Volledige versie bekijken : Tekst aanroepen
hekkink
%Europe/Berlin %562 %2005, 14:29
Hallo, Ik heb een vraagje, nu heb ik een tekstvak in flash in daar moet de tekst in verschijnen van een .txt bestand. hoe roep je dat aan?
var LoadString:String = (hier moet dus een code komen) maar welke??
ik zal het heeeel fijn vinden als iemand het weet :)
gbolssens
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:05
Hallo, Ik heb een vraagje, nu heb ik een tekstvak in flash in daar moet de tekst in verschijnen van een .txt bestand. hoe roep je dat aan?
Ik doe het bij eenvoudige stukjes altijd met een LoadVars object:
mijnvariabelen_lv:LoadVars = new LoadVars();
mijnvariabelen_lv.load("var.txt");
in je file var.txt zitten naam-waarde koppels die als variabele in Flash worden binnen gehaald, en in jouw geval is dat dus maar één variabele met een hele lange waarde.
Als je in die txt-file dus zet:
&tekstje=Hallo, Dit is mijn tekst. Ik kan er uren over vertellen, maar dat gaan we nu dus effe niet doen
dan heb je dus in de property tekstje van je LoadVars object de waarde ervan zitten en wordt jouw code:
LoadString:String = mijnvariabelen_lv.tekstje;
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Greetz,
GB
hekkink
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:20
ik zal het proberen, maar waarom mijnvariabelen_lv.tekstje;
waarom dat _lv ???
gbolssens
%Europe/Berlin %627 %2005, 16:03
ik zal het proberen, maar waarom mijnvariabelen_lv.tekstje;
waarom dat _lv ???
Als Flash ziet dat je er _lv achter zet, dan krijg je automatisch code-hinting voor de properties/methods van een LoadVars object. Zo ook bvb met _mc voor movieclips. Sla de Help van Flash er maar eens op na.
greetz,
GB
Laiverd
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:50
Voor de volledigheid. Als je strongtyped zoals in je voorbeeld; dan is die _lv niet nodig om codehinting te triggeren.
var blah:LoadVars = new LoadVars();
blah. // triggered codehintsVoor de herkenbaarheid van je variabelen zou ik echter nog steeds de suffix gebruiken.
John
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.