Volledige versie bekijken : Delen van afbeeldingen transparant maken
XiNO
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:49
De titel zegt het al,
Ik heb een afbeelding met witte vlakken maar die witte vlakken moeten transperant worden zodat ik ze tegen andere afbeeldingen kan zetten zonder dat die witte vlakken ervoor zitten.
Werken met layers (dus boven of onder elkaar) heb geen zin want dan is de andere kant weer fout. Ik moet dus echt de afbeelding transparant maken.
Hoe doe ik dat en waarmee?
Alvast bedankt
Niels
sanderH
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=1401&highlight=transparant
tobisan
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:46
Een snelle maar best ruwe manier is
Gummetje gebruiken, en gummen maar die witte plekken :D
theflush2
%Europe/Berlin %506 %2005, 13:09
in photoshop?
gewoon met laagmaskers werken, selecteer je laag met de vlakken en klik hop het laagmasker icoontje in je lagen palet. (in cs is dat het 2e icoontje, een vierkantje met een cirkeltje erin).
Je krijgt nu een 2e venstertje in je laag in het lagenpalet. wanneer je dit 2e venstertje aanklikt zit je in "masker modus". Wanneer je nu met een zwart penseel over je laag brusht worden deze delen transparant. Met wit kun je het transparante gedeelte weer on-transparant poetsen.
maskers zijn super handy en essentieel voor photoshop gebruikers.
noStyleDesign
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
pak de magic wand tool, zet hem op 6 px, selecteer het witte vlak, druk op delete en klaar ( andere manier = filter-extract en zie je het vanzelf verder ) , kom je er niet uit mail me weet nog wel wat manieren
* en als je nou een stuk van het logo hebt verwijdert en je wilt het terug, ga je naar de history brush, zet je hem helemaal vanaf het begin (staat hij standaart als je er niet aan hebt gezeten) en brush je de stukken die je terug wilt, terug ) en ik zou dan nog even een nieuwe layer maken, onderaan zetten vullen met zwart om te kijken of er geen witte plekken over zijn gebleven.
Gerrit55
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:35
Als je zoals hierboven genoemd, wit geselecteerd hebt, Menu: Select >> Similar
wordt alle wit geselecteerd
:mad:
Ik geef alleen een tip hè, je hoeft het niet te doen, net zomin als met een gummetje werken :I
Xino heeft het over
Ik heb een afbeelding met witte vlakken maar die witte vlakken moeten transparant worden
Witte Vlakken, dus meer dan 1. Soms kan het handig zijn als je 1 kleur gesecteerd hebt, dat je overal dezelfde kleur wilt selecteren. Wat wel of niet met je magic wand geselecteerd wordt, lig ook aan je ingestelde tolerance.
noStyleDesign
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:04
dat is dus niet handing want als er ook wit zit op het object dat je moet bewaren, wordt dat ook verwijdert
NBeat
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:10
gewoon zoals noStyleDesign al zei, magic wand gebruiken en daarna afwerken met een gummetje ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.