PDA

Volledige versie bekijken : Hoe koppel ik mijn preloader

Arnoud
%Europe/Berlin %347 %2005, 09:20
http://84.107.17.210/~webdes/bbegin.htm

Zoals jullie daar waarschijnlijk kunnen zien, moet je nog wat wachten op de content.
De content heb ik in apparte .swf's en die laad ik in een kant en klare loader van flash.
Mijn loaders heb ik in een movieclip zitten en nou krijg ik mijn preloader niet aan de praat.
Hoe doe ik dit?

Arnoud
%Europe/Berlin %374 %2005, 09:59
Sry, staat in verkeerde topic :I, maar wil wel graag weten naturrlijk :)

Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %458 %2005, 11:59
http://www.gotoandlearn.com/index2.html

Hier staat een filmpje dat je uitlegt hoe je dat moet doen. :)

Klik links op Basic Flash Preloader.

sanderH
%Europe/Berlin %462 %2005, 12:06
geniale site gotoandlearn! weet iemand of er ook zulke sites zijn voor photoshop en of illustrator?

Arnoud
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:52
Ik snap hoe het werkt maar dit werkt dus niet. Denk dat het aan de loader ligt of aan het feit dat ik de loader in een movieclip heb zitten.

Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %817 %2005, 20:36
Alleen het deel dat moet bewegen mag een movieclip zijn.

Bv : je hebt een balk met omranding en een percentenaantal ernaast.

Alles moet in een aparte layer en alleen de balk (Zonder omranding!) mag een movieclip zijn omdat het het enige is dat beweegt (van links naar rechts duh).

Laiverd
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:59
Alleen het deel dat moet bewegen mag een movieclip zijn.

Bv : je hebt een balk met omranding en een percentenaantal ernaast.

Alles moet in een aparte layer en alleen de balk (Zonder omranding!) mag een movieclip zijn omdat het het enige is dat beweegt (van links naar rechts duh).Allemaal volstrekte onzin ;) Maar uh, als Arnoud een antwoord wil, is het misschien tijd dat ie eens uiteenzet hoe z'n preloader in elkaar zit en hoe ie nu 'gekoppeld' is, anders zitten we hier met kerst nog.

John

Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %833 %2005, 21:00
Allemaal volstrekte onzin ;) Maar uh, als Arnoud een antwoord wil, is het misschien tijd dat ie eens uiteenzet hoe z'n preloader in elkaar zit en hoe ie nu 'gekoppeld' is, anders zitten we hier met kerst nog.

John

Lol auw dat doet pijn. :(

Maar kom ik zeg gewoon op welke manier ik het heb geleerd.

Arnoud
%Europe/Berlin %928 %2005, 23:16
Hey
Is lastig om je vraag gelijk goed te stellen. Toch allemaal erg bedankt.
Ik heb het opgelost, laad nu gewoon met actionscript mijn .swf en niet met de standaard loader component van flash.
Werkt nu prima :D

Greatz,
Me

XAN_II
%Europe/Berlin %974 %2005, 00:22
ik kwam ff spieken, inderdaad een geniale site!!! :D
thnx to degene die dat zei (ff vergete :I)
2x doorgenomen, ik wist niks van AS, alhoewel, een beetje tog :p maar niet genoeg voor een preloader...het enige probleem is nu nog _root, ik weet niet wat dat is, maar thnx anyway, ik denk dat ik van deze site heel veel ga leren :D

thANK yOU!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %321 %2005, 08:43
zoek anders ff de post AStips(2) op int forum, daar staan een paar hele goede algemene tips op en een aantal goede tuturials :)

Sabina
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:55
Ik heb ook n vraagje over preloaders.
Als je op een link klikt, wordt er een swf ingeladen, maar het duurt een aantal seconden voor je m ziet.
Nu wil ik een preloader hebben voordat het filmpje te zien is, dus de preloader is te zien terwijl het swfje aan het laden is.
Waar moet ik dan de preloader zetten? in de pagina zelf, of in het bestand van het filmpje, bv scene 1-preloader, scene 2=filmpje?
(dat laatste lijkt mij niet eigenlijk, want als je dan de preloader ziet is het filmpje toch al geladen?? of werkt dat niet zo? )

ik hoop dat iemand mij kan heplen!
thanx, sabina

Eddie B
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
Zoiets als Sabina zegt vraag ik me ook af eigenlijk. Als je naar de fantastische site van 2advaned.com (http://www.2advanced.com/) kijkt (damn wat is dat een mooie site!) als je op een knop klikt krijg je eerst een preloader te zien. Maar als je naar de broncode kijk is de hele pagina 1 .swf bestand.
Hoe doen ze dat? Laden ze voor elk content een nieuw kleinere swf file in het main swf bestand? Of kan je een preloader aparte scené's of mc laten laden?

Dat bedoel ik eigenlijk, kan je een preloader apparte gedeeltes van een swf file laten laden? Bijvoorbeeld eerst je menu en daarna (ik noem maar wat) je muziek voor datzelfde swf file?

Freaky_KiLLer
%Europe/Berlin %503 %2005, 13:04
De manier waar ik het op heb geleerd (van gotoandlearn) is gewoon de eerste twee frames gebruiken als preloader (van alle lagen alles naar de derde frame verplaatsen behalve wat er moet staan als hij laad (preloader, mischien wat achtergrondprentjes) en dan wat actionscripting.

Stuf
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
geniale site gotoandlearn! weet iemand of er ook zulke sites zijn voor photoshop en of illustrator?
klik (http://www.creativecow.net/show.php?forumid=23&page=/articles/script_gen/articletypesort/videotutorial_script.html)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %734 %2005, 18:38
Sabina, ook al gekeken op gotoAndLearn?
Eddie B, had gezocht op inladen en je had het gevonden..
idd, ze laden onderdelen in via bijv loadMovie of loadClip, vraag niet wat dat zijn.. eerst zoeken..