PDA

Volledige versie bekijken : Text laden in dynamic tekstveld

Krizzel
%Europe/Berlin %904 %2005, 22:41
Hoi Mensen,

Via een input textveld wil ik een text in een dynamic textveld zetten. En ik wil dat dit allemaal in hetzelfde frame gebeurd.
Ik heb het input textveld een instance name gegeven en onder de button het volgende script gezet:

on (release) {
_root.vTextveld = txtText.text;
}

Op het frame zelf heb ik een script gezet om de tekst in het dynamic textveld te krijgen.

txtInput.text = vTextveld;

Maar dit doet het niet. Moet ik het dynamic textveld in een mc zetten? En hoe moet ik het script dan aanpassen zodat het wel werkt?

Alsjeblieft HELP

peres
%Europe/Berlin %976 %2005, 00:26
ja ik heb er ook problemen mee gehad. je zou een MC kunnen maken met 2 frames. 1ste frame is leeg met action stop(); en de 2de frame is met een dynamic textfield. met de as jouwdynamictxt = jouwinputtxt en wederom ook stop();

verder geef je de button op de mainstage deze code

on(release){
_root.jouwMC.gotoAndStop(2);
}

vergeet niet de input textfield neer te zetten

Krizzel
%Europe/Berlin %998 %2005, 00:57
Ok ik heb de MC met 2 frames gemaakt, maar op de een of andere manier gaat hij niet naar het 2e frame. Ik krijg de tekst namelijk nog steeds niet te zien in het dynamic textveld.
Ik heb het geprobeerd met de instancename van de textboxen en ook gekeken of hij het misschien deed wanneer ik de textboxen een var. gaf.
Het 2e frame een frame label gegeven, maar het helpt allemaal niks hij doet het nog steeds niet.

Het wordt een beetje frustrerend.....

peres
%Europe/Berlin %005 %2005, 01:08
zo kan het ook (http://members.chello.nl/r.stultiens/text.fla)

Krizzel
%Europe/Berlin %009 %2005, 01:13
:) Ik kan hem niet openen.... unexpected file format. Ik heb nog geen MX 2004

theFlashWizard
%Europe/Berlin %038 %2005, 01:55
owke.. je zit dus in een mc.. je maakt dan een variabele aan op de root, boven die mc dus en zet daar die info in, vervolgens haal je het dan gewoon op zonder die _root ervoor, waardoor hij het gaat zoeken in de mc zelf.
dus of bijde _root erbij of allebei niet..

Ea.Z
%Europe/Berlin %060 %2005, 02:27
waarschijnlijk versta ik het verkeerd.. maar hier is toch niets moeilijk aan...

txt1 inputveld
txt2 dynamisch textveld

on (release){
txt2.text = txt1.text
}

on (release) {
_root.vTextveld = txtText.text;
}

Op het frame zelf heb ik een script gezet om de tekst in het dynamic textveld te krijgen.

txtInput.text = vTextveld;

en om dit op te lossen moet je niet meer doen dan hier ff txtInput.text = vTextveld;
door
txtInput.text = _root.vTextveld;
te vervangen.. dan zou het ook al moeten werken, gelijk of je dat stuk script dan op de _root hebt of ergens in een movieclip, maar het moet wel op dezelfde level/timeline staan als je dynamisch textvak...

hopelijk dat ik hier iemand mee kon helpen... 8-)

Krizzel
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:58
Ja klopt ik had ook bedacht dat hij zo zou moeten werken, maar helaas...
Met dit script moet je eerst ff tussen een paar frames switchen, dan komt de tekst uit het input textveld in het dynamic textveld.
Maar rechtstreeks daar heeft hij niet veel zin in.

peres
%Europe/Berlin %425 %2005, 11:12
zo heb ik het gedaan; probeer het eens zo:

je hebt 2 layers:

op de 1ste layer een keyframe op frame 1 dit tot frame 2 duurt. (dus gewoon een normale frame op frame 2). Hier zet je een button in en een input textfield. input textfield geef je var: tekst1

Op de 2de layer zet je een keyframe op frame 1 en 2. keyframe 1 heeft geen inhoud maar alleen de action stop();. in keyframe 2 zet je de dynamic tekst met de var: tekst2. deze keyframe moet ook deze code bevatten:
tekst2 = tekst1

verder zet je deze code op de button in de 1ste layer:
on(release){
gotoAndStop(2);
}

zo moet het kunnen lukken. Raar dat de voorgaande manieren niet lukten...

Krizzel
%Europe/Berlin %495 %2005, 12:53
Het is me gelukt!!
Echt super simpel. Er hoeft alleen maar een as op de button.

on (press) {
vInput = tekstveld.text;
}

vInput is de var van het dynamic veld en tekstveld is de instance name van het input veld.
Dat is het. Ik zat echt veel te moeilijk te denken geloof ik.

Toch bedankt voor jullie hulp.