PDA

Volledige versie bekijken : belangrijke vraag.

noStyleDesign
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:12
yo iedereen, ik moet nu het volgende voor een bedrijf maken :

het is een bedrijf waar je fruitmanden kunt kopen, nu willen ze het volgende hebben :
mensen kunnen kado bonnen kopen, en geven aan wie ze willen, op deze kadobonnen staat een code (bijvoorbeeld 1234). dan kan je naar de site gaan(de site die ik dus moet maken) en daar je code intypen, en je fruitmandje laten bezorgen

om het duidelijker te maken :
mijn buurman is ziek, ik koop een bon t.w.v 50.-. ik geef mijn buurman de bon, hij gaat naar de site ... typt de code in... vult zijn adres in en krijgt een fruitmand thuis bezorgt

hopelijk kunnen jullie me helpen, b.v.d Masi

mateo)
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:07
dit moet naar 'werk aangeboden' volgens mij. (en? wat betaalt het?)

noStyleDesign
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:05
volges mij begrijp je het verkeerd, ik moet het maken en ik dacht misschien kan iemand hier me der bij helpen maar ik heb het allemaal al gescript

mknol
%Europe/Berlin %391 %2005, 10:23
Alsnog denk ik dat je in de verkeerde categorie moet zijn. Alhoewel we je hier met de html kunnen helpen. Het systeem dat je wilt maken, moet een soort cms systeem hebben, waar je serverside scripting (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=13) voor nodig hebt. Er zijn een hoop vragen die je je goed moet bedenken voor dat je dit gaat maken:

- waar kunnen de bonnen besteld en betaald worden
- hoe ga je de codes zo ontwikkelen zodat je niet een willekeurige code kan invullen (codeersysteem)
- Staat het vast als je een bon aanschaft, aan wie je deze geeft?
- Hoe worden de codes ingevoerd in het systeem? Wie doet dat?

Dergelijke vragen zijn belangrijk voor het maken van dit project.

Als je maar niet denkt dat we alles gaan voorschotelen :p haha

josko
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:50
yo iedereen, ik moet nu het volgende voor een bedrijf maken :

het is een bedrijf waar je fruitmanden kunt kopen, nu willen ze het volgende hebben :
mensen kunnen kado bonnen kopen, en geven aan wie ze willen, op deze kadobonnen staat een code (bijvoorbeeld 1234). dan kan je naar de site gaan(de site die ik dus moet maken) en daar je code intypen, en je fruitmandje laten bezorgen

om het duidelijker te maken :
mijn buurman is ziek, ik koop een bon t.w.v 50.-. ik geef mijn buurman de bon, hij gaat naar de site ... typt de code in... vult zijn adres in en krijgt een fruitmand thuis bezorgt

oke, ik denk dat het meot met een file die vanaf de winkel word veranderd, waarin iedere verkochte bon code word geregistreerd. als het met een code overeenkomt mag je door naar een formulier waar je je adres enzo maakt.
en ik meot ej zoiezo even waarschuwen, gebruik voor code systemen enzo geen javascipt, dit is te makkelijk te kraken, zelfs als je het codeert, phpis veel veiliger.

mknol
%Europe/Berlin %408 %2005, 10:48
ik denk dat dit gehele project wel in php of asp (.net) gemaakt moet worden. Ook zat ik te bedenken, dat je beter een soort codering kan maken waar het postcode+huisnummer van beide personen(klant+buurman) al uit af te leiden is. Een postcode opzich is al goed om te weten waar het bezorgt kan worden. nadeel: iedereen kan postcodes invoeren. oplossing daarvoor: Je kan een database/systeem maken, waar de winkel de postcodes mee kan invoeren.
Als je buurman dan zn code invoert, dan checkt jouw systeem uit je database of deze bestaat, of deze overeenkomt met jou en je buurmans postcode.

Vraag me niet hoe je dit ooit moet maken, maar ik vond dit wel een sterk idee, wat volgens mij nog redelijk simpel is uit te voeren.

succes

noStyleDesign
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
bedankt voor de posts, maar ik heb het zelf dus al opgelost. ik heb het als volgt gedaan :

je krijgt een bon, daar staat een 6 cijferig code in, je gaat naar de website toetst de code in en wordt doorverbonden naar de pagina waar je de fax kan uitprinten. ik heb het al helemaal gescript en heb dus het volgende gedaan :
bijvoorbeeld op de bon staat 123456, deze toetst je in en word doorverbonden naar de betreffende pagina, deze pagina heet dan 123456.html , in het script staan geen paginas dus dat is veilig, het print script hoeft niet beveiligd te worden dus dat maakt niets uit. en ik heb het wel geschreven in Javascript (misschien dat ik de script hier nog even plak)

brossiekoppie
%Europe/Berlin %373 %2005, 09:57
Als ik het goed begrijp maak je voor elke klant een nieuwe pagina aan bvb. 123456.html en laat je dan op de code-invoer-pagina de klant naar *code*.html gaan?

Dit op zich lijkt me geen goed idee op lange termijn. Als 100 mensen een fruitmand kopen heb je plots al zeer veel werk!

Wat mknol zei is weliswaar moeilijker maar veiliger, duurzamer en dus beter. Als je niet goed kan werken met php kan je altijd op het serversidescripting forum een vraag posten.

Wat mknol bedoelde is een systeem waarbij je in een (MySQL)-database al je codes invoert (of laat invoeren op de moment dat de bon wordt besteld).
Als iemand dan die mand wil laten opsturen dan vult hij zijn naam + adres + ... + code in in een formulier (hier doet php dan zijn intrede). Je controleert of de code in de database staat en als dat zo is verwijder je ze uit de database en laat je alle gegevens naar info@noStyleDesignfruitmandenverkoop.be opsturen. In principe kan je zelfs ook door php elke dag een pdf'je laten maken met de adressen en bestellingen op van die dag zodat je maar 1 iets hoeft te printen.

Maw mogelijkheden genoeg...

bros