Volledige versie bekijken : [CSS] float slecht? (ivm resizen)
Dauntless
%Europe/Berlin %896 %2006, 22:30
Hey iedereen!
Net zoals in m'n vorige topic stond ben ik nog altijd aan het klungelen met CSS. Wat ik nu heb is dit:
http://www.dauntless.be/Tutorials/
Als je resolutie hoog genoeg is ziet dit er goed (wel, de structuur toch :p) uit. Maar als je je kader verkleind dan gaat het floating-gedeelte (het artikel) onder het menu staan...Hoe voorkom ik dit?
Alle tips zijn welkom :). (Dus ook over andere css technieken die ik nu verkeerd hanteer of zo :))
mech7
%Europe/Berlin %911 %2006, 22:52
Umm je zou kunnen proberen ze allebei te floaten of ze allebei in 1 container te proppen :)
Dauntless
%Europe/Berlin %912 %2006, 22:54
Wat bedoel je dan juist met een container ? Want ze zitten wel in een container-classje... Maar die container moet wat speciale properties krijgen zeker? (Kijk aub ook even naar de broncode / css :p)
mech7
%Europe/Berlin %915 %2006, 22:58
En als je een breedte opgeeft voor die container div ?
Dauntless
%Europe/Berlin %922 %2006, 23:08
Slim :).
Ik heb nu een width van 1000 opgegeven, maar dat zou toch veel te groot moeten zijn? Echter, wanneer ik bv 800 invul (ong 50px meer dan de totale breedte), zet hij al direct het artikel onder het menu ... :(
//EDIT
Nog een vraagje: Ik heb nu de margin-left van het menu op 5% gezet ipv 150px ... Is het normaal dat hij niet mee rescaled? (Of is html dus echt héél statisch ? :p)
mech7
%Europe/Berlin %935 %2006, 23:27
Umm dat hangt ervanaf he :) al wil je die boel centreren dan kan je beter doen margin: 0 auto; op je container en dan text-align: center op je body of het parent element (voor IE omdat die browser ruk is :P )
Dat hij eronder komt zal zijn vanwege die margins die worden dan bij de totale breedte meegerekend. Het is vrij lastig om met div's een fluid layout te maken (als je dat bedoelt) die op elke browser werkt maar wel mogelijk. Vooral pagina's met 3 kollomen en header / footer kunnen af entoe tricky zijn :p :
http://www.glish.com/css/9.asp
Dauntless
%Europe/Berlin %940 %2006, 23:34
Thx mech! Die link ga ik eens uitpluizen :).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.