Volledige versie bekijken : Klopt dit?
firemarshallbill
%Europe/Berlin %417 %2006, 11:01
if (Current[5].childNodes == "# iets"){
mytext.load("teksten.txt");
De inhoud van de childnode van het xml bestand is "# iets" en als de inhoud van de childnode gelijk is aan "iets"dan moet hij dus teksten.txt laden. Alleen doet hij dit niet, ziet iemand wat ik verkeerd doe?
Ruben!
%Europe/Berlin %426 %2006, 11:14
in ieder geval sluit je de if niet af met een sluit-accolade..
firemarshallbill
%Europe/Berlin %433 %2006, 11:24
if (Current[5].childNodes == "# iets"){
mytext.load("teksten.txt");
}
Nu wel :) maar dat had ik al maar had het alleen niet hierin gezet sorry!
Ruben!
%Europe/Berlin %454 %2006, 11:54
waar slaat die Current[5] op terug? op een array met die naam? en zoja, wat bevat die array?
Ruben!
%Europe/Berlin %454 %2006, 11:55
waar slaat die Current[5] op terug? op een array met die naam? en zoja, wat bevat die array? kortom, geef ns iets meer script..
skrudge
%Europe/Berlin %639 %2006, 16:20
ik ben eigenlijk met iets soortgelijks bezig, en vraag me af of het mogelijk is om het volgende voor elkaar te krijgen:
ik heb een xml bestand met daarin allemaal projecten. de zesde childnode bevat de director. nu heb ik een aantal knoppen met de naam van de director daarin. Als er op de knop met bv 'coen' gedrukt wordt wil ik dat alleen alle entries met als zesde childnode 'coen' eruit gehaald en geshowed worden. Kan ik op deze manier doorgaan, of moet ik mn xml herstructureren?
voor de projecten zelf is de AS als volgt:
myXML = new XML();
myXML.ignoreWhite = true;
myXML.onLoad = function(ok) {
weghalen();
if (ok && nat) {
sliderHolder_mc.slideTo(170, 604, 5);
//process data
ding = this.firstChild.attributes.heading;
_root.welkmenu.text = ding;
allGalleryData = this.firstChild.childNodes;
for (i=0; i<allGalleryData.length; i++) {
newPiece = sliderHolder_mc.slider_mc.attachMovie('template', 'piece'+i, i);
newPiece._x = i*newPiece._width;
newPiece.heading_txt.text = allGalleryData[i].firstChild.firstChild;
newPiece.jaar_txt.text = allGalleryData[i].firstChild.nextSibling.nextSibling.nextSibling.ne xtSibling.nextSibling.nextSibling.firstChild;
newPiece.opdracht_txt.text = allGalleryData[i].firstChild.nextSibling.nextSibling.nextSibling.ne xtSibling.nextSibling.nextSibling.nextSibling.firs tChild;
newPiece.desc_txt.text = allGalleryData[i].firstChild.nextSibling.firstChild;
newPiece.dir_txt.text = allGalleryData[i].firstChild.nextSibling.nextSibling.nextSibling.ne xtSibling.nextSibling.firstChild;
newPiece.load_btn.imageName = allGalleryData[i].firstChild.nextSibling.nextSibling.firstChild;
newPiece.load_btn2.image2Name = allGalleryData[i].firstChild.nextSibling.nextSibling.nextSibling.fi rstChild;
dit wordt uitgelezen in een dynamische movieclip die de projecten achter elkaar zet. Dat gaat allemaal hartstikke goed, maar nu vraag ik me af of ik een nieuw xml object aan moet maken om de xml velden te filteren, of dat ik door kan werken met een if constructie.
Probleem is dat de xml eerst ingeladen moet worden voordat hij doorzocht kan worden, zodat ik voor zover ik weet, geen filter hierop kan toepassen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
bij voorbaat dank ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.