PDA

Volledige versie bekijken : getURL etc probleem met rollout function

stingone
%Europe/Berlin %992 %2005, 00:49
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een navigatie menu gemaakt in flash.
Als het menu start ziet men gewoon een plaatje met de text navigeer hier, op het moment dat men dan met de muis op de text navigeer hier gaat staan begint de flash de lopen. Dus de navigeer text heb ik de functie

on (rollOver) {
gotoSceneAndPlay("<current scene>",19);
}

En verdwijnt de achtergrond verschijnt er een nieuwe achtergrond met de 5 verschillende texten om te navigeren. Nu heb ik het achtergrond plaatje de volgende script gegeven.

on (rollOut) {
gotoSceneAndPlay("<current scene>",67);
}

Echter als ik nu de text het script

on (release) {
getURL("javascript:openpopup('http://www.pointhosting.nl/bestel.php?pakket=verhuizen')");
javascript('{ var winpops=window.open(popurl,"","width=600,height=600,scrollbars,resizable") }');
}

geef dan werkt het niet correct, de link werkt wel correct, en het script is ook juist maar op het moment dat ik dan op de text wil gaan staan begint de movie opnieuw te spelen hij activeerd dus het 2e script van boven, hij ziet de button dus als een rollout. terwijl de text zich nog wel in de marges van het plaatje bevind welke ik die functie heb gegeven. Maar kom er dus niet uit.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %309 %2005, 08:25
omdat je van het object achtergrond afgegaat en op de text gaat doe je inweze een onRollOut..
enne...
gotoSceneAndPlay("<current scene>",67);
is n btje raar hoor.. doe dat is bijv zo:
gotoSceneAndPlay(67);

stingone
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:39
Heb ik al geprobeerd, maar werkt niet als ik dit in vul krijg ik een error in mijn script.

stingone
%Europe/Berlin %571 %2005, 14:42
Owkee heb error eruit, script werkt, maar nu krijg ik geen rollout maar als ik van het plaatje af ga, hij gaat dus niet meer naar frame 67 maar blijft gewoon staan.

Eerst had ik on (rollout) dit werd gemakeerd als een button functie, toen werke het wel, alleen als ik over de tekst heen ging werkte het niet.

nu heb ik onSelfEvent (rollOut) {
gotoAndPlay(67);
}

alleen als ik nu een rollout probeer gebeurd er dus helemaal niks.

mateo)
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
onSelfEvent ? dat is iets voor swish toch? gewoon on (rollOut) blijven gebruiken.

stingone
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
Ik heb het zowel in swish als in flash mx geprobeerd, en bij beiden krijg ik hetzelfde dat hij die tekst als een rollout ziet, maar blijkbaar nog niemand die me kan helpen :(

mateo)
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:05
maar je spreekt swish terwijl je flash moet praten.
gotoSceneAndPlay? onSelfEvent?

misschien moet je naar een swish forum?

stingone
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:15
maar je spreekt swish terwijl je flash moet praten.
gotoSceneAndPlay? onSelfEvent?

misschien moet je naar een swish forum?

Snap je wel dat je dat denk, probleem is ik hem ook al in flash heb gemaakt, en daar gebeurd precies zelfde. Ik moet gewoon zorgen dat hij die tekst niet als een rollout ziet. Script is wel goed.

mateo)
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:28
ok. ik heb je eerste berichtje tien keer herlezen en ik geloof dat ik begrijp wat je wil/ wat er gebeurt. je hebt een menublokje met (een achtergrondplaatje en) een aantal links erin. als iemand met zijn muis van het menublokje afgaat (onRollOut) dan wil je naar frame 67.
het probleem is alleen (zoal de flashwizard al zei) dat zodra je met je muis op een van de links komt, je gelijk met je muis van het menublokje afgaat. zonder ingewikkelde scripts is dit makkelijk op te lossen door een soort kader om je menublokje heen te maken (niet te dun, zeg een pixel of tien breed) waarop die onRollOut actie staat. dus een button met een gat in het midden ter grootte van je menublokje en die om je menublokje heenzetten. als je dan van het menublokje afgaat met je muis, dan kom je eerst over dat kader heen en wordt je onRollOut actie uitgevoerd.

stingone
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:15
ok. ik heb je eerste berichtje tien keer herlezen en ik geloof dat ik begrijp wat je wil/ wat er gebeurt. je hebt een menublokje met (een achtergrondplaatje en) een aantal links erin. als iemand met zijn muis van het menublokje afgaat (onRollOut) dan wil je naar frame 67.
het probleem is alleen (zoal de flashwizard al zei) dat zodra je met je muis op een van de links komt, je gelijk met je muis van het menublokje afgaat. zonder ingewikkelde scripts is dit makkelijk op te lossen door een soort kader om je menublokje heen te maken (niet te dun, zeg een pixel of tien breed) waarop die onRollOut actie staat. dus een button met een gat in het midden ter grootte van je menublokje en die om je menublokje heenzetten. als je dan van het menublokje afgaat met je muis, dan kom je eerst over dat kader heen en wordt je onRollOut actie uitgevoerd.

Kijk hier heb ik wat aan :) vriendelijk bedankt. Ga het gelijk testen en laat het weten, als het gelukt is. Alvast bedankt voor de moeite.

stingone
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:27
Super bedankt het werkt. Menu is nu eindelijk af :D als ik jullie ook niet had jongens!!! :p :rolleyes: