Volledige versie bekijken : Extern tekst onPress in movieclip
megadoos
%Europe/Berlin %651 %2006, 15:38
Ik heb al zowat overal rondgevraagd en tutorials opgezocht, maar niemand weet me te helpen :s
Naja, ik heb dus een movieclip in mijn scene staan, en ik wil dat wanneer er op een button geklikt word, er op een bepaalde plaats (externe) tekst verschijnt (beide in dezelfde movieclip) met in de externe tekst ook eventueel een link naar een www adres toe.
De tekst hoeft opzich niet per se extern te zijn, maar het liefst natuurlijk wel :)
psychonikeo
%Europe/Berlin %655 %2006, 15:44
edit: ik las je verhaal niet echt goed 8~ ik zag niet het stukje van een externe tekst..
Externe tekst lijkt me lastig. Een gewone tekst die je zelf getypt heb is dan weer heel simpel.
megadoos
%Europe/Berlin %662 %2006, 15:54
Kun je me misschien dan uitleggen hoe je getypte tekst laad op een bep. plaats wanneer je op een button klikt?
*zucht* Zo zie je maar weer dat je op school eigenlijk vrij weinig leert -.T
psychonikeo
%Europe/Berlin %665 %2006, 15:58
toevallig net voor iemand anders een voorbeeldje hier neergezet hoe je dit doet. Ik zet het voorbeeldje bij deze post.
Op school leer je inderdaad meestal niet zo ontzettend veel. Het meeste leer ik ook door zelfstudie en te vragen aan anderen. ;)
megadoos
%Europe/Berlin %669 %2006, 16:03
Alvast bedankt in ieder geval :)
Ik zit nou op stage en heb hier flash mx 2004, zal het bestand thuis bekijken.
psychonikeo
%Europe/Berlin %675 %2006, 16:13
Ok. ik hoor het wel als je er niet uitkomt dan! Zit nu ook op stage ;)
megadoos
%Europe/Berlin %506 %2006, 12:09
Het komt wel in de buurt, maar hier moet je per se op kruisje klikken om het veld af te sluiten.
De bedoeling bij mij is dat wanneer je op een andere thumb klikt de tekst natuurlijk ook "veranderd". Oftewel, op diezelfde plaats een andere tekst..
Zou nogal onlogisch zijn dat je eerst onderaan op kruisje moet drukken en dan pas op de volgende thumb ='D
megadoos
%Europe/Berlin %677 %2006, 16:15
kick...
iemand?
xtr0
%Europe/Berlin %684 %2006, 16:25
Hoe wil je je text extern inladen? Via XML? Of via een kladblok?
megadoos
%Europe/Berlin %691 %2006, 16:35
Het liefst via kladblok, maar dat maakt opzich niet veel uit.
Mocht dit niet lukken vind ik de manier van psycho ook goed, maar dan zonder dat je op het kruisje moet klikken om het te verbergen
xtr0
%Europe/Berlin %693 %2006, 16:37
XML is niet zo moeilijk te begrijpen en erg handig, bij de tutorial sectie staan een paar goeie tutorials over XML
theFlashWizard
%Europe/Berlin %705 %2006, 16:56
tekst in een textfield zetten doe je met de Textfield class zijn text property. Kun je prima terug vinden in flash help.
Actionscript Tutorials -> Flash help (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#Flash help)
Externe tekst inladen uit een txt bestandje kan je doen met loadVars:
Actionscript Tutorials -> loadVars (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#loadVars)
Wanneer je met xml wil werken:
Actionscript Tutorials -> flash & xml(&css) (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#flash xml)
megadoos
%Europe/Berlin %706 %2006, 16:58
thnx, ik zal ze eens doornemen wanneer ik thuis ben.
megadoos
%Europe/Berlin %601 %2006, 14:26
Harstikke bedankt! Het voorbeeldje van loadvars heeft me geholpen, en zoiets was ook waar ik naar opzoek was..
theFlashWizard
%Europe/Berlin %670 %2006, 16:05
top :)
Normaal promoot ik het niet echt, maar de andere posters hadden zich heel wat tijd kunnen besparen door wat goede tutz te posten. Dan was het ook voor jou, zoals nu n stuk duidelijker in 1x geweest.
megadoos
%Europe/Berlin %676 %2006, 16:13
Nou heb ik wel nog 1 vraagje:
Is het mogelijk in de kladblok bestanden te zorgen voor links, die dus in flash werken?
megadoos
%Europe/Berlin %704 %2006, 16:54
pomtiedom *fluit*
theFlashWizard
%Europe/Berlin %726 %2006, 17:26
tuurlijk kan dat. je kan net zoals in html meerdere<a href="...">...</a> gebruiken en deze in een html enabled textfield zetten.
een andere optie is om met xml de links te schrijven en deze dan met een getURL te laten werken met knoppen, maja das wat pittiger.
megadoos
%Europe/Berlin %448 %2006, 10:45
De a href manier heb ik geprobeerd, maar wil dus op de een of andere manier niet werken. Daarom dacht ik dat het dan ook niet mogelijk was.
Ik werk nou dus met
naam=hier komt naam&tool=hier komt tool&beschrijving=hier komt beschrijving&link=hier staat linkje
Het "hier staat linkje" moet dus eigenlijk verwijzen naar een website of file, en dus ook aanklikbaar zijn als het kan
Ik moet morgen mijn portfolio afhebben voor school (belangrijke beoordeling voor de studierichting keuze) en het enige wat nog moet is ervor zorgen dat een link naar een volledige variant verwijst ((evt.) dus op net)
Het lijkt me iig niet logisch om het xml uit te vogelen terwijl ik nog maar tot morgen heb
theFlashWizard
%Europe/Berlin %626 %2006, 15:01
en dit lukt nu niet?
Zoniet, laat dan even ziet hoe je het probeert, met bijv een fla en/of actionscript.
[Guide] Voordat je post (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=7649)
b.sondagh
%Europe/Berlin %632 %2006, 15:11
waar ik al een paar keer (doh) de mist in ben gegaan bij de volgende:
Zorg dat je wel tekstveld.htmlText gebruikt ipv tekstveld.text anders gaan html tags niet werken. Ook moet het "render as HTML" vinkje aan staan.
Hopelijk heb je er wat aan.
megadoos
%Europe/Berlin %634 %2006, 15:13
Ik ben nou toch maar met xml & css aan het werken/alle tekstbestanden over aan het zetten, en dit lukt prima.. (eindelijk!!!)
In ieder geval enorm bedankt voor je hulp en moeite ^^
Pff, ik kom altijd met ideeen voor portfolios die soms toch nog echt te moeilijk zijn voor me..
word moe van mezelf ='), maargoed.. ik leer er iets van en daar draait het om
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.