Volledige versie bekijken : Hoe maak ik een afteller?
Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Hey ik vroeg me af of het in actionscript mogelijk was een afteller te maken (van 100.00 tot 0.00) en als het mogelijk is zou iemand me dat kunnen uitleggen want ik ken maar -net- de basis van actionscript.
matzo
%Europe/Berlin %599 %2005, 15:23
dit zou denk ik kunnen
var teller=100.0000000000;
function afteller(){
teller-=0.01;
teller=Math.round(teller*100)/100;
if(teller <= 0){
clearInterval(d);
}
}
var d=setInterval(afteller, 10);
dit maakt een var teller gelijk aan 100.
en een functie die elke keer dat hij aangeroepen word 0,01 (een honderdste van een seconde) aftrekt wanneer hij wordt aangeroepen, en die functie wordt door setInterval om de 10/ duizendste van een seconde of milliseconde (10 duizendste seconde = 1 honderste sec toch), en dus heb je een teller gebouwd.
Maar nu ik het nakijk werkt hij maar loopt hij niet helemaal precies, door die Math round denk ik. maar anders geeft hij in mijn dynamic tekstfield allemaal 9999 achter de honderd
matzo
%Europe/Berlin %615 %2005, 15:46
dit werkt iets correcter heb ik het gevoel
var teller=100;
function afteller(){
teller *=100
teller -=1;
teller /=100;
if(teller <= 0){
clearInterval(d);
}
}
var d=setInterval(afteller, 10);
nu zet hij midden in de runtime er opeens nullen achter, hoe kan dat komen
Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:18
Bedankt! :)
Roenes
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:20
Nog even een extra aanvulling. Als je van 100 seconden terug wilt naar 0, kan het nog makkelijker:
var teller=100;
function afteller(){
teller--;
if(!teller) clearInterval(d);
}
var d=setInterval(afteller, 1000);
Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %778 %2005, 19:40
Ok ik geef toe...dit lukt niet :P kan iemand me stap voor stap uitleggen (blabla maak een kader blabla) wat je moet doen om midden op je scherm een afteller in witte tekst te krijgen of een link naar een tutorial geven? (En aub zeg niet leer actionscript want dit is het enige waarvoor ik het gebruik buiten mijn buttons en die weet ik hoe het werkt).
Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:23
Bumpy bump...
mateo)
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:33
is dat je hoofd tegen de tafel? je gebruikt gewoon dat script van roenes en dan zet je een (dynamisch) tekstveld neer met in het vakje Var van de properties 'teller' (zonder aanhalingstekens).
Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:43
Ik zei toch dat ik een compelete noob ben als het om actionscript gaat. :) :#
Ik heb het nu wel kunnen laten werken maar ik zou een afteller willen die aftelt tot het 1 oktober is.
Eneuh vanaf hij op 81 komt komen er een hele reeks 0'en bij. :S
theFlashWizard
%Europe/Berlin %791 %2005, 20:00
en je hebt wellis gezocht op google of de verschillende sites die tuturials van flash bevatten?
die sites zijn hier verschillende keren opgenoemt dus terug te vinde en anders is deze ook mshn nog leerzaam:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=189&highlight=AStips
Janstersons
%Europe/Berlin %638 %2006, 15:19
Nog even een extra aanvulling. Als je van 100 seconden terug wilt naar 0, kan het nog makkelijker:
var teller=100;
function afteller(){
teller--;
if(!teller) clearInterval(d);
}
Dit is leuk, maar hoe zet ik dit in een externe as file, gezien wij niet op de tijdlijn mogen programmeren.
Ik snap even niet hoe ik het nu aan het werk krijg. En wat betekent het laatste stuk precies.
if(!teller) clearInterval(d); en
theFlashWizard
%Europe/Berlin %649 %2006, 15:34
Je mag niet op de tijdlijn programmeren? Jullie moeten dus Object Orientated programmeren? (Want script op buttons/movieclip is een slecht gebruik).
Dan is het antwoord niet zo super simpel, kijk hier voor meer informatie over oop:
Actionscript Tutorials -> oop (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#oop)
Janstersons
%Europe/Berlin %652 %2006, 15:39
We mogen nooit maar dan ook nooit een functie op de tijdlijn programmeren, maar als ik het om moet zetten naar een externe as file snap ik er geen bal meer van.
Ik had nog even een vraag trouwens.
Ik heb zeg maar een karaktertje die een voorwerp oppakt als hij eroverheen loopt, dit werkt wel, maar nu heb ik dus een scoretabel met een top 10.
De score tabel zit wel inelkaar (met variabelen van name0 t/m name9 en score0 t/m score9) en het php document (voor geprogrammeerd)is ook klaar.
Het probleem is dat ik een dynamisch tekstveld heb met de variabele: score en een input textveld heb met de variabele: name.
Hoe zorg ik ervoor dat als ik over het voorwerpje heen loop dat hij mijn score optelt in het dynamische textveld. Zodat ik vervolgens mijn naam in kan vullen en de score kan "Inserten".
theFlashWizard
%Europe/Berlin %086 %2006, 02:04
Dan wordt het tijd dat je dat leert lijkt me, als ze dat al een tijdje van je verlangen :P
Je laatste vraag is wat algemeen en dus eigenlijk groot. Als je zelf nou eens begint met iets. als dat iets niet lukt zou ik beginnen met wat actionscript en php basis leren.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.