PDA

Volledige versie bekijken : Variabelen laden vanuit vorige frames...

giel12
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:44
Hoi

Ik ben momenteel bezig met het maken van een site waarop je je eigen cdhoesje kan ontwerpen.

In de eerste stap moet je een skin selecteren, in de tweede stap typ je al je gegevens (artiest, nummer, duur) in en in de derde stap kan je het eindresultaat bekijken en de cover afdrukken.

Hoe moet ik de gegevens die in de tweede stap (dus in een andere frame) zijn ingevoerd (d.m.v. inputvelden) laden in dynamische velden, die zich in een ander frame bevinden??

Ik heb dit nergens kunnen vinden dus post ik het maar...

Kan iemand mij op weg helpen of me doorverwijzen naar een tutorial??

pulletje
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:16
Je zou het via PHP op kunnen slaan in een extern TXT bestand en vervolgens op de volgende frame inladen uit dat zelfde tekstbestand. (ook weer via PHP). Er is vast ook nog wel een makkelijkere manier maar dat weet ik zo 123 niet.

mateo)
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
dat is heel makkelijk. flash houdt de variabele automatisch voor je vast. ik heb een heel simpel bestandje toegevoegd om dit aan te tonen. op frame 1 staat een input veld met de naam myVar. daarin kan je wat intypen en dan op de button (dat blauwe rondje) klikken. de movie springt nu naar frame 2 waar een dynamisch tekstveld staat met dezelfde naam (myVar) en daarin staat precies wat je net hebt ingetypt.

dioneo
%Europe/Berlin %514 %2005, 13:21
zet alle waarden die je wilt behouden in een php-sessie...

giel12
%Europe/Berlin %867 %2005, 21:49
Bedankt iedereen. Ik kan weer verder. Ik denk dat ik de manier van mateo) ga gebruiken. Dit hele project is namelijk nog in zijn beginfase. Ik ben nog niet zo ervaren op het vlak van php. In ieder geval bedankt!! :D

Emp
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:50
Dit lukt bij mij allemaal....maar ik zou ook graag alle namen van de bezoekers willen displayen. Dit zal ongetwijfeld met php moeten....kan iemand mij daar bij helpen?

pulletje
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:55
Ik zie niet helemaal wat jij bedoelt Emp. Misschien is het beter om een nieuw topic te starten omdat jou vraag?? over iets heel anders gaat!

Emp
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
ok....ik maak even nw topic aan