Volledige versie bekijken : image gallery
digitalecartoons
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:06
Is het ook mogelijk om met iets als LoadMovie een fotogallery te maken van een x aantal swf plaatjes, maar die dan niet gelaad worden op specifieke bestandsnamen maar in volgorde van datum/tijd waarop ze geupload zijn? B.v. als ik 5 swf bestanden heb en ik een nieuwe wil toevoegen. Dan zou ik de oudste deleten, de nieuwste uploaden en als ik de Flash gallery start wordt er eerst de nieuwste geladen t/m de oudste in de map. Zodat er dus steeds 5 swf-jes in de map blijven staan en de oudste steeds verwijderd wordt als ik er een nieuwe weer bij plaats.
Anders zou ik steeds bestandsnamen moeten gaan renamen en de hele geupdate genum***** lijst weer moeten uploaden.
Mitch
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:13
Deze topic hoort thuis in flash actionscript en niet in animatie en design.
gbolssens
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:10
Is het ook mogelijk om met iets als LoadMovie een fotogallery te maken van een x aantal swf plaatjes, maar die dan niet gelaad worden op specifieke bestandsnamen maar in volgorde van datum/tijd waarop ze geupload zijn?
Ik denk dat je met php wel de datum van een file kan achterhalen, maar ik weet niet precies hoe. Anders kan je ook de upload met een php script regelen en dan de unix-timestamp mee opslaan zodat er een hiërarchische volgorde ontstaat die gebaseerd is op datum van upload, en niet alfabetisch op filename.
greetz,
GB
digitalecartoons
%Europe/Berlin %824 %2005, 20:47
Het handigste voor mij (een net beginnend Actionscripter) zou denk ik zijn om steeds het nieuwste plaatje te uploaden, oudste te deleten en nog even een txt bestandje met een rijtje bestandsnamen in variabelevorm b.v.:
&plaatje10.swf
&plaatje11.swf
etc. aan te passen en weer te uploaden, door de nieuwste eraan toe te voegen en de oudste te wissen. En dat txt bestandje dan te gebruiken om via die variabelen de bestandsnaam achter LoadMovie te plakken.
Had mooi geweest als je met Actionscript in een folder kon kijken en de inhoud, gesorteerd op datum, als variabelen te gebruiken. Dan zou ik elke dag een nieuw plaatje toevoegen, de oudste verwijderen, en Actionscript zou de rest doen.
Maar ik begrijp dat dat enkel met PHP en XML achtige dingen kan? (waar ik dus totaal geen verstand van heb haha)
gbolssens
%Europe/Berlin %839 %2005, 21:09
Maar ik begrijp dat dat enkel met PHP en XML achtige dingen kan? (waar ik dus totaal geen verstand van heb haha)
Je kan het natuurlijk ook laten doen. Is er budget voor dit project? Anders mag je me gerust ff doormailen (gb@marvelade.com) wat je precies wilt en dan kan ik er wel een prijsje op plakken voor je. Voorwaarde is natuurlijk wel een server hebt waarop je PHP/MySQL kan runnen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil er zeker geen slaatje uit slaan, maar als je zelf niet geïnteresseerd bent in het programmeren van de server-side code wil ik dat voor een prikkie wel voor je doen.
greetz,
GB
digitalecartoons
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
Da's nog niet echt nodig. Vroeg me gewoon af of dat met alleen actionscript ook mogelijk is: de inhoud van een folder bekijken en de plaatjes op volgorde aflopen (op b.v. tijd, alfabetische volgorde).
Maar daar moet je dus iets als php, xml of een ander script voor gebruiken begrijp ik?
Gerrit55
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:27
Je kunt met loadmovie ook jpeg bestanden laden in een lege mc (holder), hoef je niet elke keer swf aan te maken.
Zonder serverside scripts (php,asp) kun je geen directory-structuren lezen gesorteerd op datum wijzigen.
Als je via AS wilt doen, zul je in je bestandnamen iets van een datum moeten zetten, bv. 20050815.jpg, 20050814.jpg etc.
ophalen zou dan zo kunnen doen
// sd = Begindatum
sd = new Date()
j = sd.getFullYear();
m = sd.getMonth()
d = sd.getDate();
// Array voor te laden bestanden
files = new Array();
// Hoeveel dagen
aantal = 5;
// Extentie
extentie = ".jpg";
// toon huidige datum in instancenaam "datum"
datum.text = "jaar = "+j + " maand = "+m + " dag = "+d
// bereken de vorige aantal datums, i=0 inclusief vandaag
for (i=0; i<aantal; i++) {
nd = new Date(j,m, d-i);
nm = nd.getMonth()+1 < 10 ? "0"+nd.getMonth()+1: nd.getMonth();
ndag = nd.getDate() < 10 ? "0"+nd.getDate(): nd.getDate();
files[i] = nd.getFullYear() + nm + ndag + extentie;
// toon te laden bestanden
toonfiles.text = toonfiles.text + "I: "+i + " >>>> "+ files[i] + "\r\n";
}
digitalecartoons
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
Heb ik ook nog even aan zitten denken, maar vroeg me af (waarschijnlijk domme vraag, maar begin amper met AS) gaat dat niet fout als de computer van een bezoeker b.v. een dag achter loopt?
Ea.Z
%Europe/Berlin %543 %2005, 14:02
Heb ik ook nog even aan zitten denken, maar vroeg me af (waarschijnlijk domme vraag, maar begin amper met AS) gaat dat niet fout als de computer van een bezoeker b.v. een dag achter loopt?
hoe bedoel je ? dat de datum verkeerd ingesteld is?
ik bekijk het van die kant
de meeste mensen die je site bezoeken hebben internet...
De meeste computers met internet regelen automatisch de tijd volgens universele normen op time-servers(erg he, wat er allemaal nie bestaat...).
Dus als die mensen met hun internet , en hun juist ingestelde tijd naar je site komen, zullen normaal gezien geen problemen hebben...
nuja... daz maar mijn gedacht..
natuurlijk zijn er ook tijdzones, waar het vandaag 15/8 is en op andere plaatsen nog steeds 14/8... mss daarmee rekening houden en foto's voor 2 dagen opslaan...maar dan moet je rekening houden ermee dat je voor een bepaald tijdstip op de dag (waar op andere plaatsen in de wereld dan de datum een dag vooruit gaat) je foto voor die bepaalde dag al upload...
khoop dat ik je wat kon helpen.. en duidelijk kon zijn...
succes
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.