Volledige versie bekijken : Info in kader
jverschoor
%Europe/Berlin %427 %2006, 10:15
IK ben bezig geweest met een flashmap te maken.
Ik loop nu alleen tegen het volgende probleem op.
Ik wil net zoals bij deze flash map (http://www.tn.nl/index.php?id=11) dat als je over een button gaat dat je informatie in een kader krijg.
Ik krijg dit alleen helaas niet voor elkaar. Heeft iemand enig idee hoe je dit voor elkaar kan krijgen? Om een idee te krijgen hoe ver ben ik heb ik mijn map alvast online gezet.
mijn flash map (http://www.jeugdvanculemborg.nl/schoolreis/flash/flashnl.htm)
Alvast bedankt.
WickedMind
%Europe/Berlin %442 %2006, 10:37
Tja makkelijkste oplossing is:
Maak je kader. en zet daarin een variabel tekstveld en geef die de variabele mee "informatie" bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat je gewoon buttons hebt gemaakt ofzo? Die bij rollOver steeds een naam krijgen?
daar kun je dan aan die buttons hangen:
on (release) {
informatie = "Jouw tekst";
}
Mooier is het natuurlijk om het eventueel in een xml bestand ofzo te proppen misschien. Makkelijker te updaten enzo verwacht ik, maar geen idee hoe je dat precies aan moet pakken.
jverschoor
%Europe/Berlin %449 %2006, 10:47
Heej bedankt voor je antwoord. Ik zou is kijken. Ik ben alleen een behoorlijke newbie erin en werk er pas 2 dagen mee dus wat ik nu gemaakt heb is een grote opgave al voor me :P..
Maar ik zal is gaan kijken als het lukt
jverschoor
%Europe/Berlin %458 %2006, 11:00
Het lukt niet.
Dat kader die sla ik dan gewoon op als een image? endaarover zet ik een variable tekstveld?
Waar kan ik variable tekstveld vinden dan (A)... ik zie het nergens in het programma staan. btw. Ik heb engelse flash mx 2004
WickedMind
%Europe/Berlin %498 %2006, 11:57
Aangenaam Justin, Ik heet ook Justin :D
Nog iets uitvoerig uitgelegd.
Een variabel tekstveld is een veld waarvan de inhoud bepaald wordt door actionscript.
Je geeft dus alleen in Flash een veld een naam en verder laat je code bepalen wat er in komt.
Je kan zoiets maken door in Flash de Texttool te pakken en dan heb je bij properties een dropdown menu dat ongetwijfeld op "static" staat. Dat moet je veranderen in Dynamic.
Dan moet je dat veld een variabele meegeven (kan ook bij properties).
Dat veld kan je dan doormiddel van Actionscript beïnvloeden.
Hier doe ik ff een .fla erbij. Moet je dat maar even bekijken. Daar staat precies in wat je wilt.
Heb ik net even ter verduidelijking gemaakt.
jverschoor
%Europe/Berlin %504 %2006, 12:05
hij kan het flash bestand niet openen. Hij heeft een foutmelding unexpected file format
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.