Volledige versie bekijken : Probleem met coördinaten
chonazz
%Europe/Berlin %959 %2006, 00:01
Kan het zijn dat m'n preloader niet zichtbaar is omdat hij niet mooi in de mc staat maar erbuiten?
Ik heb alle coordinaten getraced en krijg dit terug:
coordinaten van de preloader = -11.8 - -9.6
coordinaten van de _parent = 374 - 554.9
coordinaten van de trage_mc -48.2 - -31
de preloader zit in _parent, en parent zit in dezelfde mc als trage_mc
Groeten
Jonas
Tha Narie
%Europe/Berlin %963 %2006, 00:07
Daar valt vrij weinig over te zeggen, misschien horen ze wel op die coördinaten te staan :)
Graag iets meer info in de vorm van een FLA of een SWF of de situatie wat beter beschrijven.
chonazz
%Europe/Berlin %982 %2006, 00:34
Owkey :-)
Ik laad een heel aantal thumbnails in, en daar worden target_mc's voor aangemaakt.
In die target mc zit een mc met een dynamisch tekstveld waar het geladen percentage in word weergegeven.
Het probleem is dat ik het tekstveld nergens zie... Terwijl het er wel zou moeten zijn.
En ik vind niet echt een manier om dit te tracen...
De preloader is zeker zichtbaar, want als ik _visible trace krijg ik "true" terug...
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Groeten
Jonas
Strato
%Europe/Berlin %358 %2006, 09:36
Is er al iets van tekst in het tekstveld gezet? Anders zou je inderdaad niets zien.
textveld.text = "Even Testen"
MiMambo
%Europe/Berlin %410 %2006, 10:51
chonazz,
't lijkt misschien onnozel maar begin bij probleemoplossing altijd aan de basis - eigen ervaring ;)
maw staat je preloader_txt wel in een layer die hoger staat dan je thumbs layer ?
wie weet ...
mvg
chonazz
%Europe/Berlin %492 %2006, 12:49
Jeps, hij staat hoger...
Het is allemaal nogal ingewikkeld om uit te leggen, ik heb een mc1 in de library, waar een mc inzit met de preloader in, en in die mc1 zit ook een andere mc waar de thumbnail word ingeladen.
dan heb ik een andere mc2, waar de code (op frame 1) staat, die aangeeft dat hij de mc1 uit de library moet laden, zovaak als er thumbnails zijn.
En op dit frame heb je ook de code voor de preloader staan.
Het vreemde is dat als ik het tekstveld waar het geladen percentage in word weergegeven trace tijdens het laden
trace(target_mc._parent.mc_preloader.loadText);
Ik wel de juiste output krijg: voor alle thumbs die ingeladen worden krijg ik in het output venster het percentage dat geladen is.
Dus m'n paden kloppen volgens mij wel.
Alleen krijg ik m'n preloader niet te zien.. En ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen...
image_mcl = new MovieClipLoader();
listener = new Object();
image_mcl.addListener(listener);
listener.onLoadProgress = function(target_mc:MovieClip, bytesLoaded:Number, bytesTotal:Number) {
var procent:Number = bytesLoaded/bytesTotal*100;
target_mc._parent.mc_preloader.loadText = procent+"%";
trace("coordinaten van de preloader = " + target_mc._parent.mc_preloader._x + " - "+target_mc._parent.mc_preloader._y);
trace("coordinaten van de _parent = " + target_mc._parent._x + " - "+target_mc._parent._y);
trace("coordinaten van de trage_mc " + target_mc._x + " - "+target_mc._y);
trace(target_mc._parent.mc_preloader.loadText);
trace(target_mc._parent.mc_preloader._visible);
if (bytesLoaded == bytesTotal) {
target_mc._parent.mc_preloader._visible = false;
}
};
Ziet iemand een fout in m'n script?
Groeten
Jonas
Dingetje
%Europe/Berlin %497 %2006, 12:56
gebruik je toevallig een mask ?
MiMambo
%Europe/Berlin %509 %2006, 13:13
--> ik meen me ergens te herinneren dat ik er ooit ergens eens ook een true bij heb gezet:
//je huidige code
if (bytesLoaded == bytesTotal) {
target_mc._parent.mc_preloader._visible = false;
}
//extra code - just try it out zou ik zeggen
if (bytesLoaded < bytesTotal) {
target_mc._parent.mc_preloader._visible = true;
}
--> kijk eens naar mijn post als je wil
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=21328
1. daar staat ook een false en een true bij omdat ik met een gelijkaardig probleem zat
2. EN ALS JE ZO VRIENDELIJK ZOU WILLEN ZIJN OOK MIJN PROBLEEM EENS TE ANALYSEREN
:P
MiMambo
%Europe/Berlin %419 %2006, 11:04
Zeg Jonas,
Heeft het nu iets uitgehaald ?
grtn
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.