PDA

Volledige versie bekijken : Squirrel-strip

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %782 %2006, 19:47
hallo,
toch maar weer een topic waar ik mijn werk laat zien, laat even weten wat je er van vindt..

Ik ben begonnen aan een nieuw project (squirrel), waar ik waarschijnlijk een vervolgstrip van ga maken.. ik zal niet het hele verhaal posten(dan verdien ik niets bij de uitgever :D ) maar 3 pagina's moet genoeg zijn om er een beeld van te krijgen..

pagina 1 t/m 3 geschetst:

Ik heb deze pagina's al uitgewerkt en daarom post ik van pagina 3 maar de uitwerking en hoe ik het gedaan heb..

Na de schets van pagina 3 heb ik hem gescant en in lichtblauw(non-reproblue effect) uitgeprint. daarna overgetrokken met inkt.

toen ik de blauwe lijnen weggefilterd had met photoshop had ik alleen het skelet over..

De kleurversie was niet perfect dus daar ga ik aan werken ;) die post ik later..

psychonikeo
%Europe/Berlin %788 %2006, 19:55
Ik vind het erg knap gedaan hoor echt waar en ik zou het zelf echt niet beter kunnen, maar als ik terugdenk aan mijn eigen strips die ik las.. zagen die er wat minder "getekend" uit. Dit is denk ik niet beter dan de gemiddelde persoon met een beetje tekenskills..

DonMerinos
%Europe/Berlin %795 %2006, 20:05
ik vind hem aardig goed gedaan.

Het is toch zeker wel beter dan de gemiddelde persoon met een beetje tekenskills dus het antwoord van psycho slaat nergens op

MA2R
%Europe/Berlin %798 %2006, 20:10
hh ziet er goed uit alleen ben niet zo van de verloopjes en times roman! dat kan veranderen de rest ziet er goed uit!

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %800 %2006, 20:13
de times new roman is idd verkeerd, sommige hebben een groter lettertype dan anderen enz. maar dit is zodat je hem kunt lezen, de tekst zal er worden ingezet door de letteraar van de uitgever,,

trrt
%Europe/Berlin %812 %2006, 20:30
damn, je moet niet zeggen: de tekst zal er worden ingezet door de letteraar van de uitgever.. want WORD het ook uitgegeven? en zolang je iets maakt om hier te posten, doe het dan ook goed, en kom niet met een smoesje over de uitgever....

vind ik dan he...

Verder vind ik je strip wel oke, alleen vind ik hem niet zo mooi ingekleurd... Maar dat kan aan mij liggen

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %816 %2006, 20:35
(ik heb al een contract met de uitgever ;) )
ik heb een aantal uitwerkingen gestuurd met schetsen, ideeen enz. naar dezelfde uitgever van mijn vorige strips en deze had interesse in dit project.. vandaar dat ik al zeker weet dat het wordt uitgegeven..

het tekenen en kleuren ligt bij mij, ook aan het scenario werk ik mee maar binnen de richtlijnen van de uitgever..

geen smoesjes van mij dus, maar wat inkleuren betreft zeiden al meer mensen me dat het beter kon.. daar zal ik naar kijken,

morreke
%Europe/Berlin %858 %2006, 21:36
zeg eens wat titels van je strips en uitgever aub ?
Dan kunnen we ze eens bewonderen

Lijkt me straf. het is opzich wel aardig maar wat je nu hebt laten zien overtuigt me niet meteen ( kleuren, tekeningen etc ).

Waar ik ook moeite mee heb is je indeling van je tekening bij de 3de regel, eerste vakje.
Je zegt daar in close up en zeer dreigend. En de vijand !? en dan iets verder. oh, die pakken we later wel ... alle ja, dat wringt een beetje

In je eerste regel staat een wegdek omhoog, ik zou eerst laten zien dat het omhoog komt, dan dat de auto erin rijdt, ... ach ja, kleine details he :)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %875 %2006, 22:00
uitgeverij ELWE, aantal strips:
pet en klets 1 en 2
de pratende diamant
jack en het bleke geraamte
jack en de mozaiekfilm

morreke
%Europe/Berlin %875 %2006, 22:01
uitgeverij ELWE, aantal strips:
pet en klets 1 en 2
de pratende diamant
jack en het bleke geraamte
jack en de mozaiekfilm

ok ga ze zeker eens checken !

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %963 %2006, 00:07
natuurlijk, als je wilt kun je ze zelfs bij me bestellen :P

maar dat even terzijde, heeft iemand nog ideeen of dingen die veranderen moeten aan deze pagina's? of is hij goed zo, enz..

psychonikeo
%Europe/Berlin %274 %2006, 07:34
ik vind hem aardig goed gedaan.

Het is toch zeker wel beter dan de gemiddelde persoon met een beetje tekenskills dus het antwoord van psycho slaat nergens op

Onzin?? Hoe kan jij nou bepalen of mijn mening onzin is of niet?? Jij hebt het ook over "aardig goed", ik ben persoonlijk gewoon van mening dat een strip fantastisch moet zijn en niet aardig goed. Maarja, wie bent ik. Ik vind het voor arjonnetjuh natuurlijk wel geweldig dat het wordt uitgegeven enzo. Alsof mijn mening er toe doet 8~

@arjonnetjuh: Heb je al eerder zo'n zelfde soort strip gemaakt? Dat je al een contract hebt met de uitgever namelijk. Normaal gesproken lijkt me dat je het eerst moet maken en dat dan pas naar een contract wordt gekeken.

nejo
%Europe/Berlin %340 %2006, 09:10
Echt mooi hoor! ;)
Alleen die overloopjes vind ik niet zo mooi.

tompearce22
%Europe/Berlin %348 %2006, 09:21
Ik ben ook niet echt onder de indruk... De hoofdcharacter is niets bijzonders, een slap james-bond aftreksel (al de zoveelste!) en honden (spydogs) en eekhoorns.... doe es iets origineels, met een minder hoog donald duck gehalte. Ga inderdaad eens aan je tekenskills werken, het lijkt nog erg op wat iedereen in zijn/haar schrift op school tekent, maar dan ingekleurd op de computer

Wel knap dat je er zoveel tijd insteekt

Ruben!
%Europe/Berlin %512 %2006, 13:18
tekenen heb ik geene verstand van, kvind iets ook al snel mooi, enk vind dit wel leuk getekend. Maar een contract met een uitgever op je 16e, dat doe je echt goed;)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %520 %2006, 13:29
danku,

roelofpino
%Europe/Berlin %525 %2006, 13:37
Het lijkt misschien simpel, maar dat is het zeker niet!
Van degenen die commentaar hebben zou ik wel willen zien hoe goed ze er zelf in zijn!

Lorrens
%Europe/Berlin %549 %2006, 14:11
roelofpino : dus volgens jou mogen we ook geen commentaar geven op abortus zolang we het zelf niet geprobeerd hebben? (ga toch weg, HIJ VRAAGT om commentaar, moet er niet gezeurd worden als dat negatief is!)

Ik vind het zelf maar matig, ik tekende een paar jaar geleden ook zo goed. Ik wil het wel zien hoe het ingekleurd wordt, wordt alles ook geschaduwd? of alleen gekleurd?
veel succes ermee iig!

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %694 %2006, 17:40
ik vindt het niet echt negatief.. het meeste was op de kleuren, die ik nu aan het aanpassen ben.. en dat kan ik dus gebruiken.. wat tekenignen betreft ben ik tevreden..