Volledige versie bekijken : Site maken met flash. [beginner]
vertigo
%Europe/Berlin %561 %2005, 14:28
hallo,
ik wil graag beginnen met het leren van flash. Niet van die filmpjes zoals op newgrounds, maar meer de websites kant ervan. nou zag ik hier wel wat tutorials staan, maar welke kan ik eigenlijk het beste een keer maken / doorlezen? Eigenlijk zoek ik namelijk een tutorial die vanaf het begin tot het einde alles uitlegt, evt in video formaat. maar deze moet je helaas allemaal kopen. zijn deze er ook in gratis versie?> en zo ja, waar kan ik dezen vinden?
Bedankt
davyvh
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:39
Bekijk mijn tutorial maar...
Daar staat alles kort uitgeschreven om een basisstructuur op te stellen om een website te verkrijgen...
Helaas is alles hier wat veranderd op de site, dus je moet hem eerst downloaden om hem te zien.
http://flashfocus.nl/tutorials/Beginnen%20met%20Flash/?filename=Basisstructuur%20van%20een%20flash%20web site%20opbouwen_Davy%20Vanhuffel.zip
Indien de structuur van de tutorial sectie op flashfocus nog veranderd, hij staat bij Tutorials => beginnen met flash => Basis website bouwen - Davy Vanhuffel
Groeten,
Davy
mknol
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:00
hallo,
ik wil graag beginnen met het leren van flash. Niet van die filmpjes zoals op newgrounds, maar meer de websites kant ervan. nou zag ik hier wel wat tutorials staan, maar welke kan ik eigenlijk het beste een keer maken / doorlezen? Eigenlijk zoek ik namelijk een tutorial die vanaf het begin tot het einde alles uitlegt, evt in video formaat. maar deze moet je helaas allemaal kopen. zijn deze er ook in gratis versie?> en zo ja, waar kan ik dezen vinden?
Bedankt
als je op F1 drukt in flash kom je al heel ver
tomate
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:02
pff ik snapt niet veel van die tutorial. Is er geen gemakkelijkere manier? Ik wil graag van mijn site nu ( http://www.tomate.be.tt ) een flash site willen maken (nieuwe layout).
Charlez
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:10
Nou, bekijk al die tutorials een keertje en probeer gewoon... Je moet gewoon allerlei dingen proberen en in het begin zullen je flash sites (normaal gezien) nog afgrijselijk zijn, maar één keer je het onder de knie hebt, dan kan je heel mooie dingen maken...
Moraal van het verhaal : Just try...!
Bekijk mijn tutorial maar...
Davy, je bent een egotripper ;)
ath92
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:09
Davy, je bent een egotripper
lol:)
mijn eerste flashsite was er een waarbij ik naar verschillende frames sprong met een andere text op elk frame, meer was het niet, de enige dingen die je daar voor nodig bent is een heel klein beetje as, en een heel klein beetje kennis in flash, wil je wat verder, zoek dan een tut over aparte swf files inladen dmv loadMovie, en ga eens wat oefenen met as ofzo, dan kom je al een heel stuk verder.......
tomate
%Europe/Berlin %483 %2005, 12:36
ik ga het eens proberen
tomate
%Europe/Berlin %483 %2005, 12:36
als er nog tips zijn ze zijn altijd welkom
giel12
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:47
Online videotutes -> www.gotoandlearn.com
Veel succes ;)
davyvh
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:30
pff ik snapt niet veel van die tutorial.
Zou ik zeer raar vinden... Heb veel reacties gekregen dat hij TE simpel is, en dat ik hem te basic houdt. Maar dat was ook mijn bedoeling: om echt de beginners opweg te zetten om een opbouw te creëren waarmee ze verder kunnen om hun site uit te bouwen.
Misschien WIL je die tutorial gewoon niet snappen.
Maar ik begrijp je hoor, tutorials kunnen inderdaad saai zijn :)
Door gewoon op het forum te zeggen: Ik wil een flash site, gaat je site er niet komen... Je gaat echt moeten studeren, voor je resultaat ziet
en blablabla, wat een preek zeg :p
Davy, je bent een egotripper
Ok, was misschien wel op een verkeerde manier gezegd, maar ik probeer enkel mensen te helpen hé ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %580 %2005, 14:56
Ok, was misschien wel op een verkeerde manier gezegd, maar ik probeer enkel mensen te helpen hé ;)
En er iets niets mis mee dat je je eigen tutorial aanraadt hoor. Als davy nu juist een tutorial geschreven heeft die dat uitlegd, mag hij die gerust aanraden.
En wat snap je niet aan de tutorial :). Zet hier bv de zinnen uit de tutorial die je niet begrijpt...
tomate
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:09
Wat ik niet snap aan die tutorial is stap 2 (de layout maken) verder geraak ik niet (moelijk verwoord stap 2)
Met tutorials heb ik al verschillende dingen gemaakt, die tutorials van davy vind ik wel wat moeilijk verwoord.
davyvh
%Europe/Berlin %733 %2005, 18:36
Wat ik niet snap aan die tutorial is stap 2 (de layout maken) verder geraak ik niet (moelijk verwoord stap 2)
Ok, stap 2 is een stap die je makkelijk kan overslaan... Hier leg ik gewoon uit hoe je het design van je site moet indelen. Het komt er gewoon op neer dat je de stukken die je verder wil animeren converteert naar een Movie Clip. De 'statische' stukken (tekeningen en dergelijke die gebruikt worden als bijvoorbeeld achtergrond), kan je converteren naar een Graphic.
Dan zijn we al aan stap 3 waar we het design gaan indelen in layers.
Hopelijk help ik je hier met verder.
Groeten,
Davy
Ado-Freak
%Europe/Berlin %901 %2005, 22:38
ik snap er ook niej veel van hoor eerlijk gezegt ik loop vast bij 3 :( ik geef het op :(
Fatty Owl
%Europe/Berlin %917 %2005, 23:01
hallo,
ik wil graag beginnen met het leren van flash. Niet van die filmpjes zoals op newgrounds, maar meer de websites kant ervan.
Bedankt
Leer eerst eens films te maken zoals op newgrounds. dan begrijp je al veel meer van de tutorial van davy.
@tomato als je stap 2 niet begrijpt (ik heb rap rap de tutorial eens doorgelezen) moet je eens een van de beginnen met flash via animatie doen. In deze heb ik de basis geleerd van flash, en zo bevallen me zeer goed. Probeer daarna nog eens de tutorial van davy en het zou moeten lukken.
vuur
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Ik heb het volgende probleem met deze tut
Hoe kan ik per pagina(dus bijv. Home) de grootte(in lengte) groter laten zijn dan bijv, bij contact?
want ik heb nogal wat creaties en die passen niet op een stukske van 500 pixels lengte :)
Benoit
%Europe/Berlin %928 %2005, 23:16
Hoi, ik krijg telkens deze error :
**Error** Scene=Scene 1, layer=Knop 6, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler
gotoAndStop(6);
Wat moet ik doen zodat deze weggaat???
Laiverd
%Europe/Berlin %931 %2005, 23:21
http://www.pdesigner.net/Flash_MX_Tutorials/25_appendix_d.html
Stuf
%Europe/Berlin %950 %2005, 23:49
Ik heb het volgende probleem met deze tut
Hoe kan ik per pagina(dus bijv. Home) de grootte(in lengte) groter laten zijn dan bijv, bij contact?
want ik heb nogal wat creaties en die passen niet op een stukske van 500 pixels lengte :)
je bedoelt je stagesize? Die kun je aanpassen in je properties panel nadat je even buiten je stage klikt. (je moet nl niks geselecteerd hebben).
of bedoel je dit niet?
vuur
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
dat is eigenlijk niet mijn probleem
[ikw weet wel hoe je een pagina groter maakt]
maar>
De home pagina, stel je voor, daar heb ik text wat 450 px inneemt
maar, in mijn design pagina heb ik plaatjes die bijv 600 px[in lengte] inneemt
Hoe kan ik dan de pagina DESIGN groter laten zijn dan HOME
en als dat niet kan, hoe kan ik dan een scrollbaR MAKEN en dan dat je naar beneden kan scrollen?
Tomberland
%Europe/Berlin %513 %2005, 13:19
en als dat niet kan, hoe kan ik dan een scrollbaR MAKEN en dan dat je naar beneden kan scrollen?
Dat wil ik ook graag weten, vandaar dat ik even mee qoute. Ik ben zelf ook nog niet zolang met flash bezig en aangezien ik een ramp ben in coderen en met flash hele mooie dingen kan maken werk ik graag met flash. Voor mijn eigen site heb ik ook scrollbars nodig, ik heb dit al aan een aantal mensen gevraagd om me heen, ook op school aan docenten die er les in geven maar niemand kan mij het antwoord geven, het schijnt aardig lastig te zijn in flash. Of dit waar is geen idee, weet iemand er antwoord op?
En als ik toch aan het vragen ben, ik wist hoe het moest maar ben het simpelweg weer kwijt, een soort van regio om je knop zetten. Bijvoorbeeld bij een tekst knop, het is nu soms heel erg richting om de knop te raken, of ik moet er wat voorzetten maar dat verpest soms net wat je eigenlijk wil. Weet iemand ook hoe je dat doet?
Bedankt!
o1-jasper
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:44
mischien kun je daarvoor betr een nieuw topic openen..
Dan krijg ej waarschijnlijk ook meer reacties
Tomberland
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:51
mischien kun je daarvoor betr een nieuw topic openen..
Dan krijg ej waarschijnlijk ook meer reacties
Voor die regio weet ik al, heeft iemand me al opgetipt hoe het werkt. Voor die scrollbars idd wel slim
heegduiker
%Europe/Berlin %776 %2006, 18:38
damn... zo lastig is flash toch niet???? alleen moet je veel uit proberen...
wie niet waagt wie niet wint... en ja er zit veel tijd besteding in...
het heeft me een goeie 2 a 3 jaar gekost om het te leren maar als je het een beetje kan kun je al hele mooie professionele website's maken.... ik raad flash eerder aan om te leren dan html en php... daarbij meot je al die codes uit je hoofd leren.. das nog meer shit dan flash in princiepe..... ik wens iedereen super super veel suc6 met het maken van een website.... oja er zitten heel wat nuttige tutorails tussen hoor!! en er zijn dan misschien wel mensen die op de makers lopen om te zeuren maar kijk maars naar jezelf ... als je loopt te zeuren dat je t niet snapt moet je het diegene gewoon vragen... lost heel wat meer op dan beetje op elkaar om lopen te schelden........
Flashgirl
%Europe/Berlin %812 %2006, 19:30
Deze topic is al oud, reageren is niet meer nodig. Daarom wordt hij gesloten. Reageer in het vervolg a.u.b. niet meer op topics waarin langer dan twee weken niet meer is gereageerd (tenzij het een sticky topic betreft natuurlijk).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.