Volledige versie bekijken : onload functie
digitalecartoons
%Europe/Berlin %854 %2005, 21:29
Ik heb een movieclip geplaatst met de instance name "klip"
In de main timeline heb ik daarnaast nog een actions laag gemaakt met op frame 1 de volgende frame action:
klip.onload function() {
trace ("klip is geladen");
}
Bij het starten en als "klip" is geladen zou er dus "klip is geladen" in het Output panel moeten komen te staan. Maar dat gebeurd niet.
Wel daarentegen met onenterframe:
klip.onenterframe function() {
trace ("klip is geladen");
}
Waarom werkt het ene wel en het andere niet?
Dauntless
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
Eigenlijk vreemd dat die tweede werkt ;)..
klip.onEnterFrame = function(){
//...
}
en
klip.onLoad = function(){
//...
}
digitalecartoons
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:53
vergeef me de spelfoutjes :-)
maar blijf me toch afvragen waarom het niet werkt. Op zich zou 't als volgt moeten werken. Movie start met spelen, movieclip klip" wordt in frame 1 geladen en na het laden zou er "klip is geladen" getoond moeten worden.
Met onclipevent (enterframe) werkt het dan weer wel, maar dan zit het script aan het object verbonden.
Wat is dan het verschil met de onload versie die dan in de main timeline in een frame zit? En waarom werkt die laatste dan weer juist niet?
Ea.Z
%Europe/Berlin %074 %2005, 02:46
als ik het goed voor heb is de onLoad functie eerder om gegevens of movieclips van extern af binnen te halen, en die 'loading complete' vast te stellen...
bv bij een xml object, of bij een foto die je inlaad
zo heb je meerdere functies (haat me niet als ik een fout maak, tis laat, en kga flash nie meer openen nu)
zoals
onLoad
onLoadComplete
onLoadInit
onLoadProgress
onLoadStart
onData
etc...etc..etc...
allemaal functies om het gebeuren van gegevens, movies, of afbeeldingen te volgen en aan de gebruiker te laten zien, zodat ze weten wat er gebeurt...
onLoad hier zal je niet zo kunnen gebruiken als onLoad in HTML (wat je wrs wou doen)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.