PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met fotomenu laden in loader_mc

RigorMortis
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:12
Als ik een foto laadt vanuit een menu met een andere timeline, in een loader_mc die ik aangemaakt heb in de main timeline dan komt deze foto maar de voor de helft in het loader_mc veld(en voor de helft er buiten. Ik gebruik deze code;

on(press){
_root.loader_mc.loadMovie("photomenu2.swf");

}

Alvast bedankt voor jullie hulp

Ea.Z
%Europe/Berlin %067 %2005, 02:37
mja, ik kan me nie direct iets voorstellen, kun je mss iets tonen? swf, of screenshot
verder: fotos en swf worden naar een target geladen, en vervangt daarachter het target. Het pakt de exact zelfde positie in van dat target, maar de grootte wordt aangepast naar de in te laden movie.
Waar ik dus op uit stuur is dat je eens moet zien of het niet aan de grootte van je movie ligt die je wilt inladen, en waar de target movie zich bevind(vooral het coordinaat 0(0;0) zijn belangrijk...) . de in te laden movie wordt van dat punt uit naar beneden en naar links in geladen...
hopelijk versta je het wat, en kon ik je helpen.

RigorMortis
%Europe/Berlin %380 %2005, 10:08
Je kan ff kijken op www.darker.kicks-ass.org en dan in het linkse menu op about klikken dan verschijnt er na een paar seconden een foto rechts onder.

Er zit bij de bijlage een screenshot.

Ik denk ook dat de foto nu gewoon in de root geladen wordt en niet in de loader_mc. Ik heb verschillende codes geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar. De movie die ik in probeer te laden is even groot als de loader_mc dus dat zou goed moeten zijn. Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de knop op een aparte timeline zit en dus anders aangestuurd moet worden

RigorMortis
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:55
Probleem opgelost. Een movieclip bevat zo'n kruisje en als deze in het midden staat wordt de geladen movie clip ook vanuit het midden naar beneden geladen. Deze moet links boven in staan. Ik snap niet hoe het zo gekomen is maar het is zo.

Ea.Z
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:54
wat ik dus bedoelde :D