Volledige versie bekijken : Flex 2 pagination
mech7
%Europe/Berlin %772 %2006, 19:32
Is er ergens een tutorial te vinden voor Flex 2 wat je moet doen met grotere hoeveelheden data.. ik heb nu gevonden hoe ik dingen van xml in flex kan krijgen maar wat als dat hele lange lijsten zijn ? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik maar een beperkt aantal in xml naar flex stuur en dat flex voor pagina nummers zorgt om over te navigeren of dynamisch inlaadt met oneindig scroll ?
TheDutch
%Europe/Berlin %925 %2006, 23:12
Ik weet geen tutorial, maar ik kan me voorstellen dat je van je XML Object een array kunt terugkrijgen met de XML nodes die je wilt displayen maar niet allemaal in één keer. Dan kan je die array natuurlijk filteren aan de hand van het aantal nodes per pagina en op welke pagina je zit >> vervolgens sla je het gefilterde op in een bindable variable die steeds hetzelfde heet >> die gebruiken dan als dataprovider.
Dat zou volgensmij een oplossing kunnen zijn. Ik werk eigenlijk heel weinig met XML in Flex 2. Maar probeer het bovenstaande eens :).
mech7
%Europe/Berlin %460 %2006, 12:03
Met wat werk jij dan in Flex 2? Van wat ik gelezen heb is xml toch de enigste manier om data uit te wisselen, omdat Flex geen directe verbinding kan krijgen met de database ?
TheDutch
%Europe/Berlin %471 %2006, 12:19
Ik gebruik Coldfusion met AMF2 en Flex Data Services om wel een directe verbinding te hebben met een database.
Echter je kunt ook AMFPHP gebruiken met AMF1: http://www.peterelst.com/blog/2006/08/28/amfphp-and-flex2/
Dus je bent niet per definitie gebonden aan XML met Flex 2 :).
mech7
%Europe/Berlin %558 %2006, 14:23
Ok bedankt zal daar eens naar kijken :)
Waldo
%Europe/Berlin %689 %2006, 17:32
Flex Data Services heeft het paginaging principe al volledig ingebouwd. Je configureert op de server de grootte van de dataset die teruggestuurd wordt. Adobe's oplossing werkt nu overigens alleen met Java, maar volgens mij heeft WebOrb al andere initiatieven.
Gewoon even die gratis server downloaden dus ;-)
Overigens heeft Matt Chotin op zijn weblog nog voorbeelden voor Flex 1.5 die je eventueel zelf kan porten naar je eigen omgeving.
Tha Narie
%Europe/Berlin %698 %2006, 17:46
Ik gebruik Coldfusion met AMF2...
Volgens mij bedoel je AMF3 (het protocol)? :)
mech7
%Europe/Berlin %712 %2006, 18:05
Het probleem is dan dat nergens die Data Services draait althans niet op mij host en niet op het gros van de betaalbare hosting.. en al wil je zelf zo een servertje draaien zit je opeens met enorme licentie kosten P)
US$6,000/CPU for Department Edition (100 concurrent users)
US$20,000/CPU for Enterprise Edition
Dat zal dus alleen door grote bedrijven gebruikt gaan worden, en voor de mainstream nooit binnen handbereik zijn.
Zelfs bij de tut voor AMFPHP proberen ze het je aan te smeren..
If you want to build a medium- to large-scale enterprise application, use Adobe Flex Data Services 2. That will simplify the data interaction by adding high-performance data transfer, message-based publish and subscribe and more. AMFPHP only provides a small subset of what is possible with Flex Data Services. If you're working for a large company, then you'll want to look at Flex Data Services for your data interaction layer.
P)
Flex Data Services heeft het paginaging principe al volledig ingebouwd. Je configureert op de server de grootte van de dataset die teruggestuurd wordt. Adobe's oplossing werkt nu overigens alleen met Java, maar volgens mij heeft WebOrb al andere initiatieven.
Gewoon even die gratis server downloaden dus ;-)
Overigens heeft Matt Chotin op zijn weblog nog voorbeelden voor Flex 1.5 die je eventueel zelf kan porten naar je eigen omgeving.
Tha Narie
%Europe/Berlin %746 %2006, 18:54
Volgens mij is er ook nog een gratis developer-edition als ik het goed heb... :)
Maar zoals Waldo zegt moet het met WebOrb ook mogelijk zijn:
http://www.themidnightcoders.com/weborb/
WebORB 2.1 Beta 5
Flex integration with .NET is here! WebORB provides implementation of Flex Data Services for the .NET environment. Download your copy today (http://www.themidnightcoders.com/download) and give it a whirl!
mech7
%Europe/Berlin %760 %2006, 19:14
Mjah ik zag inderdaad ook een sample van webOrb in de PHP sdk maar die werkte uiteraard niet zoals de meeste samples erin lol :D
Maar ik werdt niet echt wijs uit wat de licensing nu was en wat al die extra functies zijn die die betaalde versies leveren?
http://www.themidnightcoders.com/licensing/index.htm
Tha Narie
%Europe/Berlin %816 %2006, 20:35
http://www.themidnightcoders.com/weborb/features.htm
Zal je denk ik nog weinig zeggen :)
Maar de nodige functionaliteit voor ons is in ieder geval gewoon volledig aanwezig!
TheDutch
%Europe/Berlin %853 %2006, 21:28
Volgens mij bedoel je AMF3 (het protocol)? :)
Ja, AMF3 inderdaad :).
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %888 %2006, 22:19
Let wel op! De license is naar wat ik er van begrepen heb vrij strict van WebORB. Het is bijvoorbeeld niet zo open als de license van AMFPHP. Maar op dit moment ondersteunt WebORB dan ook meer functionaliteit t.o.v. AMF3.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.