PDA

Volledige versie bekijken : Lijndikte bij scalen van rechthoek

papirosn
%Europe/Berlin %926 %2006, 23:14
Is er een simpele methode om de lijndikte van een figuur (rechthoek) bij vergroten of verkleinen hetzelfde te houden. Je kan natuurlijk de vulling relatief vergroten en verkleinen, maar dat lijkt me veel werk voor iets wat misschien veel eenvoudiger kan. Ik wil dus een rechthoek verkleinen of vergroten maar zonder dat de rand dikker of dunner word. Nog een alternatief is uiteraard de vier zijlijnen als losse mc verkorten en verlengen. Maar dat wordt een boel rekenwerk. Ik heb dit nodig voor een site waar permanent kaders rond content staan en deze kaders worden groter of kleiner naargelang de inhoud.

Gerrit55
%Europe/Berlin %985 %2006, 00:38
Lijn op Haarlijn

papirosn
%Europe/Berlin %999 %2006, 00:58
Lijn op Haarlijn

Nee, want dan kun je de dikte niet instellen. Het stond gewoon daar voor mijn neus. In het keuzevak 'scale' op 'non' zetten. Dan kun de lijn gelijk welke dikte geven maar wordt ze niet meegescaled. Toch bedankt. Dat weten we ook alweer.

renegeuze
%Europe/Berlin %054 %2006, 02:17
Dat zit geloof ik pas sinds flash 8 er in dat je scale op non kan zetten. Dus het antwoord van ol55 is voor mx gebruikers geen slecht antwoord :)

Ea.Z
%Europe/Berlin %134 %2006, 04:13
voor wat ik ervan weet (niet veel dus) blijven lijnen altijd even dik..
de enige manier die ik kende (mx04)(toen had ik er een probleem mee) is 'convert lines to fills'. dan scalde een 'line' ook mee... :)

just my 2 cents ;)