PDA

Volledige versie bekijken : Joehoe, pixelme af!

mooseroochy
%Europe/Berlin %791 %2006, 19:59
pfwieuw, de pixelme website is klaar en je kunt 'm bekijken op
http://www.pixelme.eu
en..? Kan't er mee door?

grtz. Moose

fleasy
%Europe/Berlin %797 %2006, 20:08
sooooo! Erug mooi, soepel en origineel! Een minpuntje het duurde zekers 8 seconden voordat de site echt "begon"daarvoor was 't wit ;)

josko
%Europe/Berlin %803 %2006, 20:17
sooooo! Erug mooi, soepel en origineel! Een minpuntje het duurde zekers 8 seconden voordat de site echt "begon"daarvoor was 't wit ;)
netjes, en bij mij duurde het een seconde oid :)

edit: a vandaar.
2.8 Giga hertz
ergens rond de 10mbps meestal ;)

daarom ben ik dus zo snel [^]

Ea.Z
%Europe/Berlin %808 %2006, 20:24
ik ben verbaast van de enorme cleanheid... of was het niet de bedoeling dat je bezoeker een leeg browservenster te zien krijgt? :p

ook na 2minuten niets hoor :p

Pimm
%Europe/Berlin %813 %2006, 20:31
Wel gaaf. Minpuntejs: Het geluid is best storend. Ik was muziek aan het luisteren en dan zit ik echt niet te wachten of die intro. 1.8 GHz of meer? Je vraagt nogal wat.

Rogier!
%Europe/Berlin %838 %2006, 21:07
Dit is echt goed man!!! Heel erg clean! alleen idd ook bij mij wit aan het begin..

trrt
%Europe/Berlin %844 %2006, 21:15
Ik heb helemaal geen problemen met de snelheid... terwijl ik nieteens zo'n hele supersonische computer heb ofzo...
Echt een dope site heb je me daar gemaakt ouwe baas....
vet al die verschillende interacties met je buttons en het is weereens een andere navigatie als normaal
erg goed!

brrr
%Europe/Berlin %852 %2006, 21:27
superchique!!
weet eigenlijk niet wat ik er nog over moet zeggen...ik leef vanaf nu in afgunst..

(geluid zit heel goed ook!wreed cool allemaal)

cevain
%Europe/Berlin %868 %2006, 21:49
Die is smoootth. Showcasemateriaal.

xtr0
%Europe/Berlin %872 %2006, 21:56
hey,
mooie site, en bij mij laadt ie ook best snel hoor
waar heb je al die geluidjes vandaan?

ath92
%Europe/Berlin %884 %2006, 22:13
idd, showcase:) mooie navigatie, lekker smooth, alleen duurt het bij mij ff om de lader te laden zegmaar... mja, verder istie vet:)

Emveedee
%Europe/Berlin %887 %2006, 22:18
Quest doet t niet :(

Verder uber strakke site!

Vervelend trouwens dat links
(onaangekondigd) in een nieuw venster
openen. En rechts onderin staat een of
ander klein icoontje, klik erop opent ie
ook een nieuwe site -> irritant.

Verder issie echt vet gemaakt!

Booster
%Europe/Berlin %894 %2006, 22:27
wow da's één van de mooiste flash sites dak gezien heb en origineel ;-) well done

Ea.Z
%Europe/Berlin %007 %2006, 01:10
Ha!
het werkt!
moest er wel mijn firewall voor uitzetten..

Iemand gaat mij echt eens moeten uitleggen wat het nut is van een popup hiervoor!?
Ik zou hiervan mijn haar uittrekken!!!
Gebruik die KL... popups dan toch om dingen uit je portfolio te tonen, of voor extrene video te laten zien, of voor eenders wat, maar toch niet gewoon om je site in te steken!?

ok, tot zover de popup (hierdoor valt hij bij mij al door de mand als showcase waardig)
Ik zie geen preloader, hoewel die in de eerste seconde wel handig zou zijn, want ik dacht spontaan 'weeral een wit venster! komaan...!!'...

Het geluid werkt ENORM op mijn systeem... sorry je zult denken dat ik je site compleet niet apprecieer, maar het omgekeerde is waar. De site op zich is dope! 3D pixelkunst enzo... eerste klasse hoor, maar het geluid, de popup, en de filesize zijn gewoon fout om showcase waardig te zijn...

Mijn mening...
(heb de site ook niet heel erg lang bekeken door het storende geluid)
Animaties zijn wel vet, en creatief opgezet. Hoedje af :)

Koen!
%Europe/Berlin %012 %2006, 01:17
Ziet idd erg goed uit. :) Jammer alleen dat het scherm zo lang wit blijft aan het begin en die vlieg met die golvende tekst vind ik eigenlijk niet mooi.

WickedMind
%Europe/Berlin %031 %2006, 01:44
Tja.
Wat te zeggen.
Sprakeloos zijn op een forum is zo nutteloos hé...?

Tja... toch maar een poging ondernemen.
Eerst negatieve bende:
Geluid: Aan / uit knop? Superleuk allemaal, zeker, maar om half 1 tijdens muziek zit ik er niet op te wachten.

Golvende Tekst bij menu: Leuk, maar afleidend.

Weerspiegeling: Vind ik mooi bij foto's in water oid (hoeft niet). Bij een voor het oog vector site... niet mooi. Je gebruikt bij je menu maar klein gedeelte van je site door met zo'n weerspiegeling te werken. Mijn mening: Niet doen.

Logo rechtsonder: Tja... gooi er ff tooltip bij ofzo. Past heus wel in het design en ik weet tenminste dat er nieuw venster geopend wordt. Ik heb de site niet eens bekeken, ik ben jouw site aan het bekijken en wil niet als ik ergens op klik opeens op andere website komen.

Positief:
- Lekker origineel. Vooral navigatie zit goed in elkaar.
- Animaties verlopen soepel, originele aspecten erin en per menu item variatie is pluspunt!
- Gewoon topsite! Niet te eentonige website. Interactief.
- Laden ging bij mij gewoon soepel, geen wit scherm en alles loopt goed!

Ik sluit me aan bij de genen voor me: Showcase

Originele, technisch goede website!

ruuddejong
%Europe/Berlin %389 %2006, 10:20
Vette site. Vooral de splash screen vind ikerg geslaagd en de menu buttons.
Ook vind ik jullie blog ook een hele leuke aanvllign hebben met dat bannertje
bovenaan. Ook hierbij moet je aan een uit en aan knop voor het geluid denken.
Verder is hij erg nice.

Mazzel. Ruud

MA2R
%Europe/Berlin %428 %2006, 11:16
....ar. De site op zich is dope! 3.....

wtf een belg die dope zegt.. huh:P hehe!

geintje eaz!

maar deze site is echt vet! totaal geen probleem met die popup, vond namelijk dat eerste splash beeld om nog eens te zien nadat ik de site had afgesloten!

ga zo door meer kan ik niet zeggen! en jazeker meer showcase dan die episode van ......#5 ofzo!

one!

loenes
%Europe/Berlin %463 %2006, 12:07
Je site ziet er heel vet uit maar gooi er alsjeblieft ffe een loader in want het duurde een seconde of 8 voordat ik wat zag. Had al gelezen dat het zolang duurde maar normaal had ik zo'n site al lang weg geklikt. Verder is tie heel vet ;)

Groeten
Loenes

Ruben!
%Europe/Berlin %654 %2006, 16:42
die geluidjes zijn zó goed... design is ook goed, en het zelf tekenen is ook vet:) showcase waardig vind ik ckers...:O

ninetynine
%Europe/Berlin %728 %2006, 18:29
erg vette site :)
ik zie dat jullie in mijn omgeving een projectje doen ? :)
http://www.despil.be/index.php/templates/tentoonstelling/346

jexter2
%Europe/Berlin %739 %2006, 18:44
ik krijg een foutmelding

cevain
%Europe/Berlin %798 %2006, 20:10
wtf een belg die dope zegt.. huh:P hehe!

Dat noemen ze integratie. As welle hie altijd vlaams moete klappe verstade gij der waarschijnlijk ok gen fluit nemeje van he :p.

morreke
%Europe/Berlin %801 %2006, 20:13
Dat noemen ze integratie. As welle hie altijd vlaams moete klappe verstade gij der waarschijnlijk ok gen fluit nemeje van he :p.

sjiek

fons
%Europe/Berlin %869 %2006, 21:52
Ik zie geen ene ****, behalve een WIT scherm !!
Met geen enkele browser !!

Ruben!
%Europe/Berlin %883 %2006, 22:12
wtf:S ik zie het met elke browser goed:| check anders de oplossingen hierboven
> firewall uitzetten
> geen popupblocker
> minimaal 8 seconden wachten:D

xtr0
%Europe/Berlin %906 %2006, 22:45
volgens mij heeft hij teveel dingen op z'n 1e frame staan, want ik zie de preloader pas na een paar seconden en deze is dan al op 70 ofzo

fons
%Europe/Berlin %316 %2006, 08:36
wtf:S ik zie het met elke browser goed:| check anders de oplossingen hierboven
> firewall uitzetten
> geen popupblocker
> minimaal 8 seconden wachten:D

LOL, een handleiding bij een site, wordt met de post opgestuurd.

1.- Ik zet voor geen enkele toepassing mijn firewall uit! (ik heb dan ook geen last in Windows, zoals vele om het half jaar alles terug moeten installeren omdat het systeem helemaal in de knoei zit etc.
2.- Ik hou niet van popups. Het is aan de designer-techneut achter de site die ervoor moet zorgen dat iedereen die kan zien.
(inderdaad! hij opend in een fullscreen popup:

function openfullScreen() {
//fullWin2( "http://www.pixelme.eu/construction.html");
fullWin2( "http://www.pixelme.eu/ecards/menu.php");
}

Als ik naar die link ga is ie er in een "flits".
Maar een "gewone" surfer gaat niet naar de bron kijken!!
)
3.- Zelfs na 5min. komt er niks!! (hij zou er eventueel een melding kunnen zetten dat de site opend in een popup!!)

mooseroochy
%Europe/Berlin %562 %2006, 14:30
Ik ben zeer vereerd met al jullie over het algemeen zeer positieve opmerkingen uit de community!
Wat betreft een aantal kritiek punten hebben jullie zeker gelijk;
1) Het pop-up venster...
Klopt, is vervelend voor iedereen die zn pop-ups heeft uitgeschakeld, maar we hebben wat onderzoek gedaan bij 'gewone' mensen in de omgeving en er waren dusdanig weinig problemen dat ik de sprong heb durven maken. Voordelen van deze pop-up zijn dat 'gewone' lieden niet iedere keer op de ****ing 'back' knop gaan duwen van hun browser en dan weer moeten wachten op de intro, waardoor ze afhaken. Ten tweede zorg ik zo voor de fullscreen; waardoor ik hoop dat het geheel aan gaat doen als een programma ipv een webpagina; ik denk zo; als de omgeving van andere vensters niet meer te zien is, wordt de pixelme content ook strakker!

2)Het witte venster. Dit is een zeer goed kritiek punt. Tijdens de development werden er steeds nieuwe onderdelen toegevoegd, die eigenlijk niet mee opgenomen zijn in de preloader. :X Maja budget is echt wel op!

3) Geluid; Thx voor de tip! Volgende keer zetten we er een aan/uit knop bij. Alhoewel we het jammer zouden vinden als het geluid wegvalt; geluid=40% van de ervaring weeje!
De geluiden proberen we overal te ritselen, nu valt dit mee, omdat het een opdracht is voor een non-commerciele organisatie (vandaar dat mn maag zo rammelt [:o)] ) We zijn aan et denken om een geluidsstudio te maken. Loops vinden we bij flashkit.com en ook findsounds kan behulpzaam zijn. Echt vette swooshes kun je ook maken door geluiden uit garageband door een paar peak filters te gooien en flink uit te rekken. Momenteel werken we aan een game voor universiteit Brussel; hiervoor gaan we alle muziek eens zelf schrijven in garage-band en daarna plaats ik die ook hier en op flashkit; payback time!

Het schijterige aan al die browsers en browser instellingen is dat we hierdoor veel te veel tijd verliezen aan testen ipv aan gewoon doen wat we graag doen; vette shit maken. Hierdoor pushen we dan wel de grenzen, maja je kunt geen cake bakken zonder eieren te breken...

Het budget is dus op :X (al drie keer...); jammer
Iedereen bedankt voor de stemmen en feedback!

noStyleDesign
%Europe/Berlin %580 %2006, 14:55
zoo mooi man
bij mij laad hij in 1 a 2 seconden
showcase !

b-here
%Europe/Berlin %669 %2006, 17:03
Leuke stijl! Best vernieuwend ook! de minpuntjes zijn al genoemd, verder niks op toe te voegen!

coolio
%Europe/Berlin %363 %2006, 08:43
vet lauw!!!:P :P

SaphuA
%Europe/Berlin %018 %2006, 00:26
Sorry, voor deze website moet je toch echt flashplayer 8 of 9 op je computer instaleren...
Heb toch echt fplayer erop staan. Die stomme amateurscriptjes ook :( Beter dat je geen script hebt, en de melding geeft alvorens de gebruiker de popup opend.

Stuf
%Europe/Berlin %762 %2006, 18:17
geweldige site!
complimenten!

vector monkey
%Europe/Berlin %742 %2006, 17:48
konings!

Ik hou helemaal niet van pixelart, maar deze site navigeer ik graag doorheen!
Lekker compleet! leuke soundjes, vette animatie's..

dikke pluim in je arie van de joris!
Klasse!!

Eeyz
%Europe/Berlin %450 %2006, 10:48
Dit is gewoon in één woord: Mooi!:D

Wytzeaaa
%Europe/Berlin %603 %2006, 14:29
Stoere site, maar één dingetje: de quest (het besturen met de pijltjes) lukt bij mij niet in Firefox (versie 1.5.0.8).

Lukaso
%Europe/Berlin %553 %2006, 13:17
man, ik vond hem al vet, maar nu zijn we helemaal trots op je:

http://thefwa.com/

nice man, gefeliciteerd!

Djo-e
%Europe/Berlin %727 %2006, 17:27
some dope shit you got there =)
de buttons realli coooll :D

Nauzer
%Europe/Berlin %881 %2006, 21:09
gefeliciteerd met je FWA man!!! echt vet!

smarf
%Europe/Berlin %912 %2006, 21:54
Scheelt mij weer typ werk:
Ik zie geen ene ****, behalve een WIT scherm !!
Met geen enkele browser !!

keuken
%Europe/Berlin %440 %2006, 10:34
Sterk! Zéér sterk!
Welgemeende proficiat man!

xexex
%Europe/Berlin %463 %2006, 11:07
Heel netjes, keep up the good work!

Franky
%Europe/Berlin %537 %2007, 12:53
Echt een mooie site! Ook goede effecten met flash. :D
Alleen hoe heb jij dat gemaakt in het begin met die blokken die exploderen?

-Rutger-
%Europe/Berlin %613 %2007, 14:44
Dat lijkt mij ook gewoon flash Franky :P,naja gewoon... het is wel heel mooi inderdaad :P

Franky
%Europe/Berlin %622 %2007, 14:56
Dat lijkt mij ook gewoon flash Franky :P,naja gewoon... het is wel heel mooi inderdaad :P

Ik weet dat je het met flash doet ;) Maar hoe doe je het met flash? Ik vind het een erg mooi effect. Zijn er tutorials van??

+oMÁz_
%Europe/Berlin %675 %2007, 16:12
puike site. Of zou ik zeggen dope_

Kleine opmerking. Bij de multiple choice vragen in de quest, heb ik bij een lage verbindingssnelheid eerst 4X undefined, en dan pas de mogelijkse antwoorden. Misschien kan je de gegevens inladen voor de knoppen omhoog animeren.
Overigens een detail, dus verlies er uw tijd niet mee als je soep hebt opstaan.

tot in de spil!

+oMÁz_
%Europe/Berlin %689 %2007, 16:32
nog feedback_
bij de queeste/communicatie/oude mannetje met filosofische vragen vervriest de applicatie als ik de cursor klik in het daartoe bestemde vak.
Ik kan echter niet zeggen of het effectief aan de applicatie ligt, daar ik met mijn paardje niet helemaal opnieuw de weg ga afleggen.
Ik had nochtans graag een setje stickers gescoort.

[cheerio]

joytoy
%Europe/Berlin %463 %2007, 11:07
sowwwwwwww echt super leuk gedaan!

Nidd
%Europe/Berlin %507 %2007, 12:11
Echt al oud deze! Maar inderdaad, super gemaakt..

Niels.

Franky
%Europe/Berlin %784 %2007, 18:49
Maar mijn vraag is nog steeds: Hoe maak je dat effect dat die blokken exploderen?

keespimpelmees
%Europe/Berlin %401 %2007, 10:38
Grafisch ziet het er super uit, mijn complimenten. Ook dat effect met die blokken vond ik erg cool. Van een aantal andere dingen was ik werd minder gelukkig:

1. duurde iid erg lang voor de site geladen was. Als dat door dat blokeffect komt zou ik het weg laten of later in de site ergens terug laten komen. Laat de elementen die al geladen zijn meteen zien, Kan zelfs een leuk effect opleveren en de gebruiker blijft kijken.
2. popup was een irritante verrassing, center een div en gebruik swfobject
3. geluid was nergens uit te zetten, waardoor ik zelf mijn geluid uit moest zetten en vervolgens stubru niet meer kon horen
4. Je waarschuwt de gebruiker dat Flash 8 nodig is om je site te bekijken. Ik heb Flash 9 en heb dus niks aan die melding. Loze ruimtes waar veel coole graphics zouden kunnen staan. Met swfobject en expressinstaller installeer je automatisch de nieuwste player, een stuk gebruiksvriendelijker

Maar ik hoop dat je het niet als kritiek opvat en meer als advies, want overall vind ik de site erg mooi :)

-Rutger-
%Europe/Berlin %403 %2007, 10:41
Dit topic is al 4 maanden oud...

Sjoerd!
%Europe/Berlin %495 %2007, 12:53
Voor kritiek, complimenten, commentaar is het nooit te laat...

MainXstream
%Europe/Berlin %839 %2007, 21:09
Mooie site man! Die animaties en button effecten zijn echt vet!
Vooral in combinatie met die goed getimede geluidseffecten... petje af!