CruelGenius
%Europe/Berlin %573 %2006, 14:45
Voor mijn eigen leerproces wil ik netjes en goed leren scripten en om dit te leren wil ik beginnen met wat simpele oefeningetjes die toch leuk zijn.
Ik was wat tutorials aan het volgen op actionscript.org en hier werden de beginselen van actionscript uitgelegd. Variablen, paden, get property en set property. Nu kwam ik bij een tutorial waar set property werd uitgelegd en nu leek het me leuk deze na te maken.
http://www.actionscript.org/tutorials/beginner/set_property/index.shtml
Helaas, staat de code in de tutorial op de buttons zelf en ik heb al in meerdere (lees: heel veel) topics gelezen dat dit niet de bedoeling is, nu heb ik al een paar verschillende manieren geprobeerd, zoals de 3 onderstaande, maar het is me niet gelukt.
btn1.onRelease = function () {"_root.vierkant",_x, xpos;}
btn2.onRelease = function () {"_root.vierkant", _y = ypos;}
btn3.onRelease = function () {_root.vierkant._xscale = xscale;}
de variabelen van mijn input teksten zijn: xpos, ypos, xscale
Iemand een idee, lijkt me niet zo heel moeilijk, maar kom er toch niet achter
Ik was wat tutorials aan het volgen op actionscript.org en hier werden de beginselen van actionscript uitgelegd. Variablen, paden, get property en set property. Nu kwam ik bij een tutorial waar set property werd uitgelegd en nu leek het me leuk deze na te maken.
http://www.actionscript.org/tutorials/beginner/set_property/index.shtml
Helaas, staat de code in de tutorial op de buttons zelf en ik heb al in meerdere (lees: heel veel) topics gelezen dat dit niet de bedoeling is, nu heb ik al een paar verschillende manieren geprobeerd, zoals de 3 onderstaande, maar het is me niet gelukt.
btn1.onRelease = function () {"_root.vierkant",_x, xpos;}
btn2.onRelease = function () {"_root.vierkant", _y = ypos;}
btn3.onRelease = function () {_root.vierkant._xscale = xscale;}
de variabelen van mijn input teksten zijn: xpos, ypos, xscale
Iemand een idee, lijkt me niet zo heel moeilijk, maar kom er toch niet achter