details weet ik niet en die zullen ook wel niet openbaar gemaakt worden, maar dat is een belangrijke reden waarom de Flash Player engineers moeten vechten voor elke kb die ze de Player willen laten groeien. Ik denk echter dat dat in NL met de huidige breedband minder opgaat dan in andere landen waar breedband nog niet zo algemeen is.
dioneo
%Europe/Berlin %934 %2006, 22:25
Ik ben ook aardig onder de indruk van de apollo plannen en zie net als theDutch vele mogelijkheden hiermee.
Ik werk voor een softwarehuis. Deze kunnen nu mooie applicaties bouwen. Voor windows dan wel. De rest moet dan maar op het web en anders heeft men pech.
Dat kan nu overbrugd worden, door software te maken die niet op het web draait, wel op alle platformen, en door CSS kun je ook nog eens zorgen dat je niet de MacOs-knopjes krijgt bij de 1 en XPknopjes bij de ander. Maar precies dat knopje dat in je design past. En veel belangrijker; doet wat jij wil zonder dat op x manieren te hoeven programmeren.
Ik zie Apollo een beetje als de Java runtime. Ik weet dat die vergelijking wat scheef gaat, maar de Java engine draait op pc,mac, mactel, mobile etc. Nu breng je echter gangbare formaten als swf en dus ook flv, je nifty javascripts, onder 1 noemer.
Roep in javascript gewoon myButton._x=50 inplaats van via localconnections te moeten knoeien. Geweldig! En inderdaad niet meer een DIV over een wmode=-transparent-embedded swf (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=20624) zetten en dan erachter komen dat er een bug in zit. Nee, knikker die DIV inclusief googleMaps-API in je Flash en laat flash zeggen dat [enz enz enz]
Meer en meer desktop-applicaties gebruiken op het web gebaseerde technieken. Meer en meer software verschuift naar het web. Nu verschuift het web naar de desktop terug. Je browser is beperkt qua capaciteit; het zijn de plugins die m sterk maken. Veel browser zijn dan ook net een pippi-langkous-huis. Mooi, en met de vele extra kamertjes groot genoeg. Maar je kan nooit direct van de ene naar de andere kamer, je moet altijd via de hal, en dat kost tijd. Apollo zorgt ervoor dat alle wanden kunnen verschuiven, en daarmee de kracht van je toepassing ook.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %473 %2006, 11:21
Meer en meer desktop-applicaties gebruiken op het web gebaseerde technieken. Meer en meer software verschuift naar het web. Nu verschuift het web naar de desktop terug. Je browser is beperkt qua capaciteit; het zijn de plugins die m sterk maken. Veel browser zijn dan ook net een pippi-langkous-huis. Mooi, en met de vele extra kamertjes groot genoeg. Maar je kan nooit direct van de ene naar de andere kamer, je moet altijd via de hal, en dat kost tijd. Apollo zorgt ervoor dat alle wanden kunnen verschuiven, en daarmee de kracht van je toepassing ook.Heheh prachtig gesproken :D En ik kan niks anders dan ja knikken, want ook ik geloof heilig in Apollo [^]
Larsvu
%Europe/Berlin %964 %2006, 23:09
Ik denk zelf dat Apollo erg sterk is door de mogelijkheid om in een korte tijd werkende desktop applicaties in elkaar te draaien met een heldere interface. En daarbij komt ook nog eens dat het 'standaard' kan communiceren met het internet.... slurp.
Ik denk dat veel bedrijven hier graag gebruik van maken... als ze Apollo ontwikkelaars kunnen vinden :D
Ik kan niet wachten...
Larsvu
%Europe/Berlin %038 %2006, 00:55
Over apollo gesproken... Op deze link (http://labs.adobe.com/technologies/digitaleditions/library/) kun je een boek lezen in een... apollo applicatie?
Ik denk dat dit het niet helemaal is, maar wel in de buurt komt.
Waldo
%Europe/Berlin %391 %2006, 09:23
Het is nu nog een uitgebreide Flash player, maar gaat inderdaad in de volgende beta Apollo-based worden
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.