PDA

Volledige versie bekijken : Flash tekst wordt niet weergeven op NT besturingssyteem

rrgmedia
%Europe/Berlin %373 %2006, 09:57
Hallo,

Ik ben een website aan het maken en werkt perfect op windows xp, firefox/ie/ etc.
Maar nu heb ik iets heel wazigs.

Op een NT machine weergeeft de flashsite wel, maar niet de tekst die erin staat?!?
Hoe kan dit?
Er zitten geen directe lagen eroverheen en overal werkt ie, alleen niet bij NT.
en de font embed staat ook gewoon goed etc.

Kan flash op NT alleen flashplayer 6 aan ofzow?
en wat kan ik beste gebruiken om een zo groot mogelijk compatibiliteit te krijgen?
actionscript 1 of 2? en nog 1 vraag: wat doet Auto kern??

tvdveen
%Europe/Berlin %610 %2006, 15:39
waarschijnlijk staan je tekstvelden op "antialias for readability", dit wordt alleen ondersteund door flash player 8 of hoger, kijk eens welke player er op de nt machine geinstalleerd is..

rrgmedia
%Europe/Berlin %656 %2006, 16:44
Hey, dat is een goede tip!

Alleen staat alles op de readibility for animation.
Ik denk dat ik het probleem wel gevonden heb.

De NT machine had denk ik flash player 6 of lager en de site was gepublished voor 8.
Dus nu kom ik bij de volgende vraag:
welke flashplayer zou jij gebruiken voor een site die dynamische tekstvelden heeft en hier en daar wat motion tween? flashplayer 6 denk ik he? het gaat mij namelijk ook zeer om de compatibiliteit van alle browsers/plugins etc.

en straks met streaming video maak ik gewoon een aparte pagina, maar dan dus wel in versie 8 omdat stream niet wordt ondersteund in 6 toch?

Maare stel ik publish de hele site op flash player 6, dan kunnen de mensen met een nieuwere versie (8 nu al weer 9) altijd deze bekijken toch? lijkt me wel logisch :P

En voor flashplayer 6 actionscript 1 of 2 gebruiken?
Laat het me aub weten.

Alvast bedankt!

tvdveen
%Europe/Berlin %570 %2006, 14:41
ja mensen met een hogere flashplayer versie kunnen dit dan gewoon bekijken, voor de compatibiliteit is player 6 natuurlijk het beste, mits die de mogelijkheden heeft die je nodig hebt. Dit is dus puur een afweging.

over de aanwezigheid van de verschillende players in europa heeft Adobe een onderzoek gedaan:

http://www.adobe.com/products/player_census/flashplayer/version_penetration.html