Volledige versie bekijken : Pop-up in Pop-up
Burgemeester
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
Hallo Menschen,
Weet niet zeker of dit de juiste plaats is voor mijn probleem.
Maar probeer het toch.
Ik ben bezig met een website in flash.
De website begint met een html-scherm met een knop om de flashsite te openen.
Dit is prima gelukt mbv beetje javascript.
Ik heb op deze website een menuitem "funzone" genaamd.
Hier kunnen bezoekers een spel spelen. Ik heb er momenteel 6 spellen op staan en wanneer ze op de afbeelding van een spel klikken moet deze ook weer in een pop-up verschijnen.
Ik wil dus kort gezegd een pop-up uit een pop-up laten komen.
Alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.
De spel-popups werken wel als ik de "hoofdsite" niet in een popup doe, maar dus niet als de hoofdsite wel een popup is.
Wie kan mij helpen??
groeten Wietze
mknol
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:14
Op dezelfde manier als je een gewone popup maakt.
Burgemeester
%Europe/Berlin %505 %2005, 13:08
Maar dat wil dus niet.
Op een of andere manier kan ik geen pop-up in een po-up maken.
Dan pakt ie hem niet.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
heb je er wel voor gezorgd dat de windowname anders is bij de 2e popup dan de 1e popup deze moeten namelijk wel uniek zijn
Burgemeester
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
yup,
heb in alle schermen een andere naam gebruikt.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
hmmm...erg raar
zou je wat code en/of voorbeeldje kunnen laten zien van het openen van die popups enzovoorts?
Burgemeester
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:12
de website is sowieso te bekijken op onderstaande url..
als je goed vindt voeg ik je anders wel even toe op msn om daar eventueel code uit te wisselen..
heb het inmiddels al wel zover dat ik de pop-up krijg.. nu alleen nog zonder werkbalken
en een vast formaat..
ga dus al vooruit...
url: http://www.reykjavik-denim.com/website/
ga dan naar de funzone...
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
volgens mij heb je het nu gewoon voor mekaar gekregen dat er een nieuw scherm opent en geen popup
de reden dat de popup waarschijnlijk niet werkt is dat de .swf van de website direct geladen wordt in je 1e popup, je probeert dan vanuit een pagina zonder html een popup te openen dit werkt volgens mij niet
tevens kan ik in Firefox je website niet eens openen hij stelt dan voor om hem te downloaden, dit komt doordat je de .swf opent in een popup zonder html file eromheen
Burgemeester
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:51
hmm... zoals je al wel doorhebt ben ik nog niet zo lang bezig.
had hem idd ook nog niet getest in meerdere browsers..
maar als ik je dus goed begrijp zou ik de hoofdsite ook in een html pagina moeten zetten.
zodat door middel van een popup deze wordt geopend.
Als ik dat doe dan zou het dus zo zijn dat de spellen uit de funzone wel in een popup kunnen.
aargh, ik snap er nix van....
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:28
ja precies wat je zegt :) dat klopt.
meester
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:38
uhhhhm, heb hetzelfde probleem gehad:
je moet het volgende doen: je hebt bijv een index.html << met daarin de popUP javascript. Dezezelfde script ga je nu gebruiken in de html die je opent in de popup, hierbij geef je de script nu alleen de naam van je swf dus bijv. die naam van je swf is huis. dan geef je deze de naam function huis_DoFSCommand(url){
window.open(url) blabla heir je settings. En in flash moet je nu je pagina niet aanroepen met getUrl maar met fscommand("http:\\bla"); zo zou die moeten werken
dus je hebt nu de functie in je index voor de eerste popup, hiermee open je een swf. die in een html staat>>> deze html bestand ga je editen, door een nieuwe functie te schrijven >
function naamvanjeswfzonder.swferachter_DoFSCommand(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=1,scrollbars=1,location=1,statusbar=1,men ubar=1,resizable=1,width=1024,height=786,left = 0,top = 0');");
}
en in je flash aanroepen met fscommand(url);
Dit zou de oplossing moeten zijn
groet Carli
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.