PDA

Volledige versie bekijken : Loader component lijkt 'complete'-event te vroeg te broadcasten

bruijn88
%Europe/Berlin %562 %2006, 14:30
Hallo,

Ik heb een website gebouwd wat feitelijk uit 1 swf bestaat.
Deze is 1.5Mb geworden en wordt dmv een loader ingeladen.
Standaard procedure:
index.html
main.swf
deWebsite.swf

index bevat 'main.swf' die op zijn beurt alleen een loader heeft die 'deWebsite.swf' inlaadt.
Op het 'complete'-event van de loader de loader op 'visible' zetten en de progressbar unloaden. Tot zover allemaal geen rocketscience..
Dit gaat in principe ook goed, alleen gebeurt het met regelmaat dat ik een groot deel van de content mis. In het introscherm mis ik vaak buttons, of zie ik alleen de achtergrond.
1 a 2x refresh help dan wel, maar is natuurlijk niet zoals het hoort.
Het lijkt er (naar mijn idee) dus op dat dat event te vroeg gebroadcast wordt, maar toch klinkt dat ook weer een beetje stug.

Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Het idee van een loader is toch juist dat je content (hoe groot dan ook) kan pre-loaden??
Alle suggesties welkom.

bedank alvast..

eagle
%Europe/Berlin %714 %2006, 18:09
Hmm, componenten zijn altijd gevaarlijk vermits je niet weet wat ze eigenlijk doen.
Het is misschien beter om met de MovieClipLoader class te werken, daar je progressbar aan te hangen, en naar de onLoadInit event te listenen.

bruijn88
%Europe/Berlin %744 %2006, 18:51
Ik heb het geprobeerd, maar helaas.
Content laadt wel, maar zelfde probleem. En bovendien kreeg ik het dan niet meer voor elkaar een progressbar eraan te hangen. Uiteindelijk dus weer gewoon die loader gebruikt..

Toch lijkt het temaken te hebben met de grootte van de swf, want met gewoon een niet al te grote afbeelding gaat het altijd prima..
Ben dus ook al een beetje aan het stoeien hoe ik die swf kleiner kan maken, maar ik vindt het nog steeds raar..

Iemand nog ideeen?

Tha Narie
%Europe/Berlin %800 %2006, 20:12
Lijkt me eerder een probleem van de content zelf, en niet van de loader...