PDA

Volledige versie bekijken : corner radius doet niks ?

mech7
%Europe/Berlin %770 %2006, 19:30
Hoe komt het dat de corner radius niet getoond wordt van mijn vBox?

<mx:VBox id="pageOne"
cornerRadius="20"
backgroundColor="#ffffff"
borderColor="#3c3c3c"
height="300"
width="200"
paddingLeft="10"
paddingBottom="10">
<mx:HBox paddingTop="10">
<mx:Text text="Pagina 1" fontSize="18" />
<mx:Image source="images/rotate.gif" toolTip="Pagina 1 dit is een plaatje" />
</mx:HBox>
<mx:Text width="100%">
<mx:text>
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec faucibus felis eget nisl.
Aliquam rhoncus pulvinar felis. Fusce magna. Aenean vitae nulla. Curabitur a justo. In rhoncus.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec faucibus felis eget nisl.

</mx:text>
</mx:Text>
</mx:VBox>

TheDutch
%Europe/Berlin %843 %2006, 21:14
Omdat je het toepast op een Box die geen visuele elementen heeft en geen andere toepassing heeft dan het positioneren van zijn kinderen. De style cornerRadius werkt alleen op components die ook visuele elementen hebben. De enige rede waarom je hem wel in je code completion ziet is omdat een Box inherit van Container en Container deze style standaard in zich heeft.

In jouw geval zou je zelf een component kunnen schrijven die container extend en hier een visueel element in zet die reageert op de style cornerRadius. Maar je kunt ook een Panel + ControlBar gebruiken waar je de header heel laag van zet en de schaduw uit. Aan jou de keuze natuurlijk! :)

ps. Volgende keer even melden om welke versie het gaat. Ik ben deze keer uitgegaan van Flex 2.

Dauntless
%Europe/Berlin %847 %2006, 21:19
Het vreemde is dus dat je het wel in de IDE ziet... Dat zou dan toch niet mogen ? Want die VBox heeft idd ook geen cornerRadius (ook niet via inheritance).
Het al dan niet kunnen zien van het effect van cornerRadius is dus niet echt van belang aangezien hij volgens de livedocs gewoon niet bestaat... :s (Ik zelf eerst dat het geen effect had omdat de vBox niets zichtbaars is).

TheDutch
%Europe/Berlin %871 %2006, 21:54
Hij bestaat wel Dauntless, bij de inherited styles :).
Hij inherit van Container die deze style wel heeft. Daarom is het logisch dat je hem wel in de IDE/Code Completion/Livedocs ziet staan.

Dauntless
%Europe/Berlin %898 %2006, 22:33
Damn :D. Ok, nu weet ik gelijk dat daar ook 'properties' staan :).

TheDutch
%Europe/Berlin %910 %2006, 22:51
lol :D

mech7
%Europe/Berlin %549 %2006, 14:11
Ok bedankt.. vond het ook al zo vaag dat ik hem wel in design mode kon zien :O en ik gebruik Flex 2 inderdaad.