PDA

Volledige versie bekijken : FLASH voor het grabben van pics van je webcam

fweijers
%Europe/Berlin %350 %2005, 09:25
Hoi,
ik ben een newbie met FLASH en op zoek naar voorbeeld-code voor een bepaald projectje.
Wat ik wil maken is het volgende:

Een web pagina bouwen die, zodra deze is geopend op een PC waar een werkende webcam op is aangesloten, de beelden van de webcam ophaalt, en vervolgens op de web pagina laat zien.
Ik wil niet eerst een applicatie moeten installeren op de PC; iedere PC met werkende webcam moet, door deze pagina te openen, beelden van die cam kunnen zien.

Ik ben erachter dat ik met de Camera Class in FLASH een en ander moet kunnen doen.
Zie ook deze link:
http://livedocs.macromedia.com/flash/mx2004/main_7_2/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=Flash_MX_2004&file=00001248.html

Kan iemand me wat tips geven? Voorbeeld-code?

Waar ik ook naar op zoek ben is een goed tool om met FLASH te gaan programmeren; iets als Coffeecup voor HTML, maar dan eentje voor FLASH.

Alvast bedankt!!

mknol
%Europe/Berlin %373 %2005, 09:58
Hoi,
Waar ik ook naar op zoek ben is een goed tool om met FLASH te gaan programmeren; iets als Coffeecup voor HTML, maar dan eentje voor FLASH.

Dit heet actionscript. :eek:

Waarom wil je dit in flash maken overigens?

fweijers
%Europe/Berlin %414 %2005, 10:56
Ik denk dat ik wel met Flash aan de slag moet omdat het oppakken van beelden van een aangesloten webcam alleen via flash lijkt te kunnen.

Als je dit met javascript wilt doen ben je gedwongen een applicatie te installeren die de cambeelden upload (FTP) naar een server. De javascript kan vervolgens deze beelden laten zien in de pagina.

Ik wil niet eerst apps moeten laten installeren, of andere configuratie op de PC laten doen. Ik wil dat de cam beelden zonder tussenkomst van de gebruiker, en zonder applicaties te hebben draaien, in de pagina worden geplaatst. De enige voorwaarde die ik stel ik dat de webcam geinstalleerd is (drivers op PC installed), aangesloten is en werkt.

Helemaal geen app zal waarschijnlijk niet lukken; ik begreep dat je met de Camera Class oplossing gebonden bent aan een flash-player...
Maar dat moet ik nog ondervinden.

josko
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:46
ik denk dat je een gechmodde media file meot maken, die steeds word veranderd door de beelden ofzo, en die invoegen...[dit emot met php, maar ik weet het ook neit precies...

en maak van een probleem zoveel mogelijk kleine problemen, die mkkelijk zijn op te lossen

eclipse011
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:46
Ik heb dit ook al eens geprobeerd te maken idd.
Ik ben er toen achter gekomen dat het eigenlijk niet kan, tenzij je zoiets als Flash Communication Server geinstalleerd hebt op je server.

http://www.macromedia.com/software/flashcom/

maar als iemand toevallig weet dat het ook zonder Flash Communication Server kan...

mknol
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
zorg dat je webcam op het web gedeelt staat en elke minuut een jpg-je aanmaakt. deze moet elke keer hetzelfde bestand overschrijven.
In flash gebruik je elke minuut een loadmovie('http://serverofdomeinnaam.nl/webcam/plaatjevanwebcam.jpg');

fweijers
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:30
zorg dat je webcam op het web gedeelt staat en elke minuut een jpg-je aanmaakt. deze moet elke keer hetzelfde bestand overschrijven.
In flash gebruik je elke minuut een loadmovie('http://serverofdomeinnaam.nl/webcam/plaatjevanwebcam.jpg');

Hoe bedoel je precies "webcam op het webgedeelte staat"?
Kun je deze status forceren vanuit de browser?

En de hamvraag: is het noodzakelijk iets de installeren/configureren op de PC waar de webcam op is aangesloten?
Ik hoop nl. dat het zonder dit kan.

Waar ik aan zit te denken (en waarvan ik hoop dat het kan) is het volgende:
1) uitgangspunt: 'n PC heeft een werkende webcam aangesloten
2) gebruiker van deze PC opent de (te maken) web pagina
3) de flash code in de pagina detecteert de webcam, en pakt daar een beeld uit
4) flash code verstuurt het beeld naar een server op internet
5) flash code toont via een soort 'refresh' het cam-beeld wat tijdelijk op de server staat
(via de "loadmovie" instructie).

Kortom: de gebruiker achter de PC laadt een pagina, en ziet zichzelf (of in ieder geval wat zijn cam ziet).

mknol
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:19
sorry, ik dacht dat je je eigen webcam wou publiseren op internet, en deze in een flash wou laden, maar het moet de gebruiker's webcam zijn. Dan gaat mijn ding niet op.
Zoiets moet wel kunnen, want als je rechtermuisknop op een flashmovie>settings drukt, krijg je er wel instellingen van.. Staat er niets over in de flash-F1-help?

tjibbe
%Europe/Berlin %628 %2005, 15:05
Is het al gelukt?

Ik ben ook ook zoek naar zoiets een flash movie die bij een balie een pasfoto maakt en deze vervolgens upload liefst op dezelfde manier als <input type="file" >