Volledige versie bekijken : vereiste voor exe openen
theFlashWizard
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:36
ey mensjes..
Khad n paar vraagjes..
kan een flash exe geopend worden door iedereen? of hebbe ze iig de flash browser plugin nodig of zelfs de standaloneplayer?
kan het zijn dat mensen met flash mx (en dus standalone player 6), wanneer zei de standalone player 7 van internet instaleren, de computer swf'jes nog steeds opend met die player 6?
alvast bedankt!
jonas
%Europe/Berlin %821 %2005, 20:42
Exe-files zijn op alle pcs uitvoerbaar, ook pcs zonder flash player (Windows-pc's tenminste, ik heb het nooit geprobeerd op andere). Als je een flashbestand published als *.exe worden de nodige onderdelen van de Flash-player in het bestand gezet (daarom zijn die exe-files zo groot). Dat is ook waarom je de indruk hebt dat de Flash player 6 wordt gebruikt, ook al heb je versie 7 geïnstalleerd.
Flasher
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:44
een .exe projector werkt als een swf met ingebouwde flash player, dus iedereen (met windows) kan hem afspelen, ongeacht flashversie enzo
edit:jonas was eerder ;)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %867 %2005, 21:49
hmm ja ik dacht al zoiets.. maar waarom geeft me school dan altijd aan de flashplayer installer mee te geven op een cd-rom.. :S
en ik snap nog steeds niet waarom de standalone player van internet, die een versie hoger is, geen voorang krijgt op de standalone player, die met flash mx is meegekome.. :S
jonas
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
Zeg maar tegen je school dat de Flash player niet moet geinstalleerd worden als je je file als *.exe published. Het kan geen kwaad, maar de player wordt toch niet gebruikt.
Om op je 2e vraag te antwoorden: Je moet rekening houden dat de exe files eigenlijk niks meer met flash te maken hebben. het zijn gewoon standalone files (die werken met hun ingebouwde flash player) . ZE hebben dus helemaal geen geinstalleerde flash player nodig en gaan ook niet controleren of die geinstalleerd is. Als je je file in Flash MX maakt en als *.exe published krijgt de file Flash Player 6 aan boord mee en zal die gebruiken en de file zal Flash player 7 dus niet gebruiken.
Ik hoop dat het nu duidelijker is.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %018 %2005, 01:26
sorry jonas ik was denk zelf niet helemaal duidelijk..
het punt is dat ik soms wat dingen die ik gemaakt heb wil laten zien.. soms liefst fullscreen.. Dus moet ik ze naar mijn idee dus nu of een exe sturen, maar das erg groot of de nieuwe stand-alone-player sturen.. dan ken ik gewoon voortaan kleine swf'jes sture..
alleen het punt is dan, dat 2 van hun flash mx hebben en als ze die standaloneplayer7 instaleren hij niet wordt gepakt. Player 6 die met flash mx mee kwam wordt steeds gebruikt. Wat er weer voor zorgt dat mijn actionscript niet goed overkomt..
en nergens kan ik dan die player 7 trug vinden..
dus niet denken dat ik dit vraag omdat ik een standaloneplayer wil meesturen met een exe.. tis of of.. en ook nogis niet voor op cd-rom maar gewoon voor naar vrienden..
iig bedankt voor de uitleg over de exe's..
jonas
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:53
Ik denk dat je de Flash player 7 kan gebruken door (in windows xp) rechts te klikken en dan open with -> browse en daar het bestand "SaFlashPlayer.exe" dat dus de standalone player Flash 7 is aan te duiden. (ik heb dit wel niet jouw situatie getest, want ik kan niet aan Flash player 6 geraken)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %788 %2005, 19:55
het punt is dus.. waar staat die SaFlashPlayer..? niet in de man van macromedia.. daar blijven alleen oude staan.. als je zoekt in je comp op "player7" of "player 7" komt er ook helemaal niks uit.. owja en hij staat ook niet in start..
Laiverd
%Europe/Berlin %805 %2005, 20:20
Ook windows heeft een zoekfunctie ;)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
"als je zoekt in je comp" dus ik heb gezocht :|
Laiverd
%Europe/Berlin %349 %2005, 09:23
Met een legale en volledige installatie van Flash wordt een mapje 'Players' neergezet in je Docucuments and Settings. Als je hebt gezocht op saFlashPlayer en je vindt niks, dan is ie er dus gewoon niet. Programma opnieuw installeren? Of je eigen player maken (beetje quick and dirty maar goed). Gewoon een lege projector.
John
theFlashWizard
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:33
kijk die is er dan wel maar dat blijft player 6 zijn.. ondanks dat die mensen een standalone player7 hebben geinstaleerd.. :S
ik denk dat ik de SaFlashPlayer die ik bij mijn mx 2004 pro heb staan maar naar ze kopier.. dan vervangen ze die van hun maar voor die van mij.. dat zou ook moeten werken.. en zoniet.. kun je hem teminste selecteren bij openen met..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.