PDA

Volledige versie bekijken : <b></b> html tag niet zichtbaar

=A=
%Europe/Berlin %636 %2006, 16:16
Hallo!

Heb een dynamisch tekstveld en in de property inspector render text as html aangevinkt. In het externe tekstbestand dat ik in dit tekstveld inlaad, gebruik ik tags zoals:

<U>text</U>

<I>text</I>

Echter de

<B>text</B>

(bold-tags) lijken niet te worden weergegeven. Sterker nog: in de .swf verdwijnt de hele tekst ermee als ik deze tags gebruik.

Ik doe dus iets verkeerd, maar wat? bold-tags worden toch gesupport door flash8?

UnrealEd
%Europe/Berlin %426 %2006, 10:14
je hebt toch de volgende code gebruikt?
mytextfield.htmlText = '<b>text</b>';

anders zal dit niet veel helpen :)
Groeten

josko
%Europe/Berlin %449 %2006, 10:47
bovendien is de 'b' tag eigenlijk fout.
indien unrealEd's code niet werkt,

probeer dan even '<strong> myTEXT </strong>'

=A=
%Europe/Berlin %748 %2006, 17:58
Dank voor deze reacties, dit helpt weer een stukje verder.
Okee <b>text</b> vervangen inderdaad... Nu wordt de tekst in ieder geval weergegeven in de .swf, maar nog steeds niet als bold

Dit is de code in een actionscriptlayer, die de button aanstuurt die het tekstvlak aanstuurt:
myData = new LoadVars();
myData.onLoad = function() {
myText_txt.html=true;
myText_txt.htmlText = this.myVariable;
};
txtbtn1.onRollOver = function (){
myData.load("text/mytextfile.html");
}
in het tekstdocument staat:
myVariable=
<p><strong>mytext</strong></p>

Zou het misschien nog aan het font kunnen liggen waarom de strong-tag niet als bold-tekst wordt weergegeven? Of zien jullie iets anders wat niet strookt... Ik hoop dat iemand even de tijd heeft om de oplossing te vinden.

=A=
%Europe/Berlin %957 %2006, 22:59
Goed, om er nog even op terug te komen zodat anderen er ook wat aan hebben:

<B></B>
en
<b></b>

...werken gewoon allebei in een html-document dat geïmporteerd wordt in een dynamisch tekstvlak.
Gek genoeg werkt de <strong></strong> tag NIET.

Er was een of andere glitch opgetreden in dat tekstvlak. Daar kwam ik achter doordat ik hetzelfde tekstdocument in een andere scene opende in een ander dynamisch tekstvlak waar het allemaal WEL prima gevisualiseerd werd. Na deze gekopieerd te hebben en geplakt in de bedoelde scene was het probleem verholpen. Tot op dit moment is het een mysterie waardoor het kwam dat de tekst tussen de <b></b> tags verdween.

Toch dank voor jullie hulp :)

renegeuze
%Europe/Berlin %993 %2006, 23:50
Gek genoeg werkt de <strong></strong> tag NIET.

Valt wel mee met gek. Zover ik weet ondersteund flash alleen de meest basic html en daar valt strong niet onder.
Er is in de help van flash geloof ik wel ergens een lijst te vinden die precies aangeeft welke html werkt.

Laiverd
%Europe/Berlin %814 %2006, 19:32
Even lezen in de handleiding helpt soms: de <strong> tag wordt niet ondersteund door de Flash player; de <b> tag daarentegen wel. Verder is het zo dat (als je een embedded font gebruikt); de outlines voor bold, italic etc. apart moet embedden. Als je fonts niet embed (en gebruik maakt van een systeem font als _sans, _serif of _typewriter) dan moet er een bold variant van dat font bestaan. I.h.a. (zeker in het voorbeeld gegeven) zal dat zo zijn.