Volledige versie bekijken : instance kopieren
houtwurm
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
Ik wil het volgende doen.
Ik heb een instance in de bibliotheek geplaatst.
Deze instance wil ik met een muisknop op de stage plaatsen en vervolgens kunnen verplaatsen, de kleur kunnen veranderen en verschalen. Elk object moet dus onafhankelijk werken.
Wanneer ik vervolgens weer op de knop drukt moet hij nogmaals op de zelfde plaats verschijnen, en zo verder...
Hoe pak ik zo iets aan?
Dauntless
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:20
Met:
-attachMovie();
-startDrag();
-stopDrag();
-new Color().setRGB();
-MovieClip._xscale of MovieClip._width;
-MovieClip._yscale of MovieClip._height;
-MovieClip._rotation;
-myButton.onRelease = function() { //... }
Daar zou je toch wel al ver mee moeten graken :). Je kan in je handleiding kijken voor meer informatie over deze dingen.
XAN_II
%Europe/Berlin %011 %2005, 01:16
Met:
-attachMovie();
-startDrag();
-stopDrag();
-new Color().setRGB();
-MovieClip._xscale of MovieClip._width;
-MovieClip._yscale of MovieClip._height;
-MovieClip._rotation;
-myButton.onRelease = function() { //... }
Daar zou je toch wel al ver mee moeten graken :). Je kan in je handleiding kijken voor meer informatie over deze dingen.
omg jij weet egt frikkin' veel AS :eek::confused::eek::confused::eek:
houtwurm
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:25
ok, dat is gelukt.
Nu heb ik het volgende probleem:
Ik wil een instance kunnen bewegen met de muis (is gelukt) en vervolgens precies willen verplaatsen met de pijltjestoetsen, maar als ik dat doe, dan bewegen ze allemaal. :confused:
Ik snap dat ze dat doen omdat ze allemaal hetzelfde onKey commando krijgen.
Is het mogelijk om door er op te klikken een instance te selecteren en vervolgens alleen op deze kopie acties uit te voeren?
Dauntless
%Europe/Berlin %450 %2005, 11:48
Het bijgevoegd bestandje heb ik onlangs voor iemand anders gemaakt. Daar moet je eerst je movieclip aanklikken; dan kan je hem verslepen en als je (terwijl hij aangeklikt is) op de pijltjes drukt, dan draait hij. Nu kan je dus die _rotation aanpassen op x/y en zo :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.