PDA

Volledige versie bekijken : een movieclip aansturen via actionscript (help needed)

Greven
%Europe/Berlin %548 %2005, 14:10
boven staat een movieclip die naar beneden hoort te gaan als ik op een button klik. de movieclip heet: infoset. in deze movieclip staan 2 dynamische tekstvakken met instance names: bodytext en title, ook staat er nog een movieclip in. in die movieclip genaamd photos. hierin staan losse fotos (elk in 1 frame).

de buttons staan in een andere movieclip, de buttons hebben als instance name: bt1, bt2, bt3 etc..
in 1 layer staan de actions:

//Buttons
_root.infoset.bt1.onRelease = function() {
_root.MakeNewInfoSet(1);
_root.MoveIninfoset();
};
_root.infoset.bt2.onRelease = function() {
_root.MakeNewInfoSet(2);
_root.MoveIninfoset();
};
etc.

function MoveIninfoset() {
TweenSomething(_root.infoset, "_alpha", mx.transitions.easing.Strong.easeOut, _root.infoset._alpha, -40, 90, 30);
TweenSomething.onMotionFinished = function() {
_root.infoset._visible = true;
};
}

function MakeNewInfoSet(ContentId) {
if (ContentId == 1) {
_root.infoset.Bodytext.text = "tekst";
_root.infoset.Title.text = "titel";
_root.infoset.Photos.gotoAndStop(1);

ik heb onder andere delen van andere scripts gebruikt (ik ben geen expert! :P) en ik weet dat het een en ander niet klopt. kan iemand aangeven wat er allemaal fout is. alvast bedankt :D

mateo)
%Europe/Berlin %566 %2005, 14:35
waar komt die TweenSomething vandaan?

Greven
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:03
waar komt die TweenSomething vandaan?
ow ja vergeten:
function TweenSomething(what, changeproperty, easetype, begin, end, time) {
Tween = new mx.transitions.Tween(what, changeproperty, easetype, begin, end, time);
Tween.onMotionFinished = function() {
};
}

mateo)
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:13
ik zou dit weghalen:
Tween.onMotionFinished = function() {
};
en zeker dit (want als je infoset invisible zou zijn dan kan je weinig zien van je alpha tween):
TweenSomething.onMotionFinished = function() {
_root.infoset._visible = true;
};
en ik zou dit:
TweenSomething(_root.infoset, "_alpha", mx.transitions.easing.Strong.easeOut, _root.infoset._alpha, -40, 90, 30);
veranderen in:
TweenSomething(_root.infoset, "_alpha", mx.transitions.easing.Strong.easeOut, -40, 90, 30);

(en dan weet ik nog niet of het gaat werken)

Greven
%Europe/Berlin %601 %2005, 15:26
thx voor je post. ik heb die dingen verandert maar hij werkt helaas nog steeds niet.
ik dacht het zou misschien aan

function MoveIninfoset() {
TweenSomething(_root.infoset, "_alpha", mx.transitions.easing.Strong.easeOut, -40, 90, 30);

}

kunnen liggen, ik heb "_alpha" ok al eens verandert in "y" maar zonder effect (wat houdt _alpha eigenlijk in?) wat ik ook nog zat te bedenken is dat TweenSomething een functie is dus moet er dan geen function voor staan? maar toen kreeg ik een error

mateo)
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:43
ok, je hebt nu dit staan:
en dat moet worden:
TweenSomething(_root.infoset, "_y", mx.transitions.easing.Strong.easeOut, -40, 90, 30, true);

Greven
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:21
het probleem zat hem in de buttons!!
_root.infoset.bt1 had _root.bts.bt1 zijn.
anyway thx for the help! <3
ow en dat _alpha moest idd _y zijn zoals jij zei mateo maar dat true hoefte er niet achter.