PDA

Volledige versie bekijken : Label text als child ?

mech7
%Europe/Berlin %671 %2006, 17:06
Ik ben bezig me wat meer te verdiepen in Flex 2 en heber er verder nooit wat mee gedaan maarik heb nu een Lynda.com tutorial en daar zeggen ze dat er 2 manieren zijn om een label te vullen door een attribuut of een text child.. maar als ik in flex builder ga zegt hij dat text geen geldig child mag zijn van een label... het werkt voorderest wel maar is lynda.com nu fout dat het niet mag ? in de tutorial wordt ook nog een beta versie gebruikt.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mx:Application xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" layout="vertical">
<mx:Label text="Hello World" />
<mx:Label>
<mx:text>Test</mx:text>
</mx:Label>
</mx:Application>

Dauntless
%Europe/Berlin %848 %2006, 21:21
Heb je de laatste flexbuilder? Want hier werkt je code gewoon ...

TheDutch
%Europe/Berlin %872 %2006, 21:56
<mx:Text /> moet volgensmij <mx:text /> zijn. Let op de hoofd en kleine letter ;).
Waarschijnlijk heb jij in jouw code het met een hoofdletter staan al staat het in de code hierboven wel goed.

mech7
%Europe/Berlin %549 %2006, 14:11
Ja je hebt gelijk :D waarom is er eigenlijk 2x een Text en text?

TheDutch
%Europe/Berlin %568 %2006, 14:39
Kleine letter is property.
Grote letter is component.

Dauntless
%Europe/Berlin %572 %2006, 14:44
Je hebt verschillende components die text weergeven: Label, Text, TextArea, InputText, etc. Elke component heeft zijn eigen classe (met dezelfde naam).

De Label class heeft een property 'text'. Dat is 'text' met een kleine t omdat het een property is. Als je in mxml een childnode in de Labelnode maakt, met als naam 'text' dan verwijst die naar de text property van de Label class. Wanneer je echter Text gebruikt (grote letter) maak je een instance aan van de Text Class. Die Text class is echter geen 'valid subnode' van je label class en zodus zou je dan een fout krijgen.