PDA

Volledige versie bekijken : MySQL vraag

gbolssens
%Europe/Berlin %373 %2005, 09:58
Hoi allemaal,

Ik zit met een MySQL database die ik graag wil backuppen. In phpMyAdmin kan je een dump van een bepaalde DB op je scherm krijgen, maar ik zou dit graag via de commandline doen. (Zo kan het automatisch elke dag gerund worden via een scheduled task. De backup neemt die file dan elke dag mee op de tape)

Ik heb al hier en daar iets gelezen over mysqldump, maar dat werkt bij mij niet.
Met het DOS commando mysql.exe raak ik in een soort commandline, maar alles wat ik daar intik heeft geen effect. Als ik daar mysqldump --all-databases > dump.sql typ, dan gaat'ie gewoon op de volgende regel staan en zegt'ie -> en doet 'ie helemaal niks.

Kan iemand me uitleggen hoe dit moet?

alvast bedankt + groetjes
GB

Voetsjoeba
%Europe/Berlin %386 %2005, 10:15
mysqldump kan inderdaad gebruikt worden om een database te dumpen naar een bestand, maar dat is een DOS commando en geen MySQL commando. Je moet het dus vanuit DOS doen en niet vanuit de MySQL shell.

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/mysqldump.html

gbolssens
%Europe/Berlin %414 %2005, 10:57
Je moet het dus vanuit DOS doen en niet vanuit de MySQL shell.

als ik in MS-DOS mysqldump intik, dan krijg ik dit:
C:\phpdev\mysql\bin>mysqldump
'mysqldump' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Ik heb ook al eens met windows Find gezocht, maar er staat nergens een bestand mysqldump.exe op m'n harde schijf. Ik werk wel met een phpdev-installatie waar mySQL in vervat zat. kan dat er iets mee te maken hebben?

greetz,
GB

dioneo
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:23
gebruik mysqlfront eens... niet superstabiel, helaas, maar werkt verder goed.

gbolssens
%Europe/Berlin %538 %2005, 13:55
gebruik mysqlfront eens... niet superstabiel, helaas, maar werkt verder goed.

Hi,

Bedankt voor de tip dioneo, maar ik zoek eigenlijk naar iets wat ik vanuit DOS kan draaien, en dan op een zodanige manier dat het in Windows gescheduled kan worden. Het mysqldump commando lijkt me daarvoor geschikt, maar ik krijg het alleen niet aan de praat.

Is er iemand die ooit al mysqldump heeft gebruikt met succes?

groetjes
GB