PDA

Volledige versie bekijken : Echte tijd

digitalecartoons
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:51
Ik zit me nu in het tijd object te verdiepen. Met getUTC zou je dan de universele tijd moeten kunnen binnenhalen begrijp ik? Die is dan niet afhankelijk van op welke datum/tijd je eigen computer staat ingesteld? Staat die b.v. op 2 dagen terug en 7 uur vooruit, blijft die getUTC dannog de actuele universele tijd aangeven?

Ik zou dan een actuele klok ermee kunnen maken. Door die getUTC te gebruiken, er een x aantal standaard uren bij op te tellen/af te trekken voor Nederland (vraag me even niet wat het tijdsverschil is met UTC-Nederland ;) )

Maar ik denk dan weer een stapje verder... zou het dan ook mogelijk zijn om een echte universele tijd te bepalen voor elke computer in welk land de Flash klok dan ook bekeken wordt? Dat als iemand in Italie de klok bekijkt de tijdzone op zus wordt ingesteld en voor iemand in Denemarken de tijdzone op zo? De Flash klok zou dan op een of andere manier moeten kunnen detecteren in welk land hij wordt bekeken. mmmm... zal vast niet kunnen

:rolleyes:

Roenes
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
Ik zit me nu in het tijd object te verdiepen. Met getUTC zou je dan de universele tijd moeten kunnen binnenhalen begrijp ik? Die is dan niet afhankelijk van op welke datum/tijd je eigen computer staat ingesteld? Staat die b.v. op 2 dagen terug en 7 uur vooruit, blijft die getUTC dannog de actuele universele tijd aangeven?UTC == greenwich mean time. Dus ongeacht hoe je lokale klok staat, je zult dan altijd de tijd krijgen die gelijk is aan GMT/UTC :) (volgens help van flash)

Maar ik denk dan weer een stapje verder... zou het dan ook mogelijk zijn om een echte universele tijd te bepalen voor elke computer in welk land de Flash klok dan ook bekeken wordt? Dat als iemand in Italie de klok bekijkt de tijdzone op zus wordt ingesteld en voor iemand in Denemarken de tijdzone op zo? De Flash klok zou dan op een of andere manier moeten kunnen detecteren in welk land hij wordt bekeken. mmmm... zal vast niet kunnen

:rolleyes:Even vluchtig gekeken voor je, maar moet volgens mij kunnen. Kijk eens in de help naar Date.getTimezoneOffset(). Deze geeft het aantal minuten verschil terug tussen de UTC tijd en je lokale tijd. Hier kun je wel het een en ander dus mee doen, maar dan moet wel weer je pc tijd redelijk goed staan. Dus helemaal land afhankelijk maken gaat nu nog niet werken. Maar over het algemeen staan de tijden op pc's redelijk goed. dus je kunt het simuleren. Je moet er alleen rekening mee houden dat het niet waterdicht is :)