PDA

Volledige versie bekijken : Vraag over buttons

Mac464_SPE
%Europe/Berlin %854 %2006, 21:30
Ik zit met een brandende AS vraag met betrekking op button instances. Middels de zoek functie heb al een aantal soortgelijke onderwerpen gevonden. Alleen snapte ik dat niet helemaal.

Het gaat om het volgende ik wil dus een soort button instance maken als www.raffi.nl. Dus zegmaar dat de afbeelding vervaagt, een nieuwe blok word ingeladen plus dat er een tekst effect te zien zal zijn.

Nu is het me al een beetje gelukt. Het enige euvel waar ik tegen aanloop is de tekst zegmaar constant blijft heen en weer bewegen. Nu neem ik aan dat dit te maken heeft met dat er stop () functie die ergens moet worden bijgevoegd.

Ik heb al wel uitgevonden dat het een externe flash bestand moet wezen. Al gaat het vanaf dan pas fouten. Intern werkt alles vrijwel naar behoren, als ik de betreffende FLA laad.

Het gaat puur mis als die als externe flash bestand word ingeladen.

Is dit mogelijk een gevolg van het ontbreken van de onclip () functie?

Ik hoop dat iemand me hier uit de brand kan helpen. Alle hulp is welkom.

Met vriendelijke groet,
Sang-Hyun Jongeleen

P.S Ik denk dat ik maar eens wat aan AS moet gaan doen. Nog enige sugesties voor goede boeken en of sites, die daarbij kunnen bijdragen.

eagle
%Europe/Berlin %504 %2006, 13:07
Het laden van een extern flash bestand kan met loadMovieNum of MovieClipLoader.
Houd er rekening mee dat wanneer je button-object redelijk complex wordt, je beter overschakeld naar een MovieClip en daaraan dan acties zoals onRollOver,onRelease e.d. toevoegt.

Een goed boek voor OOP Flash 8/MX is ActionScript Essential 2.0 van O'Reilly.
De tutorials van Flash zelf, zijn ook wel te pruimen.