PDA

Volledige versie bekijken : .exe laten autoplayen vanaf usb op mac

ramonie
%Europe/Berlin %374 %2006, 08:59
beste mensen,

Het verbaasd mij dat er hier niks over te vinden is want dit is toch echt een groot serieus ding als je bv bedrijfspresentaties gaat maken e.d. voor wat grotere bedrijven.

Wie weet hoe je een .hcq bestand kunt laten autoplayen ( is autorun voor mac) op een mac,
vanaf een usb stick?
Het mag met een script zijn of met een betaald programma, hoe dan ook maar ik kan echt helemaal niks vinden..

Weet alleen dat je in OS9 van mac bij toast (het brandprogramma) kon kiezen voor de optie om een bepaald bestand te laten opstarten maar heb ook al gehoord dat dit niet meer werkt op OSX

Dus wie weet er iets van een programma of zo wat er gewoon voor zorgt dat je .exe of .hcq projector altijd automatisch afspeelt, ongeacht win/mac of wat voor OS???

Mijn dank zou groot zijn!!!

M.V.G.

Ramon Wiegers

sanderd
%Europe/Berlin %495 %2006, 11:54
http://www.google.be/search?q=hybrid+autorun&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Ziet ernaar uit dat ze nog steeds Roxio Toast 7 aanbevelen. Zelf heb ik geen mac, kan het niet testen

maikel
%Europe/Berlin %548 %2006, 13:09
Hey Ramon,

Heb hier vanmorgen zelf ook nog naar gezocht en heb dit als oplossing gevonden.
Heb het alleen nog niet getest, maar ziet er redelijk betrouwbaar uit.

http://www.were-here.com/content/templates/PrintTemplate.asp?articleid=140&zoneid=7

Laat me even weten als je het geprobeerd hebt.

Cheers !

ramonie
%Europe/Berlin %053 %2006, 01:16
De oplossing!

Na veel gezoek en slechte topics hierover lijkt de oplossing vrij simpel en voor de hand liggend
Open je flash bestand op een mac (Zorg dat je een mac tot je beschikking hebt).
En bouw hier in de publish setting een mac projector. Als je een mac projector op een windows pc maakt werkt deze niet... (de windows .exe projector die je in flash op een mac kunt aanmaken werkt overigens wel) en brand deze met een programma dat autorun / autostart ondersteund zoals toast op de mac of cdeverywhere op de pc. de swf's die je verder gebruikt kunnen zowel pc als mac zijn dat maakt niet uit. Zolang de projector voor mac maar ook op een mac wordt gemaakt blijkbaar...

Ik denk dat jullie hier wel wat aan heben..

Met Vriendelijke Groet,

Ramonie