Volledige versie bekijken : Na er over heen, blijven staan
zunaj
%Europe/Berlin %860 %2005, 21:39
Hallo,
Ik ben bezig met een flashintro voor een vriend van mij. Nu heb ik 2 "buttons" gemaakt. De bedoeling is, is dat als iemand 1 maal over een van de 2 buttons is gegaan, alles zo blijft staan zoals het staat, dus plaatje naar rechtsboven of linksboven geschoven en de tekst op zijn plaats. Dit zodat de mensen op de tekst kunnen klikken. Ik ben nu 3 avonden bezig maar het lukt me steeds niet... :mad:
Kan iemand mij helpen?
Ik heb de file even hier gegooid: http://www.zunaj.com/MENUFLASH.fla
theFlashWizard
%Europe/Berlin %034 %2005, 01:50
zitte wel wat rare dinge in hoor..
waarom op elke layer een stop bijv??
waarom 24 frames bij het begin terwijl er niks verandert?
maar goed..
kijk maar eens naar de fla.. Kben alleen bezig geweest met het 1ste frame..
zunaj
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
bedankt voor het kijken,
de stop is er zodat de dingen niet in een loop zitten, hij staat nu goed.
Wat ik bedoelde is dat als iemand eenmaal over een van de "buttons" is gegaan, de button blijft staan zoals hij is (dus plaatje verschoven en tekst zichtbaar)
alvast bedankt!
theFlashWizard
%Europe/Berlin %787 %2005, 19:53
ja hallo.. ga et mij ff uitlegge :D maar 1 is genoeg.. je hebt er niet 1 per layer nodig.. ;)
owke.. nou kijk naar het script en kijk is of je het om kan bouwen mshn..
want ik ben al heel aardig geweest dit spontaan voor je te scripten.. doen we nie zo heel vaak namelijk..
zunaj
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:46
Haha, oke ;). Bedankt, ben heel benieuwd! :)
zunaj
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:44
oke, ik heb helaas nog neit de oplossing. Iemand toevallig nog?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:55
hoever ben je zelf gekomen? en uit welk deel kom je niet?
zunaj
%Europe/Berlin %498 %2005, 12:57
Het enigste wat me nu nog niet is gelukt is het volgende:
Als iemand over een van de 2 plaatjes heen is gegaan, dan krijgt hij dit te zien:
http://www.zunaj.com/flash.jpg
Bij het andere plaatje idem dito.
Wat mij nu nog niet lukt:
Als iemand van een van beide plaatjes afgaat (om bijvoorbeeld op de tekst te klikken) schiet hij nu terug. Ik zou graag willen dat het plaatje en de tekst blijft staan.
Zou dit kunnen?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:49
is het niet een kwestie van er een groot wit vlak achter te zetten?
zunaj
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:02
wat voor groot vlak bedoel je dan?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
zoals ik het zeg, een groote vierkant die precies aangeeft hoegroot het hitgebied van je button is.. het gebied waar hij bijv bij een onRollOver reageerd..
zunaj
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:16
excuus, maar zo ver ben ik helaas nog niet qua kennis. Is het ook op een andere (makkelijkere) manier te doen?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %119 %2005, 03:52
ik heb et alleen maar over een mc met een vierkant en een rollover script hoor.. en dat rollover script heb je nu al.. dat moet je dan alleen toewijzen aan die mc met die vierkant.
mjwallink
%Europe/Berlin %450 %2005, 11:48
hai
ik ben ook is gaan kijken maar ik kan je link niet openen. dus ik heb de bewerkte versie van the flash lizard maar bekeken. het zit inderdaat een beetje vaag in elkaar.
maar the flash lizard had wel gelijk. als je een wit (of nog beter onzichtbaar) vlak in je mctje: HBW zet heb je geen probleem meer.
als je op de foto gaat staan schuift ie op. als je er van af gaat gaat ie terug. dat staat ook in je actionscript:
HWB.onRollOut = function(){
if(!atMain){
this.gotoAndPlay("rollout")
}
}
als je een vlak achter de foto zet dan heb je dus geen rollout als je van de foto af gaat.
Kijk er maar even naar. ik heb alleen de bovenste gedaan.
zunaj
%Europe/Berlin %057 %2005, 02:23
perfect! dat is precies wat ik bedoel!
hoe moet ik die onderste net zo krijgen als die bovenste? wat veranderen in het actionscript of?...
alvast heel erg bedankt!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.