PDA

Volledige versie bekijken : externe swf

Sjoerd!
%Europe/Berlin %534 %2005, 13:49
Hey mensen,

aangezien ik totaal geen actionscript kan, heb ik een vraagje.

Hoe moet je in nou een externe swf maken. gewoon een makkelijke, geen foefjes o.i.d, wil gewoon paar plaatjes inladen. Snap dat principe niet helemaal :I.

Zou iemand dat stap voor stap kunnen uitleggen? Kon het niet terugvinden in het forum.
Ga er maar vanuit dat ik een gigantische leek ben hierin :rolleyes:

Groetjes.

Roenes
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:18
Hey sjoerd!

Een externe swf maken is heel simpel. Je maakt een swf zoals iedere andere. bv een swf die om de 20 frames een andere foto laat zien. Ik zeg maar wat :)
Deze publish je. Daarna maak je een nieuwe fla aan. Wel in dezelfde map. In die nieuwe fla maak je een mc waar je niets in zet. Deze sleep je op de stage en geef je een instancenaam. Ik gebruik even het woord "holder". Daarna zet je op een frame deze code:
holder.loadMovie("naamVanDeAndereSWF.swf");
Publish de boel en je zal zien dat de andere swf wordt ingeladen in de mc genaamd holder.

Dit werkt allemaal naar behoren. Uiteraard hoeft je externe swf niet in dezelfde map te staan maar dan moet je wel het juiste path aangeven. Als je in je externe swf AS gebruikt, dan kan het zijn dat je problemen krijgt met _root verwijzingen. Dit komt doordat de _root veranderd als een swf wordt ingeladen. :)

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel weer ;)

Sjoerd!
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:13
Een betere uitleg kan ik mij niet wensen,

thnx, het werkt. ;)

Roenes
%Europe/Berlin %600 %2005, 15:24
Graag gedaan :)