Volledige versie bekijken : PHP voor Viewer
robbie08
%Europe/Berlin %448 %2006, 11:46
Hallo, ik ben bezig met het maken van een viewer voor het bekijken van fotos met simpleviewer. Om hier uit verschillende catogoriën te kunnen kiezen, wil ik een PHP script maken, waar een xml-document uitrolt, zodat simpleviewer weet welke fotos hij moet laden.
Mijn idee is als volgt: In mn flash-movie heb ik 5 knoppen staan (voor 5 evenementen). Als ik op een knop druk, dan moet er dus een php bestand worden aangesproken, wat een xml-bestand maakt. Er zijn dus 5 verschillende php-bestanden die elk hun eigen xml bestand maken.
Ik ben alleen niet erg ervaren met php scripting, heeft iemand een idee hoe ik dit php script kan maken?
Alvast bedankt!
StevenW
%Europe/Berlin %495 %2006, 12:52
Ik neem aan dat het dus dynamisch moet aangezien een gewoon xml bestand ook zou lukken. Wat wilt u in het php script en waar haalt u de dynamische gegevens vandaan? database? of? Wat moet het php script precies doen? Ik neem aan een aantal foto's selecteren.
robbie08
%Europe/Berlin %506 %2006, 13:09
Het PHP script moet een aantal fotos selecteren uit een lijst van fotos. Als de fotos geselecteerd zijn, moet het php script een xml bestand maken met daarin de fotos voor de viewer
StevenW
%Europe/Berlin %531 %2006, 13:45
Hoe komt php aan de namen en locaties van de foto's? Via een database? Uit een ander bestandje? Of zoekt php het op in een bepaalde map?
Waar zijn de foto's? waar staan ze? Dan kan ik u misschien helpen. (ik ben beter in php dan in AS).
<?php
$array[0] ="foto1.jpg";
$array[1] ="foto2.jpg";
$array[2] ="foto3.jpg";
$array[3] ="foto4.jpg";
$array[4] ="foto5.jpg";
$array[5] ="foto6.jpg";
echo '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>';
echo '<nodes>';
foreach($array as $waarde){
echo '<node>'.$waarde.'</node>';
}
echo '</nodes>';
?>
/*
output:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<nodes>
<node>foto1.jpg</node>
<node>foto2.jpg</node>
<node>foto3.jpg</node>
<node>foto4.jpg</node>
<node>foto5.jpg</node>
<node>foto6.jpg</node>
</nodes>
*/
robbie08
%Europe/Berlin %545 %2006, 14:05
Dank voor de snelle reactie. Ik heb de fotos in 2 mappen staan: Thumbs en Images. De fotos zijn onderverdeeld in een aantal catogorien. De fotos zijn genummerd in de mappen van 1 t/m 150. Het is de bedoeling dat als ik op de eerste knop druk, (bijvoorbeeld) foto 1 t/m 50 worden geladen in t php-bestand. bij knop 2 toto 51 t/m 60, enz.
PS: als u goed bent in PHP, wilt u dan ook eens kijken naar mijn andere post? (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=21622)
StevenW
%Europe/Berlin %553 %2006, 14:16
Hebt u nou 150 mappen of 150 foto's?
U kunt bijvoorbeeld als u op knop1 drukt een for() loop gebruiken en alle foto's selecteren op naam.
for($i=0;$i<50;$i++).
Dit is dan in één map. Ik ga er dan vanuit dat de bestanden zo zijn genummerd: 1.jpg,2.jpg. Of 01.jpg
Of zijn de 50 foto's verspreid over een aantal mappen?
Ik zou dan moeten weten waarop u de foto's wilt selecteren. (map of 1e 50 foto's of naam).
robbie08
%Europe/Berlin %557 %2006, 14:22
ik heb 150 fotos in 1 map staan. en ik wil dan uit deze map een aantal fotos selecteren.
bruijn88
%Europe/Berlin %583 %2006, 14:59
Is het niet makkelijker om gewoon vanuit je swf dmv een 'loadVars' object dat php scriptje aan te sturen, die een ramdom foto laten uitzoeken. Kan met 'scandir' alle files uit een map in een array gooien, daar een random waarde (is dus foto) uit prikken en die terug naar je flashmovie sturen?
heb je ook geen xml nodig, is alleen maar xtra werk naar mijn mening..
robbie08
%Europe/Berlin %589 %2006, 15:08
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in bruijn88, maar ik gebruik een viewer die een xml bestand nodig heeft om te achterhalen welke fotos hij moet laten zien.
StevenW
%Europe/Berlin %709 %2006, 18:01
Dan zoek je met php alle bestanden in de map op. Kijk even of het jpg is en zet ze dan als xml neer. Volgens mij had ik ooit een scriptje die de bestanden opvraagt in een bepaalde map. Ik zal die even zoeken.
robbie08
%Europe/Berlin %717 %2006, 18:13
OK, alvast heel erg bedankt!
StevenW
%Europe/Berlin %996 %2006, 00:55
Ik heb een script van http://webmakerij.markei.nl/ gebruikt. Het is eigenlijk een sitemap. Maar ik heb de "mappen" eruit gesloopt zodat het php-script in zijn eigen map alle foto's zoekt.
<?php
function printsitemap($dir)
{
# Functie informatie
# Print sitemap, maak een HTML sitemap in een handomdraai
# Versie 1.0
# de Webmakerij, juli 2006
# Licentie: GNU GPL
# Human-Readable: http://creativecommons.org/licenses/GPL/2.0/
# Officele tekst: http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html
# Hulp en ondersteuning via http://webmakerij.markei.nl
# Alleen ondersteuning op orginele versie's van de Webmakerij
# Als volgt aan te roepen. (Vergeet niet de spaties te verwijderen in de php tags)
# <ul>< ? php printsitemap('.') ? ></ul>
# Parameters # | naam | type | omschrijving
# ------------------------------------------------------------------------
# 0 | dir | verplicht | De directory die moet worden uitgelezen
# Instellingen
// Plaats in deze array alle bestanden en mappen die je niet wil weergeven in de sitemap, b.v. de map afbeeldingen
$verbergen = array("bestanden.ext"); //voorbeeld: array("naam-van-dit-bestand.php","eventuele-mappen","eventuele-andere-bestanden.ext");
// Linken naar mappen
$link2dir = false;
# Script
$current_dir = opendir($dir);
while($entryname = readdir($current_dir))
{
/* if(is_dir($dir.'/'.$entryname) and ($entryname != "." and $entryname!= "..") and (!in_array($entryname,$verbergen)))
{
if ($link2dir == true)
{
echo "<li><a href=\"".$dir.'/'.$entryname."\">" . $entryname . "</a><ul>\r\n";
}
else
{
echo "<li>" . $entryname . "<ul>\r\n";
}
printsitemap($dir.'/'.$entryname);
echo "</ul></li>\r\n";
}
else*/if(!is_dir($entryname) and $entryname != "." and $entryname!= ".." and (!in_array($entryname,$verbergen)))/*!is_dir($entryname) toegevoegd voor alleen bestanden en geen mappen */
{
echo("<node>".$entryname."</node>\n");
}
}
closedir($current_dir);
}
echo ('<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<nodes>');
?>
<?php
printsitemap('.');
?>
<? echo '</nodes>'; ?>
bij "$verbergen" kan u dingen invullen die niet moeten worden weergegeven. Ik ga er van uit dat er alleen foto's in die map staan.
robbie08
%Europe/Berlin %403 %2006, 10:41
Hartelijk dank hiervoor! Ik ga heb hem ingebouwd, en het werkt!
StevenW
%Europe/Berlin %740 %2006, 18:46
graag gedaan:) http://www.flashfocus.nl/forum/images/buttons/reputation.gif
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.