PDA

Volledige versie bekijken : GoTo afhankelijk van datum

LaatR
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:43
Hi,

Ik heb een movie gemaakt waarin in een eerste scene kan worden bepaald (GoToAndStop) naar welk frame in de hoofd-scene moet worden gesprongen. Dit is afhankelijk van de datum, zodat ik nu elke week handmatig de fla moet aanpassen om naar een volgend frame te laten springen. Bestaat er een mogelijkheid om deze GoTo zo te maken dat deze bijvoorbeeld vanaf vandaag naar frame 1 te laten verwijzen, maar zodra het zondag 11 september (tijd: 14:30 uur, is dit ook nog mogelijk?) is, dat dan automatisch naar frame 2 wordt gesprongen, enz. enz.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, dit zou me zeker wat tijd schelen.

Thanks in advance!
Ciao, LaatR...

Flasher
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:10
zoek eens naar het Date object (F1)
met if (date1>date2) kan je ze met elkaar vergelijken

LaatR
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:28
Dank voor je reactie, maar heeft iemand een klein voorbeeldje a.u.b. Ik heb echt totaal geen idee hoe ik moet beginnen. Als ik een startup-voorbeeld heb kom ik meestal wel verder...

Het gaat erom dat frame 2 (day02) in de movie 'Main' wordt getoond vanaf zondag 11 september 2005, 14:30 uur 's middags, frame 3 vanaf zondag 18 september 2005, enz. enz.

Thanks, LaatR!

LaatR
%Europe/Berlin %359 %2005, 09:37
Ik heropen 'm maar even, want ik ben er nog steeds niet uit. Kan iemand me aub helpen, het scheelt me een wekelijkse update van het speelprogramma in de Flash-header op www.h1c.nl (http://www.h1c.nl)...

Thanks a lot!
Ciao, LaatR...

ninetynine
%Europe/Berlin %366 %2005, 09:48
zoiets ?
voor de tijd zal je het zelf moeten doen :p ;)

nu = new Date();
dagnu = nu.getDate();
maandnu = nu.getMonth()+1;
jaarnu = nu.getFullYear();
dagverander = 11;
maandverander = 9;
jaarverander = 2005;
if (jaarnu<=jaarverander) {
if (maandnu<=maandverander) {
if (dagnu<dagverander) {
gotoAndPlay(1);
} else {